Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotos van mijn zwarte 245
Geen probleem inderdaard, heeft de mènnese ook!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
PP! schreef:mag gewoon hoor!
als er maar om de 30 cm. klemmetjes zitten , en de leiding niet uitsteekt onder de carrosserie en niet geplet wordt als je er een krik onder zet.
gaat gewoon door de achterste & voorste wielkast!

Ik bedoelde eigenlijk dat het rubber aan de lpg leiding doorgesleten is waar het wiel de leiding geraakt heeft.
De rubberen mantel mag naar mijn weten niet doorgesleten zijn.
Antwoord
dat klopt, maar dat zei je niet Wink Wink
Citaat:Ik bedoelde eigenlijk ......
kan ik niet zoveel mee.
maar die leidingen en de rest v/d instalatie : de RDW kijkt/keurt daar alleen maar naar nadat ze net is ingebouwt,
daarna kijken ze alleen maar adhv APK naar CO gehalte,
of er wel of niet rubber om de leiding zit zal ze worst wezen :Smile :Smile :Smile
wij doen altijd waar de leiding door de wielkasten heen gaat stukje pvc om de leiding voor extra bescherming
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Citaat:Ik bedoelde eigenlijk dat het rubber aan de lpg leiding doorgesleten is waar het wiel de leiding geraakt heeft.

Citaat:of er wel of niet rubber om de leiding zit zal ze worst wezen

Wanneer het rubber is doorgesleten door een aanlopend wiel zullen ze het wel degelijk afkeuren (en terecht ook!)

Om even on-topic te blijven, ik zou de auto ook gewoon verlagen. Gewoon geen of nauwelijks benzine meenemen ;D Wanneer de auto verlaagd is houd je er ook rekening mee, toch?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Ik heb gekozen voor verlagingsveren voor met koni geel en normale veren met luchtschokbrekers achter. Hoewel ik op het moment achter caravanveren heb als test, brengt niet zoveel, hij staat wel hoog maar dat stond ie met gewone veren ook... Het rollen blijft eigenlijk gelij, het kantelen stopt iets eerder maar het uitbreken daardoor ook.

Dus eerst maar voor monteren...

o,ja, wel 70ltr lpg onderbouw...beschermd door trekhaak
[img][/img]
Antwoord
@ Ticcie

Klinkt goed, zal nordicar eens bellen of ze deze veren nog leveren en zij daarmee ervaring hebben met lpg onderbouw.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:@ Ticcie

Klinkt goed, zal nordicar eens bellen of ze deze veren nog leveren en zij daarmee ervaring hebben met lpg onderbouw.

Europeantuning heeft ze ook dacht ik. Ff bellen doet wonderen idd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Dacht dat hij alleen met Intrax adverteerde. Even bellen werkt inderdaad het best.
Antwoord
Net voor de kerst m'n nieuwe veren gemonteerd, maar ben nog niet tevreden, staat nog te laag terwijl er HD veren onder zitten. :'( . Ik heb de veren bij Slubo vandaan van het merk HQ, iemand hier ervaring mee?
Ze zijn 13 mm dik, terwijl de oude ook 13mm dik zijn, zijn ze toch wat stugger.
1 kant (rechts) hangt ook meer door dan de andere.
Morgen toch maar weer ff bellen met Slubo.

Vandaag stopte de snelheidsmeter er mee, naald viel ineens terug naar 20 terwijl ik echt 80 reed op dat moment en de teller stopte ook. Ik denk dus de tellerkabel. Moet hier nog een speciale op (B23A met 3traps automaat) of zijn ze allemaal het zelfde? Is het lastig om deze te vervangen?

En weer koelvloeistofverlies bij het tankje, vorige week een nieuwe dop gekocht en er op gedraaid, afgevuld tot MAX, maar nadat ik naar Baarn ben geweest is het tanje weer leeg, de druk loopt gewoon te hoog op.
Rara pindakaas, ik open maar ff een aparte topic voor dit probleem.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Scandcar in Moergestel verkoopt o.a. de kabel. (http://volvoklassiekeronderdelen.nl)
Ik kon hem bij de onderdelen niet vinden maar bel maar even dan hoor je het wel en sturen ze hem als ze hem hebben wel op.
De montage is niet zo moeilijk, alleen om hem op de tast aan de teller vast te schroeven vond ik een (#*@ :-X) klus.
Succes! ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.757 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.204 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.791 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.646 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 108.388 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.826 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Zwarte 940 2.3 LPT Arjan240 13 11.448 20 August 2018, 00:53
Laatste bericht: Arjan240
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.611 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.788 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.740 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)