Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
vandaag trok ik weer eens flink door met mijn b21et
en wat me opviel was dat de drukmeter niet verder kwam dan de helft van het gele gebied normaal gaat hij driekwart bijna in het rood
ik heb niet het idee dat hij veel minder vermogen heeft
heeft iemand dit ooit meegemaakt of weet iemand wat dat kan zijn
eric vermeer
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
Wat ik begrepen heb is dat je je waste gate "strakker" kunt laten stellen.
dan gaat ie tot het einde.
Welk effect dat verder heeft op verbruik weet ik niet
en of de motor slechter kan gaan lopen weet ik ook niet, maar dat kan kaasie je wel vertellen denk ik
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ja kan ik ook proberen zal eerst eens een druk meter er aan hangen en dan gaan rijden kan ik precies zien wat de overdruk is weet iemand wat de maximalen overdruk mag zijn standaart is ie tocht ongeveer 0,67 bar
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
dat is meneer aart die seks heeft met zijn vrouw
en zij vind het niks
dat is een rare "stand aart"
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
laat kaasie er maar eens op los met z'n pot gele verf. :lol:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
gele turbo
best leuk....
8)
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
doe wel voorzichtig
weet dat je motor dit aan kan.
als je meer turbodruk geeft moet je er ook benzine bij geven anders word hij te schraal en gaat hij kapot.
is je brandstof filter niet vies , eric ?????
dan krijg je ook dat hij te kort vermogen gaat geven terwijl als je gewoon rijd dit niet merkt.
of je luchtfilter controleer die ook eens
of je lucht circuit van je turbo is er niet een slang stuk of beschadigd door olie bijvoorbeeld
als je weet dat je te kort lucht heb kan je de waste-gate bij stellen , maar doe voorzichtig.
hey wolff
op een vermogenbank kan je zien of je genoeg benzine heb voor die druk verhoging tot 0.9bar.
als je te schraal bent lopen motoren veel mooier en hebben ze een hoop pkaas
maar ze gaan wel stuk op den duur (zuigers , koppakking)
de benzine heeft ook een koelende factor in de motor vergeet dit niet
dus te kort , is te schraal en hierdoor word de verbranding warmer en gaat hij zich zelf verbranden.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
van dat brandstoffilter zou best wel eens kunnen want ik kan me niet meer herinneren waarneer hij voor het laats vervangen is
en nu je dat zegt heb ik bij een koude motor met acceleren ook dat hij wel eens stoterd en bij warme niet dus ik ga van de week mijn brandstoffilter maar eens vervangen
en mijn luchtfilter en bougies vervang ik op tijd reeds het luchtfilter nog vervangen dus daar kan het niet aan liggen
maar in ieder geval bedankt voor de tip
ff nog een vraagje is de intercooler van een 740 b200et hetzelfde als voor een 240 turbo
eric vermeer
Volvo S70R B5234T4 M59