28 April 2008, 19:31
Is een M47 gewoon een 5 bak?
Wat is er moeilijk aan een M46?
Wat is er moeilijk aan een M46?
|
Gangbare prijs voor M46 (OD)
|
|
28 April 2008, 19:31
Is een M47 gewoon een 5 bak?
Wat is er moeilijk aan een M46?
28 April 2008, 21:05
Een M46, is eigenlijk geen 5 bak maar een 4+overdrive.
Dus de gehele bak is een stuk langer denk ik. Dus moet je je as inkorten (of een bijbehorende kopen) Check ook t topic van Edwin zn amazon, daar zie je een mooi gecleande bak.
28 April 2008, 23:06
100 euro als het een goede bak is. Uit een goedlopende auto gehaald zegt me niets.
Volvo 740 tic '84.
28 April 2008, 23:08
Een M47 is ook een goede optie. Er is een topic M46 od vs M47, maar dat gaat over Volvo's met 200pk.
Kan er iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een M47. En wat er aangepast moet worden aan hetgeen wat nu onder de auto ligt. Alvast bedankt.
28 April 2008, 23:35
Dirk242 schreef:Ik ben ook op zoek naar een M46. Dirk, Je kan hem monteren achter een B21A. Let er wel op dat je ook een verkorte cardanas op de kop kan tikken. Tevens moet je tellerkabel veranderd worden. De huidige is naar mijn weten te kort om die op een M46 te monteren. Correct me if I had wrong. Ik heb bij mijn oldtimer ook een M46 gemonteerd en moet zeggen dat het wel degelijk een verschil is t.o.v. de M45. Een M47 is echter altijd beter, zeker qua gewicht. Een M46 weegt namelijk een stuk meer dan een M47. Hou er wel rekening mee dat je dik een halve dag kwijt bent om de versnellingsbak om te wisselen.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
28 April 2008, 23:39
De tijd is niet erg. Tijd genoeg. Alvast bedankt voor de info. Misschien dat sommige hier nog aanvullingen op hebben.
Saint of Jelmar, als het niet goed is dat ik hierover begin in dit topic, laat dan even weten, dan maak ik wel een nieuw topic aan.
29 April 2008, 12:20
Zoiets zoek ik
![]() Je hebt trouwens pb.
29 April 2008, 15:56
Nog een kleine aanvulling: het draadje die ervoor zorgt dat je OD lampje gaat branden dient op nummer 12 aangesloten te worden, anders werkt het OD lampje niet. Nummer 12 kun je vinden op de grote ronde stekker die achter op je instrumentenpaneel zit...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
30 April 2008, 08:53
Ik dacht dat M47 en M46 even lang waren. De M47 heeft een vijfde versnelling achter het bestaande huis geplakt, net als de M46 haar overdrive en daarmee hebben ook allebij een andere cardan.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
1 May 2008, 09:47
Even naar Luxemburg geweest en meteen mis ik een leuk topic.
Begin nou niet aan een M47 . Zoals iemand op turbobricks al opperde is het een "complete downbuy" Vaak problemen met de lagers van de 5e versnelling. Bij een M47 gaat in de hoogste versnelling het vermogen twee keer een hoekje om. Eerst via de hoofdas. Dan door twee tandwielen naar een secundaire as en dan weer door twee tandwielen terug naar de hoofdas . De lagers die die krachten moeten opvangen geven de problemen . Bij een M45/46 worden in de hoogste versnelling de lagers en tandwielen van de sec. as niet belast . Ook de constructie van de overdrive is ook gunstig tav lager belastingen . De ombouw naar een M47 is simpeler, maar niet betrouwbaarder... Oja ...bij ons op de sloop kost een M46 100 euro ( sloperij Rutte )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|