Topics: 31
nope revisie setje was alleen voor de klauwen voor, maar het was bij de dealer dus die rekenen altijd een beetje door
voor het ontluchten ben ik een stapje verder maar toch nog wat problems, rv en ra zijn ontlucht maar bij la krijg ik geen vloeistof en bij lv enkel de onderste binnen nippel die vloeisof geeft ,terwijl de inlaat wel vloeistof geef ???t. Vindt het een beetje gek aangezien het normaal toch een kruislings systeem is... ach ja morgen nog maar eens verder op onderzoek uit ;D
245 GL => B230F aka De Rooie
Topics: 84
Kruislings is niet de juiste omschrijving, eerder twee circuits op elkaar. Het bovenste circuit is voor de bovenste helften in beide voorklauwen en LA compleet. Onderste is voor de onderste helften van de voorklauwen en RA.
Circuits zijn al in de hoofdremcilinder gescheiden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Vandaag de remklauw lv terug losgehaald om dat ik vermoede dat er een een vuiltje of dergelijke de ontluchting nippels verstopte. Bleek inderdaad een klein stukje vuil te zijn dat het ontluchten gewoon onmogelijk maakte. Vol goede moed alles terug gemonteerd en begonnen met het ontluchten. Er is nu 1600cc remvloeistof doorheen gegaan dus de oude troep is er echt uit en ook is er geen enkel miniscul luchtbelletje meer te bespeuren. Maar helaas wordt het rempedaal niet harder om niet te zeggen dat je gewoon tot op de bodem kan duwen :

Alles gecontroleerd op lekken en alle nippels nog eens goed bekeken maar dat zit allemaal goed. Heb toen de banden maar even gemonteerd en een stuk in de wei gereden maar niks enkel als je het pedaal tot op de bodem duwt komen de zuigers in actie... dus nu de volgende stap ??? zit nu te denken aan de rembekrachtiger ( dat grijze aluminium ding tegen het schutbord) maar hoe kan ik controleren of deze het doet???
Moet nu wel een beetje vaart gaan maken aangezien de 8ste de auto naar de garage gaat om de motor even af te stellen (en dan maar hopen dat ze niet tot gekke ontdekkingen komen)
Topics: 44
ga er maar van uit dat je hoofdremcilcinder de dader is
dus ik denk als je deze vervangt dat het dan goed is
Volvo S70R B5234T4 M59
Vandaag een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd en alles opnieuw onlucht, het pedaal wordt iets hader maar nog lang niet zoals het hoort >

Kan het zijn dat ik eerst nog een groot deel van de remvloeistof moet doorpompen voordat de lucht uit het bovenste deel van de leidingen is???
Topics: 163
Ja kan, maar was de cilinder inderdaad stuk? Je had toch ook de klauwen verkeerd om zitten?
nee klauwen zaten goed bij mij (daanheijn had ze verkeerd om) de enkele nippels zitten allemaal aan de bovenkant (afgekeken bij de 245

).
Ik heb de hoofdremcilinder uit elkaar gehaald en de rubbers zien er nog redelijk uit maar er zat een hoop troep tegen de wanden. Als ik alles een beetje op een rijtje zet kan het niks anders als lucht zijn-> hoofdremcilinder vervangen, klauwen zijn gereviseerd en lucht/vloeistof dicht, nergens lekkage in het systeem en de rembekrachtiger heeft volgens mij niks met het sponsig gevoel in het pedaal te maken (correct me if i'm wrong)
Topics: 84
Kan helpen om de hrc op de werkbank te ontluchten en "vol" te installeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 44
als je zonder de motor te laten lopen een paar keer flink trapt wordt hij dan ook niet hard?
blijft hij sponzig?
Volvo S70R B5234T4 M59