Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotos van mijn zwarte 245
Amerikaanse achterlichten ?

wat is daar anders aan vergeleken met de europese ??
Antwoord
daar is het oranje vervangen door wit.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Eindelijk is ie dan 'klaar'. Black Moose is gisteravond om 22.00 uur de weg op gegaan, Eerst een ritje door de mooie uiterwaarden met mijn vrouw en Mirte onze dochter. Andere dochter en zoon lagen al in bed.
Zo'n 245 rijdt niet maar lijkt wel te varen. Heerlijk met zo'n automaat. Hierna nog ff tanken, helemaal vol, benieuwd wat het verbruik zal zijn.
Vanmorgen weer vroege dienst, dus om 10 voor half zes wegrijden, het was vanzelfsprekend starten lopen, choke uit natuurlijk. Kan me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst een auto had met een handchoke, was dus wel ff wennen. Vooral in combinatie met de automaat, wanneer de motor af dreigt te slaan kun je niet ff met je voet op het gaspedaal om een beetje gas bij te geven. Afijn, Nijmegen gehaald met een cruisesnelheid van 100-110 km/uur. Voorzichtig parkeren, wat een lange neus, en dan op de parkeerplaats achterlaten.
elukkig kon ik 'm om drie uur weer starten en Jan, mijn zoon, ophalen van school. Stond bij het hek te wachten toen ik al knipperend met groot licht aan kwam rijden. Hij had 'm al eerder gezien, maar niet zoals ie er nu bij stond, hartstikke trots, jammer dat zijn vrienden al huiswaarts waren. Hij haalde nog ff een herfstblaadje van de gril af, waarop ik het niet kon nalaten om een flinke ram op de claxon te geven Wink, sprong haast een meter hoog. Terug naar huis genieten, wie het meest genoot weet ik niet. Hij het instruktieboekje er bij gepakt om te kijken waar alle knopjes voor diende.
Thuis aangekomen kwam onze oudste, Fleur, direkt naar buiten zelfde rondje als gisteravond gereden, maar dan in daglicht.
Hij is GOEDGEKEURD Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Ze hadden allemaal scepsis van te voren, mocht mijn T4 onder geen beding weg doen, 2 maanden in een te krap polootje gereden. Zo is alles wat ruimer is natuurlijk goed ;D ;D ;D, heeft dus gewerkt :Smile.
Fotoos volgen nog!
Morgen middagdienst, kan ik smorgens ff de binnenkant aanpakken, al dat stof van het schuren :o
wordt vervolgd.....
VW T3 camper TD
Antwoord
Mooi! Dat klinkt heel gezellig allemaal. Ben benieuwd naar de foto's!
Antwoord
Rijdt heel lekker allemaal, kom gisteren op mijn werk, parkeer achteruit in, blijkt dat de oversteek nogal fors is....... Rij ik tegen een stang van een hekje aan >Sad >Sad >Sad, net onder de handgreep van de achterklep. Gelukkig alleen een paar oppervlakkige krasjes :-\, hoop deze nog weg te poetsen, oja, heb het interieur ook gedeeltelijk gepoetst, iig de cockpit is weer mooi zwart.
Vanmorgen met de vrouw en de hond naar het bos geweest, het beest heeft een zee van ruimte achterin, kan nog wel een hond (of 2 bij), ....nee, is mooi zo.
Als de tankmeter goed aan geeft doet ie het in het verbruik niet slecht nu al ruim 300 km gereden en iets meer als de helft leeg.
Oja de fotoos niet bij de hand, komen nog.
VW T3 camper TD
Antwoord
Hier dan de fotos:
[Afbeelding: Foto-J4BGG4IH.jpg]
Met de hond naar het bos
[Afbeelding: Foto-DVWEPE4A.jpg]
Voor het spuiten, eerst de bodyschutz
[Afbeelding: Foto-H3S6RSZW.jpg]
Dan het echte spuiten
[Afbeelding: Foto-IAXVSOU3.jpg]
Weer opbouwen
[Afbeelding: Foto-YJCSRX7B.jpg]
Nog ff een foto van het rechter voorscherm
[Afbeelding: Foto-RITK3NAC.jpg]
VW T3 camper TD
Antwoord
Kun je die bodyschutz in een spuitbusje kopen?

Daniel, een 240 heeft een kleine draaicirkel, even keren op de weg mag geen probleem zijn.
Antwoord
Volgens mij kun je bodyschutz wel in kleine spuitbusjes kopen, maar Boudewijn heeft de auto voor mij gespoten ;D.
Gisteren merkte ik dat 1 band afzakte, ben gelijk naar de bandenboer gereden en heeft de velg gereinigd en gesealed, want hij lekte langs de velgrand. Gelijk winterbanden achter erop gelegd voor meer grip, werd ook veel bij Beemers gedaan vertelde hij. Voorbanden waren nog goed. Merkte wel dat ik 1 dop van mijn Draco's kwijt was :'(, meteen de andere er ook afgehaald, ff met Ducktape bewerken en een nieuwe zien te scoren. Vandaag de nieuwe achterlichten en voorknippers monteren, gisteren ook nog de richtingaanwijzer/alarmlichten gerepareerd, in de schakelaar van de alarmlichten waren de aansluitbusjes een beetje wijd geworden, deze iets in elkaar gedrukt, werkt weer perfekt! Ga nu aan de slag, de vrouw wil er vandaag nog ff tussenuit.
VW T3 camper TD
Antwoord
ik vond die velgen die er eerst opzaten (van een 780?) veel mooier passen bij je zwarte sloep!

Ziet er verder wel netjes uit zo, spuiten is gewoon in een werkplaats gebeurd en niet in de warmtecabine geweest? Ziet dat er dan wel een beetje goed uit?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Inderdaad, waar zijn die multi-xen heen? Die draco's vind ik eerlijk gezegd nooit zo mooi onder een 240 (ook niet onder een 740 trouwens).
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.105 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 16.853 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.358 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 113.548 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 63.730 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Zwarte 940 2.3 LPT Arjan240 13 11.976 20 August 2018, 00:53
Laatste bericht: Arjan240
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.031 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.088 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)