Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
nou......zo'n 700 rijdt idd wel lekker, maar als verstokte 200 liefhebber gaat daar toch echt wel mijn voorkeur naar uit, vanwege het model, de uitstraling, de vorm,de nostalgie,en de ruimte, is wellicht onterecht in mijn optiek van binnen groter dan een 700( meer laadruimte) en bovenal het vertrouwde straatbeeld , van een model dat al ruim30 jaar op mijn netvlies zit ;D ;D ;D ;D ;D
terwijl een 700/900 meer en meer een zoveelste rip-off van de 140/240 is Wink Smile
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
700 en 900 ??? ??? ???
Leuk om je 200 motorisch mee op te pimpen ;D ;D ;D
En daarna afvoeren die blokkendozen, voordat ze dat zelf doen tegen een renootje.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Waar gaat dit over ???

De meeste van ons zullen toch wel in stap 2 blijven hangen....

Maare.. Ik zal weer eens wat foto-tjes gaan nemen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Nog een klein beetje een drama met die M90. De hydrauliek-leiding is niet na te bouwen. Nou ja... Nog niet. Wellicht heb ik een oplossing.

Ander verhaal.

Nieuwe projecten:
Zaterdag stuurhuisje maken. Een Quick-rack zonder stuurbekrachtiging. Razend snel van links naar rechts dus. En nooit meer lekkage.
Ik heb een beer van een radiator staan. Die moet er in. Het gaat om een XL uitvoering van een 940. Ding is trouwens een stukje lichter dan mijn copper core.
Achterasje opbouwen. Ik mag een werkplaatsje van een vriend gebruiken om een asje eventjes netjes te maken. Nieuwe rubbertjes erin, even kaal maken en netjes verven, asje uit elkaar. Remmetjes netjes doen, lagertjes nakijken... Én..... Sperretje erin.

Het begint allemaal overzichtelijk te raken. De boel maar eens afronden en km's gaan maken !
Antwoord
PP! schreef:nou......zo'n 700 rijdt idd wel lekker, maar als verstokte 200 liefhebber gaat daar toch echt wel mijn voorkeur naar uit, vanwege het model, de uitstraling, de vorm,de nostalgie,en de ruimte, is wellicht onterecht in mijn optiek van binnen groter dan een 700( meer laadruimte) en bovenal het vertrouwde straatbeeld , van een model dat al ruim30 jaar op mijn netvlies zit ;D ;D ;D ;D ;D
terwijl een 700/900 meer en meer een zoveelste rip-off van de 140/240 is Wink Smile

Dat mis ik ook wel een beetje , de laadruimte van de 700/900 is kleiner dan de 200 .

Maar daartegen heb ik (en de rest van de fam.) in de auto zelf meer ruimte om te zitten en vol=vol zeg ik maar als we op vakantie gaan , laten die meiden maar een tassie thuis ;D
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Hee, dat ik mijn Volvo 240 een klein beetje modificeer wil nog niet zeggen dat ik er een rechttoe-rechtaan blokkendoos van maak ???

Maar goed. Vandaag:

- 700/900 tussenlager rubber + nieuw lager gemonteerd. De as moet nog onder de auto. Ik moet dus nog even een steun fabrieken. Ga kijken of ik iets kan met de originele steun.

- "Even" een nieuw stuurhuisje opgebouwd. Een ZF manueel stuurrack voorzien van een nieuwe tandheugel en rondsel, nieuw lager en nieuwe seals + O-ringen, geleidebus en rubbers. Niet geheel standaard natuurlijk... Een custom-made quickrack.

- "Even" en sperdifferentieel in een as getrapt. Nu een mooie 3,74 overbrenging met een torsensper. Ik krijg de assen nu al niet meer onafhankelijk van elkaar gedraaid. Best een stevig sperretje dus. Het asje ga ik verder nog even een beetje opknappen, remmerij overzetten, nieuwe rubbers erin en dan nog even onder de auto trappen. Kan ik gelijk mijn Steel Braided remslangen monteren.

To do:

- Asje afmaken en eronder trappen
- Quickrack eronder trappen
- Tussenas eronder trappen
- Hydrauliek M90 (onderdelen compleet !)
- M90 verder afronden (montagewerk)
- 940 radiator monteren (ENORM !)

Volgens mij begin ik dan een beetje door mijn klusjes heen te raken. Al kan ik natuurlijk altijd nog... Een wat groter waaiertje erop zetten....
Antwoord
een GT30/35 waaier ;D ;D ;D ;D ;D
Antwoord
Nou... Iets kleiner...

>Sad Mijn stuurstang is 6CM te kort voor het nieuwe stuurhuis....

Nou ja... Niets dat een lasapparaat niet op kan lossen 8)
Antwoord
Zó !

De M90 zit er helemaal onder. Enkel nog een keer een schijf tussen de aandrijfas plaatsen. Maar voorlopig red ik me wel met de dubbele Hardi-disc. Het 700/900 tussenlager is ook geplaatst. Ik heb het 200 rubber dusdanig versneden dat dit weer om het 700/900 rubber viel en toen het originele subframe er weer tegenaan gezet. Valt haast niet op. De as ligt enorm stabiel in het rubber onder de auto. Kan letterlijk geen kant meer op. Het stuurhuis zit er onder en het is even wachten op de verlenging van de stuur-as. Verder is de hydrauliek leiding in de maak. Een mooie combo van nippels, slang en harde remleiding. Ik denk dat dinsdag de sleutel wel weer om kan. En dan begin volgende week de achteras met sper eronder ?

Grotere radiator ?
Thermokoppel in de uitlaat ?

We bouwen dóór !
Antwoord
gaat lekker!

Heb je nog gedacht aan het VR-steuntje?? :Smile
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.842 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)