Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
Hoe moet ik het beestje nu eigenlijk noemen ? Achterop staat 242GT.

Ik kan er een R achter plakken:

242GT-R

Of zal ik er niets aan doen en lekker de sleeperlook behouden ? ;D
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Beestje gewoon zo noemen als ie al genoemd is. ;D

Maar van die stationairklep. Ik hoopte eigenlijk dat dat wat eenvoudiger was. Dit is me nogal wat op deze manier. Benieuwd hoe je hier nu weer achter bent gekomen. Ik ga er nog even over nadenken.

O, kun je er misschien een foto van maken met de aansluitingen en alles?

succes met t weer...ik heb ook goed weer nodig..dit is niks! Sad
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Het lijkt veel moeilijker dan het is, eerlijk !

Enkel de kleine transistortjes vervangen voor de TIP 122 is wat vervelend.

Documentatie staat gewoon op het net...

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_....htm#Fidle

[Afbeelding: img0222oj4.jpg]
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
AJ van die stationair kleppen heb ik er nog wel wat.

Ik gebruik in mijn 264 met b280e, een oud type i.c.m. megasquirt, oude type bedoel ik die standaard op een b27e blok zit en werkt met een bimetaal

En bozzma super, ben beniewd hoelang je achterbanden straks meegaan
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
JoostV6 schreef:AJ van die stationair kleppen heb ik er nog wel wat.

Ik gebruik in mijn 264 met b280e, een oud type i.c.m. megasquirt, oude type bedoel ik die standaard op een b27e blok zit en werkt met een bimetaal

En bozzma super, ben beniewd hoelang je achterbanden straks meegaan

Joost, show eens een foto van dat ding...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
[Afbeelding: 034906265c.jpg]

2 draads... >Sad

Maare... 3 draads ziet er precies hetzelfde uit. Op de stekker na dan..
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
De eerste voorzichtige km's zijn gereden. Ik heb nog wel een probleem met mijn RPM signaal. Ik begin langzaamaan aan de Honeywell sensor te twijfelen. Wellicht zet ik er dus nog een VR sensor op.

De auto klinkt goed. De turbo fluit een gezellig rondje mee. Echt opbrengst kon ze niet leveren maar ze wist toch de map al boven de 100 uit te laten komen. En ik reed toch echt heel rustig aan... Nu al is het turbo geluid verslavend !

PFFFFFFFFF....PSSSHHHH !

Ik heb nog wel wat werk aan wat kleine klusjes. Maar voor nu ben ik al best happy. De auto zo snel mogelijk rijdbaar maken. Thank god it's friday !

[img width=547 height=600]http://img210.imageshack.us/img210/2015/graphkt2.jpg[/img]
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
tijd voor een mini-meet, ik ben van de week toch in de buurt van boskoop. ben zowiezo deze week al paar keer door boskoop heen gereden.

Antwoord
Jelmar schreef:ben zowiezo deze week al paar keer door boskoop heen gereden.

Stalker!!!111! Wink

ja ik zou em ook wel eens willen zien die wagen! veel over gehoord/gelezen maar nog nooit in het echt gezien!

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Nou... Je mist zeker wel wat. Maar nog niet helemaal. Want de HALL sensor valt een beetje buiten de specificatie. Jammer maar waar. En mijn VR sensor heb ik weggegeven aan mijn zwager... Nou ja. Vandaag bij de Ford geweest en als het goed is hebben ze morgen een andere voor me. Aardige lui daar. Dan gaat het VR sensortje er weer op.

De HALL sensor heeft een nieuwe bestemming. Deze valt wel binnen de specificaties als nokkenassensor. Deze is in eerste instantie niet direkt nodig voor wasted spark maar uiteindelijk wil ik COP.

Ondertussen al druk bezig geweest met leuke klusjes:

Radiootje ingebouwd.

Da's eigenlijk wel een leuke. De 240 heeft een beetje een brakke plek voor een DIN radio. De oplossing was eigenlijk simpel. De kunststof dasboardplaat gedemonteerd. Daar bleek een vlak gedeelte te zitten. Een afvalstukje alu gepakt, deze in vorm gekniipt en de DIN opening eruit gehaald. Het alu plaatje op het dashboard geschroeft en de het dashboard deel een klein beetje bijgeschaafd met de dremel. Nu zit de radio er superstrak in.

Derde remlichtje op zijn plek en aardig wat (originele) bedrading opgeruimd. Ondertussen het GT dashboard gedemonteerd want niet alle lampjes werken naar behoren.

Nu de MS maar weer eens omzetten naar de juiste sensor... Morgen weer een dag. Ik hoop dan wel op succes bóven de 2500-3000 toeren....

BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)