4 May 2021, 16:50
Goede middag Volvo liefhebbers!
Ik zal me even voorstellen omdat ik hier nieuw ben maar ik spiek al geruime tijd op jullie forum maar nu toch geregistreerd.
Ik ben Richard en al vanaf mijn 15e automonteur , een achtergrond bij Opel maar vanaf 2003 universeel aan het werk.
Ik heb een probleem met een 240 turbo die last heeft van backfire. Nee hij is niet uitgevoerd met LPG gewoon een benzine auto
Bij de vorige eigenaar is bij eerdere garages is al veel geprobeerd maar is niet gelukt het op te lossen.
Nu is het mijn project geworden maar ik bijt me ook aardig stuk op het probleem!
Het probleem:
Als de motor koud is kan je gewoon normaal starten en gasgeven geen probleem
Als de motor wat is opgewarmd begint het probleem. Als je vanaf stationair gasgeeft bijvoorbeeld 30% heb je backfire in de inlaat
stationair loopt hij warm prima aleen in hogere toeren loopt hij ook niet goed.
Wat is er gedaan:
Spinnekop gereviseerd
Warmdraai regelaar gereviseerd
Distributie timing gecontroleerd ( ook spie van tandwiel is niet uitgeslagen )
Injectoren zijn vervangen ( rubbers zijn in goede staat )
Benzinefilter en drukaccumulator vervangen
Bougies en bobine vervangen
Benzine druk en opbrengst gecontroleerd
Motordraadboom vervangen ( was helemaal gaar )
Klepspeling gecontroleerd
Ontsteking afgesteld
enige raadsel is nog de aansluiting op de warmdraai regelaar normaal heb je een vacuumaansluiting maar bij de turbo is deze aansluiting juist overdruk.
hij zit nu aangesloten onder de gasklep dit lijkt mij niet correct.
Kan een 240 turbo bezitter eens kijken waar deze op zit ?
Welke k jetronic goeroe kan en wil mij helpen met deze lastige storing??
Groeten Richard
Ik zal me even voorstellen omdat ik hier nieuw ben maar ik spiek al geruime tijd op jullie forum maar nu toch geregistreerd.
Ik ben Richard en al vanaf mijn 15e automonteur , een achtergrond bij Opel maar vanaf 2003 universeel aan het werk.
Ik heb een probleem met een 240 turbo die last heeft van backfire. Nee hij is niet uitgevoerd met LPG gewoon een benzine auto
Bij de vorige eigenaar is bij eerdere garages is al veel geprobeerd maar is niet gelukt het op te lossen.
Nu is het mijn project geworden maar ik bijt me ook aardig stuk op het probleem!
Het probleem:
Als de motor koud is kan je gewoon normaal starten en gasgeven geen probleem
Als de motor wat is opgewarmd begint het probleem. Als je vanaf stationair gasgeeft bijvoorbeeld 30% heb je backfire in de inlaat
stationair loopt hij warm prima aleen in hogere toeren loopt hij ook niet goed.
Wat is er gedaan:
Spinnekop gereviseerd
Warmdraai regelaar gereviseerd
Distributie timing gecontroleerd ( ook spie van tandwiel is niet uitgeslagen )
Injectoren zijn vervangen ( rubbers zijn in goede staat )
Benzinefilter en drukaccumulator vervangen
Bougies en bobine vervangen
Benzine druk en opbrengst gecontroleerd
Motordraadboom vervangen ( was helemaal gaar )
Klepspeling gecontroleerd
Ontsteking afgesteld
enige raadsel is nog de aansluiting op de warmdraai regelaar normaal heb je een vacuumaansluiting maar bij de turbo is deze aansluiting juist overdruk.
hij zit nu aangesloten onder de gasklep dit lijkt mij niet correct.
Kan een 240 turbo bezitter eens kijken waar deze op zit ?
Welke k jetronic goeroe kan en wil mij helpen met deze lastige storing??
Groeten Richard