Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG wel stationair, maar daarna...
Hoi AmazonTurbo:

Jouw donor was toevallig toch niet de NB-09-GD??
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
@Ticcie: Noop, het was de KY-64-LL

@daanheijn: Liggen als in, het moet nog in de Amazon. Sorry :-\
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Geeft niet, haal a.s. maandag avond een mengstuk op bij Jelmar.

@Ticcie, je mengstuk blinkt inmiddels alsof hij is verchroomd Wink. Zat een hoop troep in. Is nu helemaal schoon en krijgt nieuwe pakkingen (pasta).
Antwoord
Vandaag naar de RDW geweest voor LPG op kenteken en APK. De betreffende keurmeester even met zijn snullelaar langs alle aansluitingen en alles ok. Motor liep beroerd en sloeg regelmatig af. Wij met een brede glimlach aangegeven dat we nog bezig zijn met de verbetering van het systeem. K-jetronic en LPG is nogal lastig ;D. Meneer heel geinteresseerd en brede glimlacht.. (ZUCHT). Daarna auto an CO. 7%!!!!! Wij snel de schroef indraaien tot meetapparaat 1.3% aangaf. Gelukkig hoefden wij op dat moment niet naar het gaspedaal te wijzen, anders wij hij direct afgeslagen.

Vervolgens gaf meneer aan dat alles wel ok was en wenste ons suc6. Mijn vader vervolgens aangegeven dat het ook om een APK ging. Ohhh...nou goed dan. Meneer banden even rondgedraaid, alles soepel. Even onder de auto kijken...zozo, dat ziet er strak uit, veel werk aan gehad zeker? JA, was volmodig ons antwoord...heeel veel meneer.. met hart en ziel. Meneer vervolgens in de auto om deze 10 meter verderop op de remmentestbank te rijden...motor 3x afgeslagen in 10 meter haha. Vervolgens remmentest...alles ok! Daarna nog even gekeken naar de koplampen. Stonden beiden iets te hoog...direct even chroom van de Amerikaanse koplampen eraf...schroevendraaiertje erbij en direct afgesteld.... Nou meneer... gefeliciteerd, ziet er prima uit en veel suc6 met het LPG verhaal verder!

TOP SERVICE BIJ DE RDW!

p.s. Daarna direct doorgereden naar Smits autogas te Neunen en de Necam HP135 verdamper opgehaald. De lovato wordt hierbij dan ook uitgebouwd en teruggestuurd naar afzender. Zullen nu deze nieuwe verdamper snel gaan monteren icm het Necam gasmengstuk. Resultaten zullen we snel melden.
Antwoord
Leuk om eindelijk eens een positief verhaal over de rdw te horen.De laatste tijd lees ik op forums alleen maar berichten van mensen die gefrusteerd zijn geraakt na hun bezoek(en) daar.

Als je een pennelikker had getroffen had ie je voor een herkeur naar huis gestuurd.Sleutelen is nl. niet toegestaan daar en als de auto niet stationair bleef lopen had ie hem in principe ook af kunnen keuren Co terugschreoven of een koplamphje bijstellen noemen ze daar ook sleutelen Big Grin)

Als je er vaker komt en een paar mensen kent zijn ze wat meegaander heb ik ervaren.
Wat ook helpt is als je de regels kent en ze zonodig met hun eigen regels om de oren kunt slaan ;D
Antwoord
De grap is dat hij wel stationair bleef lopen. Dat deed hij prima. Maar daarna gasgeven....

Op benzine loopt hij natuurlijk prima, maar als LPG de hoofdbrandstof is, wordt hier niet meer naar gekeken.
Antwoord
Ben benieuwd!
Dit weekend resultaat??
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Mogelijk dat mijn vader dit weekend al naar onze werkruimte gaat. Anders a.s. maandag. Dan gaan we sowieso, omdat ik op mijn Corsa B een trekhaak ga monteren. Dus na het weekend hebben we zeker nieuws.
Antwoord
Gisteren het Necam gasmengstuk geplaatst in combinatie met een HP135 verdamper. Vanaf het eerste moment starte de auto direct en pakte hij perfect op. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Stationair was eerder wel een probleem, maar na wat draaien aan het stangete van de gashevel en de stationairschroef op het mengstuk was ook dit verholpen. De eerste testrun was heel hoopvol. De auto trok gewoon door en ook bij volle turbodruk bleef de motor gewoon vermogen leveren!

Heerlijk om weer eens een echte meevaller te hebben na een aantal weken LPG-ellende. Een deze dagen rijden we nog even naar een gasboer voor verdere afstelling. Zijn er mensen die een goed adres weten om een dergelijk Necam systeem af te kunnen laten stellen (ervaring met K-jet en Necam!?). In dat geval hoor ik het graag!

Ik zal ook snel even wat foto's posten van de huidige aansluitingen etc.
Antwoord
Geen gel*l, Goed spul ! Wink

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.798 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.312 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Onregelmatige stationair Turbo 21ET 1981 Coenraad 41 24.227 6 July 2011, 10:10
Laatste bericht: skidje
  probleem stationair lopen 240 met b200ft bunne 4 3.801 31 May 2009, 11:02
Laatste bericht: bunne
  een beetje vreemd maar wel.... carb + T Jelmar 5 5.374 24 May 2007, 12:02
Laatste bericht: nico_v
  "OPVOEREN GEWELDIG" maar ??????? kaasie 19 5.335 4 May 2006, 20:04
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)