Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG wel stationair, maar daarna...
Probleem is dat je sinds enkele jaren een verdamper met E-keur nodig hebt en de Necam verdamper zou dat niet hebben (alhoewel er op de mijne wel een e-keurmerk stond?). Daardoor zou Necam m niet meer leveren, want je zou de inbouw nu niet meer goedgekeurd krijgen.

Enige optie zou dus zijn om er eentje te kopen die al gas op kenteken heeft sinds langere tijd. Of nu een lovato installatie inbouwen, daarna ombouwen naar necam en voor iedere apk keuring 't weer terugbouwen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
heb vandaag met een kenner gesproken.
we gaan waarschijnlijk voor een necam mengstuk en een eigentijdse verdamper.
hoe en wat gaan mijn pet te boven... :Smile
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
Ticcie schreef:..... en voor iedere apk keuring 't weer terugbouwen.

Dat hoeft in principe niet eens Smile
Antwoord
in principe wel: als de lpg-installatie na bouwjaar X op kenteken is gezet, dan dient de verdamper een E-keur te hebben. Dat wordt als het goed is ook bij de APK gecontroleerd, maar wellicht dat een 'snelle' keurmeester het over het hoofd zal zien.

Ben benieuwd of de oplossing van Hugo gaat werken.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Bram opperde dat wij misschien nog wel wat Necam delen moeten hebben liggen,zal volgende week eens kijken of dat nog bruikbaar is.
Antwoord
volvo200liefhebber schreef:Bram opperde dat wij misschien nog wel wat Necam delen moeten hebben liggen,zal volgende week eens kijken of dat nog bruikbaar is.

ik hou me aanbevolen!

grts, Hugo
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
voor de apk hoef je niet bang te zijn
de gasinstalatie wordt alleen gekeurd op werking en bevestiging en lek dichtheid

het keurmerk hoeft volgens mij alleen bij een auto op benzine die op gas wordt gezet dan moet er wel op het keurmerk worden gelet

dus als de auto al op gas staat dan geeft dit geen problemen met de apk
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Nou, wij hebben tot op heden nog geen succes. De auto (lovato) rijdt nu wel op gas, maar heeft helemaal geen vermogen meer. Bij gasgeven komt eerst een bekende bromtoon (gorgel), waarna bij hogere toeren de motor weer pakt. Dit is bij overschakelen op de snelweg echt een probleem.

De persoon die er nog naar gekeken heeft had geen tijd meer. Hij heeft wel een grotere aansluiting gemaakt van de nippel op de turbobuis met de slang die extra naar de verdamper gaat (voor de drukregeling). Ook zit er een grotere doorvooropening in de gasslang van de verdamper naar het mengstuk. Zoals het er nu naar uit ziet krijgt de auto teveel gas, omdat je het echt een beetje ruikt.

Al met al zit mijn pa nu echt te knarsetanden en heeft hij spijt als haar op zijn hoofd dat hij toch voor de turbo heeft gekozen (met de extra kosten) en niet voor een standaard carburatie motortje. Al met al begin ik mij ook een beetje schuldig te voelen, ben toch een beetje de enthousiasteling geweest als het ging om juist wel een turbo motor.

Nu wil hij natuurlijk alsnog proberen dit probleem op te lossen. We gaan dus mogelijk nog bij HPO langs.

Ik begrijp uit jullie verhaal dat de lovato verdamper na revisie dus ook niet gebruikt mag worden bij een auto die nog naar de rdw moet voor gas op kenteken.
Antwoord
daanheijn schreef:Ik begrijp uit jullie verhaal dat de lovato verdamper na revisie dus ook niet gebruikt mag worden bij een auto die nog naar de rdw moet voor gas op kenteken.

Als de auto nu op lpg loopt -goed of slecht maakt niet uit- dan kun je naar de rdw voor de lpg keuring.
Als ie stationair blijft lopen is het ok.

Nadat ie goedgekeurd is op lpg kun je indien nodig de verdamper e.d. vervangen door een oudere.
Antwoord
De vraag is echter of de auto wel een goede co heeft op gas, of is dat niet meer van toepassing op een auto ouder dan 30 jaar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.798 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.323 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Onregelmatige stationair Turbo 21ET 1981 Coenraad 41 24.228 6 July 2011, 10:10
Laatste bericht: skidje
  probleem stationair lopen 240 met b200ft bunne 4 3.806 31 May 2009, 11:02
Laatste bericht: bunne
  een beetje vreemd maar wel.... carb + T Jelmar 5 5.377 24 May 2007, 12:02
Laatste bericht: nico_v
  "OPVOEREN GEWELDIG" maar ??????? kaasie 19 5.335 4 May 2006, 20:04
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)