6 December 2008, 02:53
:

Fotos van mijn zwarte 245
|
6 December 2008, 02:53
:
![]()
6 December 2008, 09:14
Volgende projectje dient zich aan, je bent nooit uitgeprutst met een Volvo ;D
Veren, welke? ik heb al rode koni's achter maar veert te veel door. Ik zou 'm graag wat lager, niet te veel, hebben liggen, staat mooier en stuurt wat strakker. Maar is dat wel verstandig? Of kan ik beter gaan voor de normale hoogte en verzwaard? Heb al wat topics gelezen, maar kom er niet echt uit. Moet ook rekening houden met 3 kids achterin, gastank en trekhaak en evt. sleurhut/aanhanger.
6 December 2008, 10:30
Veren en Koni's zijn twee verschillende dingen. Mochten je dempers OK zijn (de Koni's in dit geval) maar je hebt nog steeds een te zachte demping, vervang je veren dan. Veel mensen denken dat die spiraalveren niet aan slijtage onderhevig zijn. Ja, jammer dan! 8)
Dus wat ik zou doen. Vervang je veren rondom door een verlagingssetje van -40mm. Ga dan kijken naar TÃÅV geprufte sets. Bel even naar Europeantuning ofzo. Die weet daar wel raad mee. Vervolgens proberen. Mocht het niet echt je smaak zijn probeer dan eens alleen de vóórzijde te verlagen. En niet geheel onbelangrijk mocht je naar een beter weggedrag streven: Vervang je asrubbers overal door PU-rubbers. Je weet niet wat je overkomt zo strak. Heerlijk! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
6 December 2008, 18:13
Ja, dempers waren op dus die had ik al vast vervangen. Maar door de gasinbouw kwam ie achter een stuk lager te liggen. Daarvoor wil ik nwe veren, ik vroeg me af of het verstandig is om ondanks de gastank, achter toch te verlagen. En misschien is vóór alleen verlagen ook voldoende. En die rubbers, lijkt me ook wel wat.
6 December 2008, 18:37
Verlagen icm met gasonderbouw op een 245 raadt ik je sterk af!
Scherpe drempels gaan schade opleveren ![]()
6 December 2008, 20:03
Zal wel meevallen, dingen staan standaard al loeihoog op de poten. Maar dan WEL de veren EN de dempers vervangen. Anders klopt het niet. Zeker als je alleen de voorzijde verlaagd zoals ik dat heb gedaan.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
6 December 2008, 21:51
Gewoon verlagen. LPG of niet.
7 December 2008, 03:01
Dirk242 schreef:Gewoon verlagen. LPG of niet. Alweer Dirk! :-) You're talkin!! ;D ;D "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
7 December 2008, 04:10
Dirk242 schreef:Gewoon verlagen. LPG of niet. Natuurlijk Dirk,dan ga jij hem toch lekker verlagen ![]() Ik schrijf een tip uit ervaring,maar jij mag best proberen hoeveel schade dat oplevert 8) En dan nu de ervaring: Mijn ouders hadden een 244 met gastank achterin,dus geeneens een onderbouw waarbij de achterste pot er onder uit steekt. met iets lamme achterveren en dus een paar centimeter lager achterin was het bij diverse drempels feest,helemaal met iemand achterin,en toen lag ineens de stekkerdoos van de trekhaak eraf.
7 December 2008, 09:37
De mijne is niet verlaagd en heb ook lpg onderbouw.
Bij de veerpont van Lith moet ik bij bepaalde waterstanden uitkijken dat ik m'n zaakje er niet af rammel (diagonaal erop rijden net zoals mijn gespoilerde en verlaagde volkswagen/opelvrienden). Ik hou mijn hart vast als ooit mijn vrouw vol enthousiasme die pont op rijdt. ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|