12 September 2007, 17:57
Beste forumlieden,
Mijn luxe comfortabele slee vertoont wat ouderdoms kwaaltjes die ik graag zou willen behandelen. Het betreft een 240GL LPG uit 91.
-Stationair lopen doet ze onregelmatig, op benzine beter dan op gas. De boel begint wat te schudden dan. Normaal of fixbaar? Starten gaat ook niet al te best, er zit inmiddels een frisse accu in en de verse bougies liggen klaar (wacht op afkoelen van dat forse blok). Met de oude accu sloeg ze bijna af bij inschakelen electrische verbruikers, nog niet gecheckt met de neue. Stationair toerental is niet instelbaar volgens het boekje, maar er zit wel degelijk een verstelbare gasklep aanslag op. OF is deze hier niet voor bedoeld?
-De stuurbekrachtigingspomp giert, normaal of fixbaar? De snaar staat wat aan de strakke kant maar niet extreem. Olie genoeg en geen lekkages, speling op de as nog niet kunnen voelen.
-De kop zweet een klein beetje olie; begin van het einde of ook gebruikelijk?
-Onderaan de voorzijde van het blok lekt er ook iets, druppels eveneens niet ernstig. Lijkt mij een krukaskeerring, is die te vervangen zonder te veel moeilijkheden? (maw, zit ie aan de buitenkant?)
(verder zit er roest bij de achterwielkasten, achterklep, is de reset van de dagteller stuk; lampje in het dashboard, deurvergrendeling achterklep; display radio (met cassette! retro) mist een sierlijst van de bumber en is de handle van de achterbank stuk, verder niets ernstigs ;D Maar heb mooi wel een Volvo!)
Laat ik me dan ook nog maar even kort introduceren; ik ben HJ uit Groningen, heb deze kar net twee dagen geleden gekocht voor woon/werk en ben eveneens de trotste bezitter van een Moto Guzzi uit 82, een Honda CB400F uit 76.
Alvast bedankt voor de reacties!
Mijn luxe comfortabele slee vertoont wat ouderdoms kwaaltjes die ik graag zou willen behandelen. Het betreft een 240GL LPG uit 91.
-Stationair lopen doet ze onregelmatig, op benzine beter dan op gas. De boel begint wat te schudden dan. Normaal of fixbaar? Starten gaat ook niet al te best, er zit inmiddels een frisse accu in en de verse bougies liggen klaar (wacht op afkoelen van dat forse blok). Met de oude accu sloeg ze bijna af bij inschakelen electrische verbruikers, nog niet gecheckt met de neue. Stationair toerental is niet instelbaar volgens het boekje, maar er zit wel degelijk een verstelbare gasklep aanslag op. OF is deze hier niet voor bedoeld?
-De stuurbekrachtigingspomp giert, normaal of fixbaar? De snaar staat wat aan de strakke kant maar niet extreem. Olie genoeg en geen lekkages, speling op de as nog niet kunnen voelen.
-De kop zweet een klein beetje olie; begin van het einde of ook gebruikelijk?
-Onderaan de voorzijde van het blok lekt er ook iets, druppels eveneens niet ernstig. Lijkt mij een krukaskeerring, is die te vervangen zonder te veel moeilijkheden? (maw, zit ie aan de buitenkant?)
(verder zit er roest bij de achterwielkasten, achterklep, is de reset van de dagteller stuk; lampje in het dashboard, deurvergrendeling achterklep; display radio (met cassette! retro) mist een sierlijst van de bumber en is de handle van de achterbank stuk, verder niets ernstigs ;D Maar heb mooi wel een Volvo!)
Laat ik me dan ook nog maar even kort introduceren; ik ben HJ uit Groningen, heb deze kar net twee dagen geleden gekocht voor woon/werk en ben eveneens de trotste bezitter van een Moto Guzzi uit 82, een Honda CB400F uit 76.

Alvast bedankt voor de reacties!