2 March 2008, 12:21
Jaja, het is en blijft nog een beetje problematisch met onze volvo.
Eerder bleek met de vervanging van de pomp dat de motor stationair goed liep, goed start en goed rijdt, totdat de naald van de turbometer in het geel komt. Dan zakt het vermogen helemaal in alsof er of teveel lucht en of te weinig brandstof wordt ingespoten voor het gevraagde vermogen. Dit is tot op heden nog niet verholpen, maar we konden in iedergeval met de auto rijden zolang we rustig optrokken zonder de turbo veel zijn werk te laten doen.
Op dit moment hebben wij echter een nieuw probleem. De motor lijkt te verzuipen. Waren van de week bezig met de inbouw van de lpg installatie (alleen leidingen en montage verdamper. Vervolgens wilde de auto aan het einde van de avond bij vertrek niet meer starten. De motor leek op 2 poten te lopen en sloeg daarna af. Eerder dachten wij dat dit kwam door een fout in de montage van nieuwe volvo bougiekables, rotor en kap. Met de oude set bleek het probleem echter ook aanwezig. Uiteindelijk hebben wij de anwb gebeld en een oudere man wist het probleem direct te vinden. De motor was verzopen. Na een paar minuten plank gas en stotterende motor hoorde je langzaam het toeren steeds iets meer oplopen waarna na een mooie knal en roetpluim (verbranding van de gassen in de uitlaat) de motor weer normaal stationair liep. Wij dus blij, maar wel met vraagtekens hoe of wat!? Vervolgens dus naar huis gereden, maar gisteren ochtend eigenlijk weer hetzelfde probleem. Starten, stukje rijden en daarna hikken en stotteren. Vermogen is dan geheel afwezig, maar na een paar minuten (mogelijk warm lopen van de motor) komt het vermogen weer terug en kun je weer rijden.
Hierij dus echt de vraag wat er nu weer aan de hand is. Lekkende injectoren (dit was toch echt getest en de injectoren zijn gereinigd)?
Daarnaast twijfelen wij nog steeds aan de systeemdruk. Met de nieuwe pomp zijn de oude problemen verholpen, maar is bij turbodruk in het gele gebied geheel geen vermogen meer aanwezig terwijl je de turbo vrolijk hoord fluiten.
Nu zijn wij het eigenlijk een beetje zat en staan op het punt de auto naar de garage te brengen (garage van de anwb monteur. Die man heeft jaren met deze motoren gewerkt en was zeer lovend over de kwaliteit en functioneren!!! Alleen nu de onze nog >
)
Eerder bleek met de vervanging van de pomp dat de motor stationair goed liep, goed start en goed rijdt, totdat de naald van de turbometer in het geel komt. Dan zakt het vermogen helemaal in alsof er of teveel lucht en of te weinig brandstof wordt ingespoten voor het gevraagde vermogen. Dit is tot op heden nog niet verholpen, maar we konden in iedergeval met de auto rijden zolang we rustig optrokken zonder de turbo veel zijn werk te laten doen.
Op dit moment hebben wij echter een nieuw probleem. De motor lijkt te verzuipen. Waren van de week bezig met de inbouw van de lpg installatie (alleen leidingen en montage verdamper. Vervolgens wilde de auto aan het einde van de avond bij vertrek niet meer starten. De motor leek op 2 poten te lopen en sloeg daarna af. Eerder dachten wij dat dit kwam door een fout in de montage van nieuwe volvo bougiekables, rotor en kap. Met de oude set bleek het probleem echter ook aanwezig. Uiteindelijk hebben wij de anwb gebeld en een oudere man wist het probleem direct te vinden. De motor was verzopen. Na een paar minuten plank gas en stotterende motor hoorde je langzaam het toeren steeds iets meer oplopen waarna na een mooie knal en roetpluim (verbranding van de gassen in de uitlaat) de motor weer normaal stationair liep. Wij dus blij, maar wel met vraagtekens hoe of wat!? Vervolgens dus naar huis gereden, maar gisteren ochtend eigenlijk weer hetzelfde probleem. Starten, stukje rijden en daarna hikken en stotteren. Vermogen is dan geheel afwezig, maar na een paar minuten (mogelijk warm lopen van de motor) komt het vermogen weer terug en kun je weer rijden.
Hierij dus echt de vraag wat er nu weer aan de hand is. Lekkende injectoren (dit was toch echt getest en de injectoren zijn gereinigd)?
Daarnaast twijfelen wij nog steeds aan de systeemdruk. Met de nieuwe pomp zijn de oude problemen verholpen, maar is bij turbodruk in het gele gebied geheel geen vermogen meer aanwezig terwijl je de turbo vrolijk hoord fluiten.
Nu zijn wij het eigenlijk een beetje zat en staan op het punt de auto naar de garage te brengen (garage van de anwb monteur. Die man heeft jaren met deze motoren gewerkt en was zeer lovend over de kwaliteit en functioneren!!! Alleen nu de onze nog >
)
