Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aansluiting carterontluchtingop luchtfilter?
#1
Na een backfire, waarna de kleppen zijn gesteld en de motorruimte ook weer was voorzien van enkele
nieuwe onderdelen, heb ik mij gister even bezig gehouden met het luchtfilter.
Deze was bij nader inzien toch behoorlijk beschadigd, de deksel ging niet meer goed dicht, daarnaast
werkte de klep binnenin ook niet, kortom, tijd voor een andere.
Bovenop zit een carteronluchting-slang, waarvan ik mij afvraag waarom die daar aangesloten zit,
want het blijkt dat die aansluiting op het huis gewoon dicht zit!
Iemand een idee waarom dat zo is?

Met vriendelijke groet, Marcel
volvo 240 polar estate lpg 1993<br />renault 5 gt turbo &quot;martini&quot; 1988<br />volkswagen polo 1f 1981
Antwoord
#2
Het dichte tuitje is om de slang op te zetten bij afstellen van de motor, dan komen er geen carter dampen via de luchtvulslang mee.
Er zit een soort uitdrukrondje op het luchtfilterdeksel om er uit te snijden deze is om de slang in te stoppen
Bij je inlaat spruitstuk zit ook een afzuigslangetje. Deze zou ik laten zitten en de dikkeslang gewoon laten hangen of op het dichte tuitje laten zitten

Ik heb zelf een b21e blok op lpg en aardig wat aan backfire oplossingen bezig geweest, tot nu toe nog wel heel soms een backfire maar geen schade meer.

De klep voor koud en warme luchtregeling in je luchtfilterhuis moet je eruitslopen en de koudelucht kant helemaal afstoppen/dichtmaken.
Op de warme lucht aansluiting zet je i.pv. de papier/aluminium-slang een pvc buis en 45 graden knietjes van rond 50 mm
aanzuiging plaasten tot boven de uitlaatkant net in de bovenhoek van de motorkap.

Je krijgt nu een constante vuldruk voor lpg en bij een backfire heb je veel tegendruk waardoor je geen/minder schade hebt

[Afbeelding: ab001.jpg]
[Afbeelding: ab002.jpg]
het Y-stuk is om de optie warwe lucht beschikbaar te houden, voor als het eens erg koud is.
Wink
[Afbeelding: bfd07.jpg]
hier kan de druk van de backfire weg
[Afbeelding: bfd05.jpg]
[Afbeelding: bfd06.jpg]

ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#3
Bedankt voor je reactie!

De slang zat bij mij dus aangesloten op het dichte tuitje, heb 'm ingekort en weer afgesloten.
Waar het mij om ging, hoort dat ook afgesloten? Heb het luchtfiter nu vervangen voor een
sportief exemplaar, zodat ik de originele kan repareren c.q. aanpassen.
Leuke oplossingen op je foto's, vooral de deksel van de beker! Heb in de kast ook nog wel wat
van die bekers staan; kids he...
Probeer trouwens wat foto's erbij te zetten, maar dat lukt niet...

Groet, Marcel
volvo 240 polar estate lpg 1993<br />renault 5 gt turbo &quot;martini&quot; 1988<br />volkswagen polo 1f 1981
Antwoord
#4
Hij hoort niet afgesloten, maar bij een ouder model hoeven de carterdampen niet te worden afgevoerd. geeft veel smurrie in de luchtmassameter
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#5
Wel vreemd dat het dan zo aangesloten zit.
Waar of hoe hoort het dan origineel, zijn daar op het forum foto's van?
Wat voor gevolgen heeft het dan dat het afgesloten is, want zo rij ik dus al jaren rond.

Trouwens, probeer wat foto's erbij te zetten, maar krijg steeds de mededelng:
"geen toegang tot de uploadmap van de bijlagen!"
Weet jij daar wat van, of iemand anders?

Marcel
volvo 240 polar estate lpg 1993<br />renault 5 gt turbo &quot;martini&quot; 1988<br />volkswagen polo 1f 1981
Antwoord
#6
Citaat:Trouwens, probeer wat foto's erbij te zetten, maar krijg steeds de mededelng:
"geen toegang tot de uploadmap van de bijlagen!"
Weet jij daar wat van, of iemand anders?

Check:

Topic: Handleiding foto's plaatsen in je post

Kom maar op met die foto's Big Grin

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#7
Merci, we gaan het bekijken...
volvo 240 polar estate lpg 1993<br />renault 5 gt turbo &quot;martini&quot; 1988<br />volkswagen polo 1f 1981
Antwoord
#8
[Afbeelding: Foto-NP6V4WWC.jpg]
volvo 240 polar estate lpg 1993<br />renault 5 gt turbo &quot;martini&quot; 1988<br />volkswagen polo 1f 1981
Antwoord
#9
Bijna:

Nu nog binnen image-tags = >> [ IMG ] en [ /IMG ]

Code:
[IMG]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NP6V4WWC.jpg[/IMG]

(let op de forward slash in de closing-tag ( [/IMG] ) Wink
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#10
Hoera!!! Big Grin
volvo 240 polar estate lpg 1993<br />renault 5 gt turbo &quot;martini&quot; 1988<br />volkswagen polo 1f 1981
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Losse aansluiting B200F motor Arnic 2 1.747 18 February 2021, 22:20
Laatste bericht: TeunTimmermans
  Aansluiting Solex Carburateur B200K Stephan_244 2 5.121 23 April 2016, 22:21
Laatste bericht: Marc1970
  luchtfilter Boterbloem 5 2.792 13 August 2013, 21:16
Laatste bericht: ZOAB
  Lager stationair bij nieuw luchtfilter Nicolaas H 2 2.641 24 April 2011, 22:12
Laatste bericht: Nicolaas H
  Onbekende aansluiting op Spruitstuk Hanvolvo 3 2.361 30 September 2010, 23:43
Laatste bericht: VolvoDick
  Stotteren B21A (vacuumslang aansluiting hulp please...) black245 16 8.917 15 February 2010, 19:21
Laatste bericht: black245
  Carter ontluchting B23A, prut in luchtfilter. henqui 6 4.547 28 November 2009, 11:25
Laatste bericht: volvo245
  Luchtfilter vol met olie.. Mr.Borrie 3 2.919 13 February 2008, 21:28
Laatste bericht: Rob
  Help!! Benzinetank aansluiting kapot teygeler 3 3.027 12 April 2006, 22:07
Laatste bericht: teygeler

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)