28 June 2007, 21:23
Ik ben in twijfel... Ik heb een GT. Maar daar gaat een turbo-motortje in... Hoort dit nu in subgroep "GT" of in "Turbo" thuis ?
Goed. Ik plant hem in de subgroep "Turbo" omdat de meeste pics toch "under the hood" zullen zijn.
Wilde plannen:
Nou ja.. Niet te wild. Inmiddels alweer een hele tijd geleden heb ik een gereviseerd turbo-motortje op de kop getikt. Nieuwe zuigertjes, lagertjes, kopje LPG klaar gemaakt, enz.
Dit motortje gaat er zaterdag a.s. in. Het oude motortje uit het "MegaSquirt LPG topic" is eruit. Dit blokje staat te koop.
De features zijn redelijk mild: het autootje moet voor alledag geschikt zijn dus het gaat om een standaard blokje. Een Mitsu TD04H-13C turbo en een 3" ferrita RVS pijp. Natuurlijk komt de MegaSquirt wel weer in de auto. Het zal nu gaan om een MegaSquirt II uitvoering. De MegaSquirt zal voorlopig enkel LPG injectie in dampfase gaan verzorgen samen met een bobine per cilinder setup voor de ontsteking. (done that, been there)
Later zullen nog 2 Vialle LPi injectoren toegevoegd worden welke in staged setup ingeschakeld gaan worden zodra de turbo druk gaat leveren. De bedoeling is dat de vloeibare LPG voor de turbo de lucht sterk koelt en een 2e injector zal tussen de intercooler en de gasklep in komen om de lucht koeler proberen te krijgen ná de intercooler.
De turbo-druk gaat opgevoerd worden naar het maximum dat de Mitsu turbo toelaat.
Foto's zullen snel volgen ! Over 2 weken wil ik rijden met de auto.
De intercooler zit er al in. Plaatjes:
Goed. Ik plant hem in de subgroep "Turbo" omdat de meeste pics toch "under the hood" zullen zijn.
Wilde plannen:
Nou ja.. Niet te wild. Inmiddels alweer een hele tijd geleden heb ik een gereviseerd turbo-motortje op de kop getikt. Nieuwe zuigertjes, lagertjes, kopje LPG klaar gemaakt, enz.
Dit motortje gaat er zaterdag a.s. in. Het oude motortje uit het "MegaSquirt LPG topic" is eruit. Dit blokje staat te koop.
De features zijn redelijk mild: het autootje moet voor alledag geschikt zijn dus het gaat om een standaard blokje. Een Mitsu TD04H-13C turbo en een 3" ferrita RVS pijp. Natuurlijk komt de MegaSquirt wel weer in de auto. Het zal nu gaan om een MegaSquirt II uitvoering. De MegaSquirt zal voorlopig enkel LPG injectie in dampfase gaan verzorgen samen met een bobine per cilinder setup voor de ontsteking. (done that, been there)
Later zullen nog 2 Vialle LPi injectoren toegevoegd worden welke in staged setup ingeschakeld gaan worden zodra de turbo druk gaat leveren. De bedoeling is dat de vloeibare LPG voor de turbo de lucht sterk koelt en een 2e injector zal tussen de intercooler en de gasklep in komen om de lucht koeler proberen te krijgen ná de intercooler.
De turbo-druk gaat opgevoerd worden naar het maximum dat de Mitsu turbo toelaat.
Foto's zullen snel volgen ! Over 2 weken wil ik rijden met de auto.
De intercooler zit er al in. Plaatjes:
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl