29 January 2008, 12:40
Posts aangepast.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Volvo 242GT Turbo
|
29 January 2008, 12:40
Posts aangepast.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
29 January 2008, 12:40
Bozzma schreef:Posts aangepast. helemaal goed. No problemo. ![]() Bedankt voor je tip. Ik denk dat er inderdaad een behoorlijk aantal mensen denken om aan MegaSquirt te beginnen. En waarom ook niet. Maar er moet wel een beetje service aan vast zitten lijkt mij. Mijn LC-1 wordt omgeruild. Deze stuur ik asap op. Hopelijk ben ik dan van alle ellende verlost. Want ik ben t ook spuugzat. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
2 March 2008, 18:37
Dat was mijn zwager. Die rijdt N/A met zo'n zelfde systeem rond. Best een levendige auto, zeker voor een Volvo. Daar zit het K-jet spruitstuk op, Kjet zelf is weg. Injectorgaten zijn afgedopt en er zitten enkel LPG injectoren in. Blokje maakt heel soepel toeren. Daar ben ik best jaloers op. Bovenin mis je absoluut de duw van de turrbo. Verder heeft hij nog geen features als PWM stationairloop e.d.
Hij heeft nu (eindelijk) een sper besteld. Want driften met deze auto was toch een beetje een teleurstelling. Binnenwieltje verliest grip en dan is het afgelopen. Het is trouwens een bijzonder fraaie GT die iedere dag gebruikt wordt. Verbruik rond de 1:9 bij 120-140 km/uur.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
2 March 2008, 18:43
*knip*
13 March 2008, 18:46
Bozzma schreef:Beste bezoeker, Of maak een vliegende start en koop wellicht andermans problemen...ik heb helaas geen tijd... http://www.blocket.se/vi/15339447.htm?ca=11_s
[img][/img]
2 September 2008, 19:07
Even snelle update:
De GT van het plaatje hierboven is kapot gelopen. Geen wonder: het beestje had een 2e hands blokje dat het steeds beter ging doen.. Na een ton en diverse malen een brandend olielampje te hebben gezien begon er een drijfstanglager te rammelen. Toch een goede ton zonder noemenswaardige problemen op dampgasinjectie gereden. Mijn oude N/A blokje gaat hierin met nieuwe lagertjes. Dan mijn eigen auto. Eindelijk de bak (M90) gedemonteerd en weggebracht. Nieuwe synchro gemonteerd en wat veertjes vervangen. De bakkenman heeft flink staan schelden. De M90's zijn niet gemakkelijk om weer terug in elkaar te zetten. Vervolgens was ik wat onderdelen kwijt waardoor ik het spul niet meer 123 kon monteren... Zucht.. Inmiddels nieuw besteld maar heel druk bezig met een Escortje uit 1973 (Gp4 onderstel, Duratec motor). Zo dadelijk eerst maar eens op vakantie en daarna is de Volvo weer aan de beurt. Even een flinke opfrisbeurt en dan moet ie weer mee voor iedere dag. Is er dan helemaal niets gebeurd ? Jawel ! Een heleboel dampgas en injectie projecten, te vinden op mijn website. http://www.bs-autotune.nl Jawel ! Er is een radiator van een 960 ingekomen. Deze steekt nog onder de balk aan de onderzeide uit en zal dus wat meer koeling moeten gaan krijgen tijdens het rijden. Overigens bleek het allemaal nog wel mee te vallen met de koeling: het metertje staat gewoon hoog voor de fan aanslaat.... Maar dit geeft toch een beter gevoel. Ik heb de radiator ook verder terug kunnen plaatsen en ze staat een beetje onder een hoek. Daardoor zit er minder afstand tussen de FMIC en de radiator. Dat zou weer betere inlaatlucht temperatuur waarden moeten opleveren. Leuk toch ? Ik zal wat foto's posten zodra de 242GT Turbo weer op haar pootjes staat !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
9 December 2008, 00:55
Inmiddels een Adaptronic in de auto ingebouwd. De auto loopt nu Bi-fuel op Adaptronic.
Grotere 440 cc/min injectoren liggen klaar om ook op benzine vol boost te kunnen draaien. EGT sensor wordt nu permanent op management systeem aangesloten en er zal een lampje op het dash gaan branden als deze te hoge waarden krijgt. Boost-controll is electronisch geregeld. De 960 radiator is vervangen want de 2e hands was lek. Diverse slangen vervangen tegen waterlekkage. De bak is uit elkaar gehaald en er zijn diverse zaken vervangen. Ze is nu min of meer weer in orde. Giert nog wat in de lagere versnellingen (negeren). Nieuwere LPG injectoren gemonteerd (moet ze toch ook zelf uitproberen). De 27e is weer een drift-dag. Ik hoop daar nu weer eens aan deel te nemen. Alleen heb ik het nogal druk met mijn zaak. Op zaterdag waren er weer 15 man voor info en spullen en doordeweeks worden de projecten gebouwd. En welk project blijft dan staan ? Precies...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
17 December 2008, 14:40
Bak is er weer onderuit.. Nu in 40 minuten gedaan. Krijg een beetje het heen en weer van die M90. Ding wou niet achteruit rijden, net alsof die op de rem stond. Uiteindelijk bleek de 4e versnelling er half in te liggen... De bak opnieuw naar de bakkenboer. We zullen zien. De 27e haal ik niet meer denk ik zo..
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
20 December 2008, 18:59
Doe niet zo stront-eigenwijs, en tover een goede M90 tevoorschijn, schroef die babyturbo eraf, en dan knallen !! ;D
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|