30 May 2014, 20:18
Hoi Iedereen,
Ik ben in het bezit van een Volvo 940 2.3 i.c. bwjr:1997.
Ik heb vorige week nieuwe schokdempers erop laten zetten namelijk Monroe original 3412: aangeraden door de garage.
Nu is het geval dat de volvo +-5 cm naar beneden is gezakt en
nu heb zowat de banden in het wielkas zitten??!!! En aan beide kanten heb ik nu een verschil van hoogte qua band in het wielkast. namelijk aan ene kant kan ik er in vinger tussen krijgen. Bij de andere kant kom ik met mijn vingers tegen de band aan.
Met kinderen achterin raakt de klem van de uitlaat (middenstuk) de drempel en bij het optrekken gaat de volvo schudden bij bepaalde toeren.
Ik ben natuurlijk alwel terug geweest en mijn bevindingen aangegeven. De garage heeft diverse leveranciers gebeld en ze komen allemaal met de Monroe 3412.
Er zaten nivomats onder, deze hadden nog een werking van 26 %. Bij het testen zei men dat de schokdempers geen functie meer hadden. Maar zou het misschien kunnen zijn dat het nivomats anders reageren op de testen dan de reguliere schokdempers.
En daardoor een verkeerde waarde geven???? Heeft iemand een idee of kennis in deze? Wat is de beste keus om het probleem op te lossen.
Ik hoor graag.
Mvg,
Marco
Ik ben in het bezit van een Volvo 940 2.3 i.c. bwjr:1997.
Ik heb vorige week nieuwe schokdempers erop laten zetten namelijk Monroe original 3412: aangeraden door de garage.
Nu is het geval dat de volvo +-5 cm naar beneden is gezakt en
nu heb zowat de banden in het wielkas zitten??!!! En aan beide kanten heb ik nu een verschil van hoogte qua band in het wielkast. namelijk aan ene kant kan ik er in vinger tussen krijgen. Bij de andere kant kom ik met mijn vingers tegen de band aan.
Met kinderen achterin raakt de klem van de uitlaat (middenstuk) de drempel en bij het optrekken gaat de volvo schudden bij bepaalde toeren.
Ik ben natuurlijk alwel terug geweest en mijn bevindingen aangegeven. De garage heeft diverse leveranciers gebeld en ze komen allemaal met de Monroe 3412.
Er zaten nivomats onder, deze hadden nog een werking van 26 %. Bij het testen zei men dat de schokdempers geen functie meer hadden. Maar zou het misschien kunnen zijn dat het nivomats anders reageren op de testen dan de reguliere schokdempers.
En daardoor een verkeerde waarde geven???? Heeft iemand een idee of kennis in deze? Wat is de beste keus om het probleem op te lossen.
Ik hoor graag.
Mvg,
Marco