Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Nee, daar komt ook een beetje langs. Moet nieuwe ring voor komen. Maar de krukaskeering is het niet. Ik heb de alu-verbindings-brug van de motor en de bak gedemonteerd en het vliegwiel is helemaal droog. Het huis zelf ook van binnen.
Nu heb ik die zwarte afdekplaat gedemonteerd zodat ik achter de kop kan kijken. Daar zit een afdichting. Ik heb een vermoeden dat die het is. Ik kan het nu iig ZIEN. Nou nog even draaien zodat ie gaat lekken.
Wat een drama. Maar gelukkig is het de keering niet.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Jelmar schreef:Ik kom van de week wel ff kijken jeroen, ik bel je wel van tevoren, ik word nou wel heel nieuwsgierig.
en misschien is het een idee om een dagje rollerbank af te huren voor volvolvo.nl ?
denk dat we zo een aantal kandidaten hebben...
- Saintmans
- Bozzma
- Dr. Turbeau
en er zullen er vast meer zijn.
lijkt me ook wel leuk maar ik denk dat ik het eerst probeer op school. daar hebben ze pas een nieuwe waar zelfs vrachtwagens op passen, moet genoeg zijn ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Ja, en eerst even inrijden. Als je er inderdaad een dagje gebruik van zou kunnen maken dan kan je heel wat instellingen regelen.
Ow ja.. Ik ben weer teruggekeerd van onder de auto. Wat een prutlek zeg !
Foto:
Wat een drama. Dit kleine blindplugje zat onvoldoende aangedraaid. Je ziet mijn rijkelijk gebruikte vloeibare pakking. Ik ben er absoluut geen fan van, maar ja, nood breekt wetten. De kleppendeksel zit iig goed dicht. Het blind-plugje nu ook. Als ik het had kunnen zien had ik er een inbus op kunnen zetten. Maar nu weet ik het in iedergeval zeker. Al na 10 seconden lopen hing er een druppel olie aan.
Jee, weer een avondje verder maar het is opgelost.
Nog een paar piepjes en kraakjes op te lossen. Door het vele staan is het stuurhuis gaan zweten (nog net niet lekken) dus ook die moet een keer uit elkaar. Maar zo durf ik wel te rijden.
Wat ik nu hÃ
Ã
l graag wil weten van de Feritta bezitters: wat hebben jullie met de uitlaatsteun gedaan die los op de voorpijp zit ?
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Nou... Dat is dan 3 ;D Het enige wat mij ontbrak was een langere bout. Morgen maar even naar opzoek.\
Tja.. Gelukkig goed gekeken. Alles wees op een lekkende krukaskeering. Carterventilatie heeft dichtgezeten (dubbelgevouwen slang), olie (veel olie) tussen de bak en de motor uit, nieuw blok... Maar goed dat ik verder heb gekeken dan mijn neus lang was. De afdekplaat demonteren was even wat werk. Maar dat loonde wel 100%. Toen ik de plaat weghaalde was het blok weer netjes droog. Toen ik startte zag ik meteen de druppel ontstaan. Als je het niet kan zien kan je er lang naar zoeken.
En dan heb ik nog een enorme fout gemaakt: Ik heb het redblock ZWART geverfd. Dan zie je dus helemaal niet meer waar de olie vandaan komt....
Maar nu kunnen we weer verder aan het serieuzere werk. MS2 / Extra neemt echt volwassen vormen aan.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
leuk hoor.
heb je wel een kladje met wat maten voor een steuntje voor die VR-sensor? Die poelie gaat wel lukken. De CAD file is al klaar en ik denk dat die van de week gedraaid gaat worden.
Maar om alles wat te bespoedigen zou een handig tekeningentje of iets van de steun wel handig zijn. Ook omdat jij er al ÃÃn gesloopt hebt, een update hebt gemaakt aan je steun en, laten we wel wezen, het wiel hoeft toch niet opnieuw uitgevonden te worden wat zo'n simpel ding betreft?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
he saintmans, is zo'n wiel voor mij ook interessant ? ;D
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Tuurlijk...alleen is jou poelie wellicht ietsje anders omdat jij geen airco hebt. Denk ik tenminste. En de adapter heeft de afsteuning van de aircopoelie nodig in mijn geval. Zo heb ik m namelijk ontworpen. Omdat als ik m uit ÃÃn alu deel frees dit duur en zeer tijdrovend is.
Maar jij wil (en kan) dat toch oplossen met je vliegwielsensor of begreep ik het verkeerd?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Bozzma schreef:Nou... Dat is dan 3 ;D Het enige wat mij ontbrak was een langere bout. Morgen maar even naar opzoek.\
En hier nummer 4
Nu heb ik wel laatst in een turbo opvoer boek gelezen dat je zo de turbo zwaarder belast omdat de uitlaat minder naar achter kan uitzetten....
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
uitzetten? Die paar millimeters. Dat zal wel meevallen allemaal. ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"