Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Jos, bedankt voor de info, gaan zeker even bellen met de betreffende persoon.
Heb even met mijn pa gebeld. Hij wil niet verder met de lovato verdamper. Na verschillende pogingen tot afstellen blijft het een probleem. Als de oplossing zit in het finetunen van de afstelling, dan is dit werkende gebied / afstelpunt, zo klein, dat dit gewoon om problemen vragen is in de toekomst.
Hij gaat nu contact opnemen me de leverancier met de vraag of hij het mengstuk en verdamper terug wil nemen (slechte keuze gebleken, slechte informatie dus). Als dit lukt gaf hij aan liever direct voor een injectiesysteem te willen gaan. We zullen morgen waarschijnlijk naar Smits autogas gaan voor verdere informatie en eventueel voor het ophalen van het inbouwpakket. Het idee van de lovato verdamper is opzich wel goed, maar de verdamper zelf is al minimaal â¬300,-. Dit met het risico dat het mogelijk alsnog niet direct vlekkeloos gaat werken. Hij wil op vakantie en ziet de voordelen van injectie (verbruik, vermogen, backfire etc.) op langer termijn toch opwegen tegen de extra kosten.
Zal jullie op de hoogte houden van verdere keuzen /vorderingen.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
ik ben reuze benieuwd of je die HP135 en het necam gasmengstuk aan het werken krijgt - ik denk het wel nl. Maar eerlijk gezegd zou ik ook voor de dampgasoplossing gaan - veel beter!
check evt. nog even bij Bozzma voor tips.
En kijk ook of de injectoren 190pk aankunnen met z'n 4-tjes (je gaat vast nog een intercooler monteren  )
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Mogelijk dat de necamcombinatie goed zal werken. Daarbij zijn we echter wel afhandelijk van een origineel gasmengstuk. Deze kunnen we van jou lenen, maar dat is natuurlijk geen definitieve oplossing. Daarbij is het een grote gok om nogmaals â¬300 of meer aan een verdamper uit te geven, waarbij als het niet goed werkt, we deze mogelijk niet meer goed kwijt kunnen of met dik verlies. Maar we zullen het natuurlijk nog even overleggen met de betreffende gasleverancier. Smits was wel de eerste die een geloofwaardig verhaal over k-jet en lpg kon vertellen met alle mogelijkheden op een rij, zonder dat ik ze zelf moest voeren met informatie of dat zij te makkelijk op mijn verhaal en bevindingen ingingen. Alles klonk heel kritisch en oprecht.
ik laat het snel weten...morgen weten we mogelijk meer
Berichten: 253
Topics: 52
Lid sinds: Jun 2005
wat een gedoe he met die K-tronic. :-\
ik heb gisteren mijn B21ET naar de gasinbouwer gebracht.
hij heeft een hogedrukverdamper gekocht en een origineel Necam mengstuk via marktplaats.
volgens twee onafhankelijke bronnen met ervaring moet dit werken.
"eerst zien dan geloven" is mijn credo n.a.v. dit topic.
ik zal kijken of hij 'm deze week al af heeft en dan ervaringen plaatsen.
groet, Hugo
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Hallo Hugo, ik ben zeer benieuwd naar deze conversie. Welke gasinbouwer gaat dit doen, welk merk / typenummer verdamper wordt er nu gebruikt? Wordt er bij jouw ook een plunjer gemonteerd voor het optillen van de luchtweger in gasstand?
Berichten: 253
Topics: 52
Lid sinds: Jun 2005
gasinbouweris een goede kennis.
verdamper is van IMPCO, typenummer weet ik zo niet. was een dure iig.
dat i.c.m. de Necam mengstuk moet genoeg zijn.
klinkt te simpel om waar te zijn maar het schijnt zo te kunnen
heb hem net gebeld, hij was net de flex in de auto aan het zetten dus zal hem maar niet storen
ik laat het horen als ie het doet
maar aangezien ik tussendoor op vakantie ben kan dat zo drie weken duren...
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Berichten: 253
Topics: 52
Lid sinds: Jun 2005
heb net telefoontje gehad dat ie rijdt.
geen vermogensverlies backfire etc.
wordt komende week nog fijnafgesteld.
ga morgen naar Zweden en als ik terug ben is ie klaar en afgemed.
zal dan evt meer vertellen
gegroet!
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Klinkt erg goed! Blijkbaar toch een betere optie om te werken met het gasmengstuk van Necam! Wij hebben er nu ook een te leen van Ticcie en kunnen er een overnemen van Jelmar. Hopelijk hebben wij na volgende week ook LPG zonder vermogensproblemen. IMPCO ken ik verder niet qua merk. Zal dit ook even bekijken...
Verder eerst a.s. woensdag met de oude verdamper, loop wel stationair, naar de rdw voor keuring op gas. Als dit klaar is gaat er gewoon een andere goed werkende verdamper op.
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Citaat:Ik heb es flink zitten googlen en ben mijn verdamper tegengekomen: Necam HP135. Ik weet dat zeker, want ik zat nog te denken dat die HP135 de horse powers voorstelden, maar daar had ik geen last van.
Even ter bevestiging, dit is ook degene die ik heb liggen in combinatie met de foto's die Ticcie al liet zien van het gasmengstuk.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Liggen in de zin dat die combinatie in jouw amazon zit ingebouw, of dat hij bij jouw op de plank ligt in de verkoop!?
|