Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KdFi stand-alone EMS 249 euro !
Ja, omdat ze het niet kunnen. En omdat ze dan bang zijn dat je terug komt keer op keer omdat ze hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Is geen standaard spul he dus ja..dan wordt het al snel moeilijk voor die prutsers.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ow jee... Hoop kreten loos door de lucht ;D

Het probleem met een LPG mengstukje is dat het heel lastig is het goed te krijgen. De diameter en vorm van het mengstukje moet kloppen, de weerstand van het luchtfilter / luchtfilterhuis moet afgestemd zijn op de 2e trap van de verdamper en het hele geheel moet dan een beetje samen willen werken zodat het onder alle omstandigheden netjes op mengsel blijft. Hetgeen (bijna) nooit iemand controleert (wat niet weet dat niet deert ?) Verder rij je met een dergelijk systeem met een volledig gevuld inlaatsysteem met een explosief mengsel.

ALS het onploft en het heeft een weg vrij naar buiten, dan is er nog niet eens zoveel aan de hand. Maar als we het hebben over K-jet of L-jet dan kan de schade aanzienlijk zijn. Mogelijk is het een afweging of je het risico neemt, ja of nee.

Het is dus niet meteen een tekortkoming van de inbouwer, het is een tekortkoming van het systeem dat de inbouwer niet wenst te onderkennen. De LPG bouwers die niet willen inbouwen in een K-jet auto of eerste generatie L-jet auto's hebben groot gelijk. Een carburateur kan je best met een mengstukje doen, maar dan niet piepen over vermogensverlies.

Wat erbij komt is geheel afhankelijk per project. Zo zijn op de modernere auto's alle sensoren al aanwezig en zal op een ouder model alle sensoren moeten worden ingebouwd. Dit kan per type auto verschillen. Zo is een triggerwheel makkelijker op een B23 pulley te maken dan op de B230. Het mooiste is een dog-dish-vliegwiel met een 60-2 patroon. Dan heb je het strakste signaal.

Maar goed, het is dus echt per project bekijken. Ik krijg wel de zotste vragen op mij afgevuurd. En ook mensen die verwachten dat ik hen over de streep ga trekken om het produkt te kopen. Niet dus. Trouwens, een beter alternatief is er niet voor dat geld. Wat zeg ik ? Een alternatief dat hetzelfde kost is er niet eens. En ook voor het LPG spul heb ik volgens mij interessante artikelen die ik gunstig aan kan bieden.

Maar goed, als jij een auto hebt op LH2.4 dan kan het zijn dat je voor 400 met een beetje draad en een lambda-controller klaar bent (600 euro totaal). Als je wat ouders hebt (K-jet) en je wilt dat ombouwen dan komt het hele sensor gedoe erbij. Reken dan eens op een kleine 1000 euro. Verder kan je het net zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Een Dis bobine erbij ? Boost-controller klep erbij ? Allemaal zaken die ondersteund zijn door het systeem maar je moet de actuatoren nog wel even op de motor schroeven.

BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
weet niet of dit iets vergelijkbaars is. Maar als men (Jeroen) stelt dat er niets beter te krijgen is begint er iets te kriebelen bij mij.

Wou onderstaande begin volgend jaar aanschaffen en eens uitproberen. Moet tegen die tijd ook werken op 2 brandstoffen.. Zie onderstaande eerste indruk.

[Afbeelding: dt.jpg]

Specifications
These specifications are for the advance EMU combinations. This means that not all may be applicable to the
standard and intermediate EMU. See the Introduction different models for variation.
Inputs
2x Magnetic inputs or 2x Hall or Optic inputs or combination of the 2 Groups
1x Map sensor input 0 – 5V
1x Water Temperature Input – 2K NTC Resistance Sensor
1x Air Temperature Input – 2K NTC Resistance Sensor
1x Lambda Input 0 – 1.2 V
1x Spare Input – Program Dependant
1x General Input – Selectable for Tuning Pot, Launch Button or Battery Voltage Correction
Software RS232 Connection
Programmer Connection
Outputs
6x 7A current Outputs to Ground (coil + injector drivers)
1x Fuel Relay Output 0.75A to Ground
1x RPM Output 0.75A to Ground
2x General Purpose Outputs 0.75A to Ground
5V Output for TPS & Map Sensor and Magnetic Pickups
Crank & Cam Angle Sensors
The EMU can sense any crank or cam sensors. Popular types are 60-2, 36-1, 36-2, Nissan Optic, Toyota 24+TDC,
Rotary, Spitronics Optic and lots more. These are program specific, and are combined with the type of EMU
firmware loaded by the Agent. Some sensors may not be incorporated in programs before but can be done on
request. A fee may be charged for customized software by the Hour. Note that Magnetic and Hall or Optic sensors
have different input connection and thus different harnesses. No difference in the software is necessary.
Load Sites
Dynamic Timing Map – 100 RPM divisions – 1° intervals 0 to 45°BTDC
Vacuum Timing Map – 32 intervals through Map Sensor Range – 1° intervals -10 to +10°
Fuel Vacuum Map – 64 intervals through Map Sensor Range – 1% intervals -50% to +50% Correction
Fuel RPM Map – 3 Maps – 32 intervals through RPM Range – 1% intervals -50% to +50% Correction
Water Temperature Correction Map – 24 intervals 0 to 120°C – 1% intervals -60% to +60% Correction
Air Temperature Correction Map – 24 intervals -20 to 100°C – 1% intervals -50% to +50% Correction
Battery Voltage Correction Map – 16 intervals 8 to 16V – 1% intervals -50% to +50% Correction
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Bozzma schreef:Maar goed, als jij een auto hebt op LH2.4 dan kan het zijn dat je voor 400 met een beetje draad en een lambda-controller klaar bent (600 euro totaal). Als je wat ouders hebt (K-jet) en je wilt dat ombouwen dan komt het hele sensor gedoe erbij. Reken dan eens op een kleine 1000 euro. Verder kan je het net zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Een Dis bobine erbij ? Boost-controller klep erbij ? Allemaal zaken die ondersteund zijn door het systeem maar je moet de actuatoren nog wel even op de motor schroeven.

Daarmee begrijp ik het volgende: Als ik een verbetering zoek voor mijn B23E op Lpg dan
optie 1: Schroef het orginele LH2.4 systeem aan de B23e, verwachte kosten E200 met werk...en ga dan ombouwen voor E600. Totaal E800.
optie 2: Bij jeroen bij elkaar klikken:
krukas-positiesensor (VR + Triggerwheel)
Koelvloeistof sensor
Inlaatlucht temperatuur sensor
Gasklep-positie sensor
MAP sensor (reeds in KdFi ingebouwd)
Lambda-sensor (breedband type, eventueel JAW chip bijkopen: 30 euro).

Verder actuatoren:

Bobine(s)
Injectoren
Brandstofpomp
Stationairklep

Vragen:
De verdere actuatoren zitten dan al im mijn systeem of moet ik daar ook ombouwen ?

ff bij elkaar klikken:
1. 3. DIY LPG kit <180 kW 4 cil E280, kan ik niet gewoon mijn bestaande verdamper gebruiken ? Ik zie niet zoveel verschil.
2. Ik heb 100 Kw, dan LPG, dan sportspruitstuk-uitlaat en vrijgemaakte inlaat. Moet ik nu voor 100 of 180kW gaan ?
3. Motormananagement kit voor benzine / LPG E600. Ik neem aan dat ik mijn wideband met LC1 wel kan blijven gebruiken ?
4. Geen id hoeveel werk er aan het triggerwheel zitten. Deze moet vooraan de motor op de krukas...hoop ik. Vliegwiel wordt veel werk. Heb je er 1 standaard voor de b23 liggen of moet ik zelf gaten gaan boren ?
5. Niet onbelangrijk, wordt mijn motor een cirkelzaag als ik de kap open om af te stellen ? (Beschermkap maken)
6. Wat mis ik nu nog ? Kabels moet ik waarschijnlijk zelf trekken en aan elkaar knopen. Lever jij ook watervaste stekkers etc. ?

Overigens is dit geen meel om je te stangen Wink of extra werk te bezorgen(wat het natuurlijk wel doet 8) ). Ik blijf gewoon nieuwsgierig naar het beste spul waarmee ik van mijn Volvo kan genieten, binnen redelijk financiële grenzen ;D .

Maar zolang ik er niet mijn werk van maak en de Volvo dagelijks gebruik moet ik alles in werkbare parten verdelen...

[img][/img]
Antwoord
cvt240turbo schreef:Ook zijn er al jaren LPG-systemen met mengstuk, die tussen de verdamper en het mengstuk een door een stappenmotor aangestuurde doorlaatklep hebben (eind jaren '80, G2-sytemen). Men gebruikt daarbij alleen een lambda-signaal en een hele simpel regelunit om het geheel closed-loop te laten lopen (regelunit en doorlaatklepje van Koltec kosten ongeveer 75 Euro).

Nou, ik dacht dat ik daar wel wat over gezegd had. Mijn lpgboer in NL vertelde me dat ik voor E200 een lambdagestuurde verdamper kon rijden. Als jij nu verteld dat dat voor E75 goed te doen is....
De regelunit met klepje stuurt de oude kraan an die ik nu nog met de hand verdraai ?

Overigens heb ik al vaker gezegd dat ik bij 3 kjet systemen maar 1 slechte motor had, daardoor kreeg ik hierop ook backfire. Met de andere 2 gewoon 3 ton bij elkaar gekacheld zonder problemen of overdadig onderhoud...
[img][/img]
Antwoord
Ik denk dat we wat afdwalen.

Waar het om gaat is dat je de mogelijkheden voor het management schept, niet een 2.4 LH monteren. Dat zou een beetje omslachtig zijn. Dus nogmaals: zorg dat de genoemde sensoren geplaatst zijn dan kan het systeem zijn werk doen. Waarom ik de 2.4LH erbij haal: hier zitten de sensoren reeds op. Ga er wel van uit dat de VR sensor en de TPS sensor problemen kunnen geven. Bij Volvo is er een serie geweest waar de draad van de sensor afbrokkelde. De TPS sensor kan verslijten omdat dit een kunstof film is waarover een sleper loopt.

100Kw is gegarandeerd bij -10. Deze verdampers zijn anders van opbouw. Ze geven namelijk een druk af inplaats van dat ze trek van de venturi verwachten. Een normale verdamper is dus niet bruikbaar. Ik hou wel van een beetje overmaat, zeker omdat de 180Kw niet heel veel duurder is. Deze heeft wel een 8mm leiding aansluiting, hou daar rekening mee.

Voor wat betreft mengstukjes: tegenwoordig zijn ze verboden te monteren op auto's met een U9 toelating (iedere auto na '92). Dat moet genoeg zeggen over het functioneren van die dingen.

Een externe wideband lambdasensor geeft een spanning van 0-5V. Deze is prima op een dergelijk motormanagement systeem aan te sluiten.

Hoezo afstellen onder de kap ? Tenzij je daar je laptop wilt verstoppen doe je het afstellen voortaan met gesloten kap.

Ik heb inderdaad dozen vol Bosch en AMP seal connectors.

Antwoord
Over afdwalen gesproken...

Wanneer gaan we drifte swaaa ;D ;D 8)
Antwoord
Citaat:Zoekfunctie is al goed gebruikt.

Prijzen van een standaard LPG systeem zit rond deze bedragen dat heb ik wel gelezen maar deze inbouwers monteren niet het LPG dampgas injectie systeem en dit systeem blijkt goed te werken met het k-jetronic systeem geen backfire ed meer.

Sommige LPG inbouwers willen niet eens LPG inbouwen met een K-jetronic, ze zeggen dit is vragen om problemen.

Ervaren lpg inbouwer ook injektie: het pand, in Velp (bij Arnhem)
Hij claimt dat hij het kan, bel 'm maar eens, ik heb 'm daar al eens over gesproken voordat ik mijn volvo kocht.
uiteindelijk een B23a geworden, niet omdat ik het niet vertrouwde maar omdat ik 'm gewoon mooi vond ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Heren... Appels en peren. Ga lekker een mengstukje inbouwen als je er zoveel vertrouwen in hebt... Dit topic gaat over een alternatief motormanagement systeem dat toevallig ook voor LPG gebruikt kan worden.

Verder heb ik een alternatieve benadering van Lpg injectie die in meerdere opzichten beter is. Wie dat ontkent is niet deskundig. Een doofstomme met blindheid kan je niet vragen een complex proces uit te voeren. Zo is het ook met een systeem dat volledig mechanisch werkt zonder een enkele vorm van sensoren. De enige die het juist doet is Abbabak die zijn installatie bijstelt indien nodig.

Voor wat betreft het G3 mengstuk: klopt. AG heeft zo'n systeem geleverd met een stappenmotor in de verdamper. Google er maar eens op: die kwaliteit was dramatisch. Daarnaast lost het niets op: nog steeds de gehele inlaat vol LPG, wachtende op ontsteking. Voor een turbo en voor k-jet zijn deze systemen niet toepasbaar en nog steeds verlies je een groot deel van het vermogen.

Ben je helemaal happy met je mengstukje? Dan heb je hier niets te zoeken. Ik ga namelijk een stukje verder en heb nieuwe technologie geïntroduceerd voor auto's die van veel vroeger stammen.

Ik zie even het doel van de mensen hier niet die in een technisch topic inbouwers met techniek van voor de 2e wereldoorlog aanhalen. Is dit om te proberen veranderingen tegen te gaan? Ik verzoek hen dan ook on topic te blijven en niet te reageren.
Antwoord
Als je KMS hebt, blijf je toch ook afhankelijk van van Kronenburg, of een andere KMS-tuner ??
(of vul je EMS naar keuze in).

(als je zelf niet van de hoed & de rand weet...)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F stand verdeler 244Drift 3 3.762 21 March 2017, 23:20
Laatste bericht: Marc1970
  (Volvo C30) euro-norm stekkechillin 7 11.520 19 January 2017, 08:26
Laatste bericht: Grey240Polar
  kdfi op mijn b20 turbo.... bart36 18 16.550 21 January 2014, 22:05
Laatste bericht: Laptom
  Motor over zijn toeren, kosten 8100-9600 euro, kan redenatie Volvo Nl kloppen? Jacolien 44 57.444 1 November 2013, 12:43
Laatste bericht: Jacolien
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 11.595 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  B230k upgrade met lpg injectie kdfi vermogens schatting dannys 11 9.060 30 October 2012, 00:18
Laatste bericht: dannys
  Euro 85 met E10 in Frankrijk getankt... Rene68 9 7.620 3 August 2012, 20:50
Laatste bericht: Kwekkel
  euro loodvrij? salt1971 8 5.592 27 July 2012, 11:14
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming blaast niet meer in stand 1-2-3 volvo 240 station jafd 12 8.423 5 December 2008, 03:45
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)