Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
Zow ! Het pedaal probleem ook opgelost. Ik begreep niet helemaal wat er nou zo'n probleem aan het koppelingspedaal kon zijn.

Maar de hartlijn van het koppelingspedaal komt precies uit in de hartlijn van de pers-cilinder. En dan kan je nooit gaan duwen. Je zal een arm moeten hebben.

Nu zitten er 7 centimeter verder naar boven nog 2 gaten. Hier kan het pedaal in gemonteerd worden en nu heb je een arm van 7 centimeter. Dan moet natuurlijk het pedaal wel 7 centimeter verlengd worden.Vervolgens dient de hevel 180 graden gedraaid te worden (naar beneden) en 1 centimeter naar links. En dan komt ze goed uit.

Da's al.

Morgen op zoek naar:

een M47 baksteun
een perscylinder van een 700/900
Leiding voor tussen de bak en de pomp
700 rubber voor het tussen(cardan)lager

Mijn zwager heeft ooit mijn lasapparaat gepikt dus die doet al het construktiewerk voor me.

En dan moet ie weer rollen !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
nice updates!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
8) gaat goed daar!! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zeker... Maar het afbreken gaat bijna net zo snel als het opbouwen.... :-\

Ik heb het stuurhuis eronder vandaan getrokken omdat er regelmatig een druppel olie vanaf kwam. Zodra ik er een sleutel opzette begon er gewoon een straal uit te piesen. Snel een bak eronder geschoven en de boel maar afgetapt.

Stofhoezen teruggeschoven en ja hoor... Hele tandheugel verrot. Niet te reviseren. Jammer dan. Maar goed. Even gebeld en als het goed is ligt er volgende week een quick-rack voor me klaar. Dan heb ik dus een bekrachtigingsloze 242GT-Turbo met minder slagen van links naar rechts. Ik zal wel flink gaan vloeken bij het inparkeren maar voor de rest moet dat heerlijk rijden !

De M47 baksteun en koppelingscilinder is inmiddels gevonden en het koppelingpedaal, de bak-bediening en de baksteun zullen dit weekend aan de beurt komen. Het stuurhuis in de loop van volgende week en dan...

De achteras aanpakken. Ik heb een asje gekregen en die ga ik rustig opbouwen met lagertjes, keerringen, goed remmensetje e.d. Daar gaat dan natuurlijk eindelijk mijn Truetrack torsensper in. En dan is alles volgens mij wel vervangen. Het enige wat ik nog wil is iets betere stofhoezen voor mijn Koni's, lagere voorveren en mijn RVS remslangensetje monteren.

Een hele bevalling, zo'n Volvo.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Even het stukje over M90's enz afgesplitst. Zie het gedeelte ' Transmissie'
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ok. Nou wellicht wil je nog even moderaten want ik wil er een appart topic over maken met wat meer plaatjes e.d.

Met de juiste guide is het zeer goed te doen. Het grote M90 topic is in aantocht.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Stap 1


Koop een volvo 700/900 ;D ;D
Antwoord
Jelmar schreef:Stap 1


Koop een volvo 700/900 ;D ;D

Gedaan! http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=15

Stap 2:
Ram alle bruikbare onderdelen uit de 900 om ze in je 200 serie te gebruiken.

http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=1107

Wink
(Ik heb niets tegen 700/900 series hoor!)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
??? :Smile Wink Big Grin ;D

WHAHAHAHAHAHHAHA!!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Stap 3


dan besef je je dat een 700/900 toch de beste keuze is, en verkoop je de 200 weer. ;D
















heerlijk weer eens wat gezelligheid/ gekkigheid op het forum ! ik als 700/900 rijder moet me toch een beetje verdedigen tegen de 200 rijders he ;D Wink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)