10 October 2007, 19:32
corky bell's turbo opvoer boek toevallig ?

Volvo 242GT Turbo
|
10 October 2007, 19:32
corky bell's turbo opvoer boek toevallig ?
![]()
10 October 2007, 20:26
Als ie er af valt zet ik er een Ãchte turbo op ;D Er staat trouwens toch wel spanning op. Nu trekt de pijp eerder aan de turbo.
Maare.. Goed werk gedaan vandaag. De uitlaat vast gezet, de achterste motor/baksteun nu toch maar wel vast gezet : ![]() Ik kan wel even een sjabloontje maken van die steun. Maar eigenlijk is ie te simpel voor woorden. Je pakt een rechte strip en je dynamo-steun. Je tekent de gaten over van de dynamosteun en het derde gat dat uit de lijn ligt gebruik je om een dwars-steuntje te maken. Je maakt dan een soort Y met een rechte poot. De lengte is afhankelijk van je pulley. Maar goed. Als je dus je dynamosteun overtrekt dan heb je al je sjabloon voor de steun. Jelmar, we waren wat laat terug en toen ben ik meteen aan de slag gegaan. Ander keertje ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
11 October 2007, 00:56
ik wacht je telefoontje wel af jeroen
![]() morgen eerst ff aan mn eigen hok sleutelen, zit iets niet helemaal lekker (zie topic in Motor gedeelte). zal wel iets met de ontsteking zijn.
11 October 2007, 09:56
Bozzma schreef:Ik kan wel even een sjabloontje maken van die steun. Maar eigenlijk is ie te simpel voor woorden. Je pakt een rechte strip en je dynamo-steun. Je tekent de gaten over van de dynamosteun en het derde gat dat uit de lijn ligt gebruik je om een dwars-steuntje te maken. Je maakt dan een soort Y met een rechte poot. De lengte is afhankelijk van je pulley. Maar goed. Als je dus je dynamosteun overtrekt dan heb je al je sjabloon voor de steun. Kun je iig een foto maken van dat ding? En hoe die gemonteerd zit? Dat scheelt namelijk voor mij. Past dat ding ook als je nog de originele visco-fan hebt? Die wil er trouwens uitschoppen en ook via MS aansturen. Lijkt me de juiste stap. Dit is niks. Maar ik moet nog op zoek naar een goeie andere fan. Eerst de motor laten lopen! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
11 October 2007, 20:15
Waarom zet je niet gewoon een thermocontactschakelaar in de leiding ? Dan staat de Volvo nog even na te blazen als je de motor hebt uitgezet. Als je een MS2 gaat kopen (en die raad ik je nu echt wel aan...) dan heb je je uitgangen nog heel hard nodig.
Ik zal even een foto maken van die steun. Fan is geen probleem. Die zit veel hoger en verder weg van de de sensor. Ik kan weer terug naar buiten. Vanochtend vol trots de rijdende auto op mijn werk laten zien.... Weer een plas olie eronder. Whoops. Plug lekt nog net zo hard als voorheen. Ik heb nu een plugje waar al dichtmiddel op zit en een tubetje meegenomen met vloeibare teflon (schroefdraadafdichting). Eerst maar even het schutboard demonteren en dan die plug opnieuw monteren... Verdikkeme. Daarnaast heb ik nog wel een sterke zoem in de auto. Ik denk het tussenlager van de cardan.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
11 October 2007, 20:20
Bozzma schreef:Daarnaast heb ik nog wel een sterke zoem in de auto. Ik denk het tussenlager van de cardan. zet er dan gelijk een lager in van een 7/900 serie.. due zijn een stuk beter voor zwaar gebruik.... hangt de as een stuk steviger onder de wagen...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
11 October 2007, 21:52
Goed plan.. Al betwijfel ik of ik een tussenlager heb ??? Kan ook zijn dat ik maar 1 cardan-pijp heb ? Nou ja. We zullen zien. Ik mis mijn 5 / overdrive wel erg. De vierde versnelling voelt als de eerste. Geef je gas op de snelweg dan denk je op den duur: ho-ho maar weer ! Wel grappig maar je vergaat van de herrie bij 120 op ruim 3000 toeren/min.
Ik loop even vast met mijn plugjes verhaal. De NPT plugjes zijn "engels". Ik krijg ze er met mijn inbussetje niet meer uit. Even een Engelse halen dan kan ik meteen mijn oliesensor monteren. Geen idee waarom ze er wel in wou... Maar goed. Ik heb een nieuw plugje liggen en wat sealant. Moet goed komen. En anders schroef ik de kop eraf en TIG ik het gat dicht. Maar dat gaat enkel gebeuren als ik het goed zat ben. Want ik heb weinig zin een motor met alles nieuw open te trekken. Ik had vanmorgen trouwens of een wielspin, of een slippende koppeling op het datalog staan. Ik heb er niets van gemerkt. Maar de Audi naast me zal wel raar opgekeken hebben toen ik naast hem weg kapituleerde. Zal wel gedacht hebben: Effe voor die Volvo... Huh ? Not... Lol. ;D Ow ja.. Mijn stuurhuis is zo lek als een mandje.. Iemand een adresje waar ik dat kan laten fixen ? Of is het goed zelf te doen ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
12 October 2007, 18:38
3000rpm bij 120km/h? je hebt geluk.... ik zit toch echt tegen de 3500 rpm aan.
12 October 2007, 19:24
;D
Zou zo maar kunnen ! Nou.. Een Pre-aplied dopje ingedraaid en het probleem lijkt nu verholpen. Ondertussen is ze wel van de krik gevallen en is mijn RPM sensor gebroken en mijn wieltje krom. Jeetje.. Nou ja. Dat is snel verholpen. Ik heb de bakolie gewisseld, maar ik zou liever de bak wisselen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
12 October 2007, 21:47
van de krik gevallen??? mazzel dat je er niet onder lag, zoals Sibrand onder zijn 245 T tijd geledern toen hij nog onder ons en met een Volvo was
![]() ![]() bokjes doen wonderen ![]()
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|