Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
prijzen Koni schokdempers
Ik probeer alleen iedere bocht dwars te gaan Tongue.
Ik heb rondom de oude veren van Eric Vermeer, Intrax. Blijkbaar verlagen deze veren meer dan de opgegeven 40mm. Daarbij heb ik nieuwe KYB schokbrekers rondom gemonteerd (niet de standaard, maar iets stuggere). Heb geen verstelbare panhard stang gemonteerd. Waarvoor is dat nodig?
Antwoord
KYB is toch een afkorting voor: Know's not Your Bilstein!!!! :-* :-*
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Citaat:Heb geen verstelbare panhard stang gemonteerd. Waarvoor is dat nodig?

Citaat:Often, 240s with lowered suspension have a problem with the left rear tyre fouling on the inside of the wheel arch at various stages of wheel travel - reversing out of driveways, long sweeping corners, etc

The reason for this is that when lowered springs are installed, the fixed-length standard panhard bar pulls the body across to the left.
Adjusting the length of the panhard bar compensates for this.

Te lezen op: DVS Performance PartsInclusief mooie plaatjes van verstelbare panhard stangen (Halverwege de pagina)

[Afbeelding: 240pbar4.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
PP! schreef:KYB is toch een afkorting voor: Know's not Your Bilstein!!!! :-* :-*
Dat kan goed haha. Maar ik had destijds geen zin om overdreven veel geld voor schokbrekers uit te geven (lees: Bilsteins of Koni geel).
Rob, dank je, even lezen.
Antwoord
Nou, ze zijn binnen, ik kan ze net na kerst langs de lijn A15 Arnhem Rotterdam droppen als men interesse en geld heeft... :Smile 8) ;D of op de bus gooien...

[Afbeelding: IMG_1511.jpg]

Het zijn ze dus inderdaad, de 8641.1245 sport blijft toch altijd weer spannend als je ze nieuw voor de helft krijgt(met rekening dus niet van de vrachtwagen gevallen)... €328 op ebay.de

ik heb de gebruiks/montage aanwijzing ook gescand maar is alleen in 1,5 Mb leesbaar...

Ik ga mijn sportveren maar eens uit het vet halen.
[img][/img]
Antwoord
abbabak schreef:Nou, ze zijn binnen, ik kan ze net na kerst langs de lijn A15 Arnhem Rotterdam droppen als men interesse en geld heeft... :Smile 8) ;D of op de bus gooien...

Het zijn ze dus inderdaad, de 8641.1245 sport blijft toch altijd weer spannend als je ze nieuw voor de helft krijgt(met rekening dus niet van de vrachtwagen gevallen)... €328 op ebay.de

ik heb de gebruiks/montage aanwijzing ook gescand maar is alleen in 1,5 Mb leesbaar...

Ik ga mijn sportveren maar eens uit het vet halen.

Hoeveel kost verzenden ongeveer? Ik heb interesse en geld haha 8)
En waarom heb je eigenlijk 3 sets gekocht? Wink
Antwoord
Ik heb ze alle 3 gekocht omdat de Franse Autoparts boer bang was dat hij erop zou blijven zitten. Ik verdien er ook wat aan voor de moeite en weet zeker dat ik deze setjes wel kwijt kan voor deze prijs. Verzendkosten zijn E7 dacht ik als de dozen binnen de maat vallen.

Betalen via Paypal, dan ben je beschermd. Maar ik zou ze het liefst bij iemand afgeven dan weet je zeker dat je het juiste hebt en ik dat je de boel ontvangen hebt...stuur verder maar mail...
[img][/img]
Antwoord
Gisteren ingebouwd, resultaat hier
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...1#msg88031
[img][/img]
Antwoord
abbabak schreef:...IPD buisjes tegen het flexen op het schutbord

Zijn die IPD buisjes echt nodig? Ik heb inmiddels ook verlagingsveren (40mm) gekocht + nieuwe stuurkogels. Wil ook nog gele koni's aan de voorzijde monteren. Achter heb ik net nieuwe verzwaarde veren + schokbrekers van Sachs gemonteerd. Dit i.v.m. de LPG-tank achterin. Om de ruimte tussen de wielen en wielkasten aan de voorzijde en achterzijde gelijk te krijgen, heb ik ervoor gekozen om de auto aan de voorzijde te verlagen. Ik hoop dat de combinatie, verlagen/verhogen en koni/sachs goed samengaat.

@Abbabak, had jij nog een setje gele koni's voor de voorzijde liggen? Kan ik die IPD buisjes of een gelijkwaardig product ook in NL kopen?

Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Harry schreef:
abbabak schreef:...IPD buisjes tegen het flexen op het schutbord

Zijn die IPD buisjes echt nodig?

@Abbabak, had jij nog een setje gele koni's voor de voorzijde liggen? Kan ik die IPD buisjes of een gelijkwaardig product ook in NL kopen?

Buisjes ondersteunen iets en zijn makkelijk na te maken. Gaten/moeren zitten er al.

Mijn 2 setjes zijn weg maar ik kreeg bericht dat ik nog een set met deze korting kan kopen, dat is dan echt de laatste. Begin januari weet ik meer.
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Boge schokdempers, kent iemand deze? Stevves 10 13.490 18 June 2020, 22:29
Laatste bericht: Rob
  Schokdempers s40 Jackscheffers 1 2.902 15 October 2018, 17:01
Laatste bericht: Marc1970
  Schokdempers achter Volvo 164 244GL1978 1 2.987 26 September 2018, 17:57
Laatste bericht: Marc1970
  V70 XC 99' schokdempers achter. Pieterpost 3 4.305 2 January 2018, 22:00
Laatste bericht: Pieterpost
  Rode Koni + verlagen? DanielR 19 12.953 27 September 2015, 20:43
Laatste bericht: v700r
  Schokdempers ???? EdRaket66 3 3.949 10 May 2015, 22:22
Laatste bericht: EdRaket66
  Ervaringen met koni sport schokdempers Schipper 6 6.453 9 May 2015, 19:32
Laatste bericht: Schipper
  Schokdempers voor en na 86 anders? A_A 6 6.848 5 April 2015, 21:35
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 940 2.3 i.C. Keuze schokdempers? mr cabbage 11 12.010 1 June 2014, 20:12
Laatste bericht: A_A
  schokdempers voor verlaging > dan 40 mm Wottel 12 8.617 14 May 2012, 21:36
Laatste bericht: patrick2wd

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)