Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kachelklep warm koud volvo 245 1980
Bij het plaatsten van het nieuwe dashboard blijken wij een onderdeel van de kachelaansluiting te missen.

Het gaat om de klep en heveltje in de horizontale mont waar het staalkabeltje van de warm/koud schuif op zit aangesloten. Wij kijken nu in een gat en het staalkabeltje zit er wel, maar kan nu nergens op worden aangesloten. Aan weerszijden zijn wel twee gaatjes te zien die waarschijnlijk de scharnierpunten zijn voor de genoemde klep.

Zijn er mensen die nog een oude defecte / gare kachel hebben liggen waarvan ik het genoemde onderdeel van over kan nemen?

Antwoord
Ik moet toch nog steeds een achterwisser (die al meer dan een week klaarligt) naar jullie opsturen :-[, dus ik zal er ook wel zo'n hendeltje bijdoen.
Morgen ff een foto van het geheel maken om te kijken of het is wat je bedoeld.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ik verwacht dat je de complete kachelkraan bedoeld. Op de foto dus die glimmende kap, waar twee koperen pijpjes aanzitten.
En als jij verteld dat je alleen maar twee gaatjes hebt zitten, denk ik dat je de bevestigingsbeugel ook nodig hebt.
De slangen heb je wel?
laat maar ff weten wat je precies zoekt, dan doe ik het bij de achterwisser.

[Afbeelding: phto0003ct1.th.jpg]
Antwoord
[Afbeelding: phto0003ct1qd5.th.jpg]

Op de bovenste foto van jou heb ik even met pijltjes aangegeven welk onderdeel het is. Mogelijk heb ik het eerder verkeerd benoemd, het is het heveltje bij het linkerpijltje verbonden met het asje en de klep in het mondstuk wat naar het roostertje in het dashboard gaat. Mogelijk de is het dan de koud/warm mixer?

Oh ja, de ruitenwisser is ook zeker welkom!!!

Laat maar komen en doe er gewoon een briefje bij met bedrag en rekeningnummer. Wordt het meteen overgemaakt! Eventuele andere betaalmethode; laat even weten.

Alvast fijne dagen (en de rest die dit leest natuurlijk ook!).
Antwoord
;D Da's een spannende, meestal haal ik de andere zijde los waardoor de verbinding in stand blijft. Maar je hebt dus alleen het witte plastic rondje nodig dat je kabel vast houdt ?
[img][/img]
Antwoord
Uhm, nee helaas. Het gaat om het aangewezen heveltje met aangesloten as en klep in de aangewezen 'kachelmond' (tweede pijl rechts). Eventueel kun je mijn vader nog even bellen hierover. Ikzelf ben de komende dagen in Berlijn. Wellicht dat ik daar nog ergens internet heb, dan kijk ik even. Anders kun je even reageren op zijn e-mail adres.

Groet,

Daan
Antwoord
Het gaat goedkomen, ik ga het aangepijlde heveltje met alles wat erbij hoort naar jullie opsturen (en de wisser natuurlijk).
Waarschijnlijk gaat het dit jaar niet meer lukken, ik vertrek morgenvroeg naar eurodisney, en kom oudejaarsdag terug.
Maar het komt op zeker naar jullie toe.
Antwoord
Super, we wachten geduldig af!
Antwoord
Gezocht ( ook al) Kachelkraan 244GL

Na aanleiding van deze discusie heb ik begrepen dat de kachelkraan van Peter Timmer overblijft, daar heb ik dan wel belangstelling voor.
Alleen begrijp ik zelf niet waarom ik deze kachelkraan in mijn( Zweedse) Volvo 240GL 1980 B21A heb zitten.
Dit soort kachelkraan werkt met een voeler op de kachelradiator, toch?.
Ik heb GEEN Airco of iets, een gewone schuifregelaarbediening op het bedieningspaneel.
Waarom kan er dan geen GEWONE kraan in een gewone open/dicht klep zoals ze (ergens) bij Scandcar verkopen.
Wat is eigenlijk het nut van zo'n gecompliceerde kachelkraan met voeler. Ik heb de kraan van dichtbij bekeken ( hij lekt iets langs de afdichtingsplunjer) waarom zit er in de kraan een soort thermogeregelde bediening om de plunjer te openen of af te dichten. ??
[img][/img] Ik zou wel een foto wille plaatsen ( maar dat lukt -noch- niet)

Bedankt voor de reacties Dirk ( autounion)
Antwoord
Mijn thermostaat opent op 92gr....deze wil je niet binnen hebben. 60gr is lekker afhankelijk van de buiten temp. In .se van -50 tot ±40 ;D
Dus een kraan met ingebouwde thermos en een voeler in de unit.

Ik hebnog steeds geen thermos, na 100 km moet ik het dak een stuk open doen, bij 5gr krijg ik het echt te warm...en ja, er ligt een vervanging, ja, ook van Peter Timmer Big Grin
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Snelheidsmeter volvo s40 Hans_Reisch 1 169 30 October 2025, 21:43
Laatste bericht: Wijnand
  Problemen met dashboardcluster Volvo 240 1990 roger2401990 4 1.372 28 November 2024, 10:55
Laatste bericht: roger2401990
  Volvo 480 hoe bestaat het, maar ja jongens zijn bezig en jong. Imke Akkrum 2 647 11 September 2024, 20:39
Laatste bericht: Imke Akkrum
Lightbulb Volvo S40 2.4 benzine 2004 Armosiik 0 623 17 July 2024, 02:52
Laatste bericht: Armosiik
Question Ruitenwissermotor volvo 240 KKB 2 961 15 July 2024, 21:06
Laatste bericht: KKB
  Probleem met Volvo radio aansluiting Kogelman 6 1.956 23 February 2024, 18:16
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.654 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.969 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 3.583 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Pinout Volvo 850 versterker Thijmen 4 3.809 31 January 2022, 15:30
Laatste bericht: Thijmen

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)