Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
als je die schijf niet helemaal netjes maakt, of je boort net scheef of iets, dan rammelt je cardan onder je auto vandaan....

cardan naar Drenth Gearboxes brengen, en klaar Wink
Antwoord
kun je niks op turbobricks oid vinden qua ombouw? Ik dacht dat die lui dat heel vaak hadden gedaan?
Antwoord
de ombouw is niet extreem moeilijk maar vooral grote dingen als aandrijfas zijn niet plug and play. goed uitzoeken/opmeten en dan laten inkorten... (als je de originele m90 as blijft gebruiken). carrosserie licht indeuken bij de startmotor, 240 M47 steun licht aanpassen, schakelstangen inkorten, de koppeling met 850 plaat fixen....

ik heb alle parts behalve de koppelingsplaat, de gemodificeerde cardan en steun al liggen. Eens kijken...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
koop toch een 700 !!! met een middagje werk hangt alles eronder ;D
Antwoord
Jelmar schreef:koop toch een 700 !!! met een middagje werk hangt alles eronder ;D

bouw je eigen auto nou eerst maar weer es om, dat ie t weer doet! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
gaan we weer heerlijk bijdehand doen Tongue
Antwoord
Jelmar schreef:gaan we weer heerlijk bijdehand doen Tongue

;D ;D ;D Hoor wie t zegt... ;D ;D ;D

anywaysss, als we dan toch offtopic gaan, dit weekend de 245 TIC starten? Of......?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
ik durf het niet te zeggen, we gaan nu trouwens wel heeeel erg offtopic he....

@bozzma; als je 2 extra handjes nodig hebt, weet je me te vinden !!! Wink
Antwoord
Bosma is aan t sleutelen 'as we speak' Veel tijd nu geloof ik. En jij hebt niet echt 2 handjes natuurlijk momenteel....1,5 wellicht? Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ja, nou... Ik was vooral bezig met onderdelen aan het zoeken.

Goed. Ik heb al aardig wat compleet. Het is even wachten op de koppelingsplaat. Deze zal binnen een paar dagen met de post komen.

Binnen is:
Baksteun
Druklager
Drukgroep
M47 cardan met nieuw lager en rubber
Extra hardy-disc
Slave hydraulic cilinder

Wat ik nog nodig heb:
Master koppelingcilinder van een 260 oid
Leiding voor de hydraulische bediening

Wat ik nog moet doen:
Aanpassen subframe
Aanpassen versnellingsbak bediening
Aanpassen cardan (of hardy-disc gebruiken)
Oplossing verzinnen voor de KM-teller

Enne.. Even het bakje er weer onder trappen Wink
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.842 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)