20 August 2007, 19:10
Het is geen LPi. Het is LPG injectie in dampvorm.
De stroom die het trekt valt wel binnen de perken. De bobine's en de injectoren staan maar heel kort aan. Het is vergelijkbaar met iedere andere moderne auto. De dynamo dient wel in goede staat te zijn. Daar heb ik eerst wel wat gedoe mee gehad. Nu zit er een nieuwe 80Ah op.
Turbo en LPG:
Het lijkt me geen goed plan om de turbo, de intercooler en het spruitstuk te vullen met LPG. Als het dan ploft dan heb je een BIG BANG. LPG injectie spuit steeds een klein beetje LPG voor de inlaatklep, genoeg om 1 verbrandingscyclus te voorzien van mengsel. Een back-fire is dan niet meer dan een scheet.
Ja, ik heb best een hoop kennis opgedaan op de trial on error manier. Maar gelukkig kon ik het meeste ook zelf weer repareren zodat de schade beperkt is gebleven tot wat electronica componenten.
Achteraf zijn er een paar kleine dingen die je moet weten en moet laten.
Het is inderdaad een mooi project aan het worden. Een auto mooi laten lopen op een origineel systeem is inderdaad lastig. Je kan er bijna niets aan tweaken. Met een programmeerbaar motormanagement systeem kan je alles regelen en dien je opeens zo'n 200 variabelen in te stellen. Dat is in het begin even schrikken. Maar als je eenmaal weet wat alles doet ben je in een kwartiertje klaar en rijdt de auto in een uurtje helemaal goed. Maar het inbouwen kan wel wat meer tijd kosten....
De stroom die het trekt valt wel binnen de perken. De bobine's en de injectoren staan maar heel kort aan. Het is vergelijkbaar met iedere andere moderne auto. De dynamo dient wel in goede staat te zijn. Daar heb ik eerst wel wat gedoe mee gehad. Nu zit er een nieuwe 80Ah op.
Turbo en LPG:
Het lijkt me geen goed plan om de turbo, de intercooler en het spruitstuk te vullen met LPG. Als het dan ploft dan heb je een BIG BANG. LPG injectie spuit steeds een klein beetje LPG voor de inlaatklep, genoeg om 1 verbrandingscyclus te voorzien van mengsel. Een back-fire is dan niet meer dan een scheet.
Ja, ik heb best een hoop kennis opgedaan op de trial on error manier. Maar gelukkig kon ik het meeste ook zelf weer repareren zodat de schade beperkt is gebleven tot wat electronica componenten.
Achteraf zijn er een paar kleine dingen die je moet weten en moet laten.
Het is inderdaad een mooi project aan het worden. Een auto mooi laten lopen op een origineel systeem is inderdaad lastig. Je kan er bijna niets aan tweaken. Met een programmeerbaar motormanagement systeem kan je alles regelen en dien je opeens zo'n 200 variabelen in te stellen. Dat is in het begin even schrikken. Maar als je eenmaal weet wat alles doet ben je in een kwartiertje klaar en rijdt de auto in een uurtje helemaal goed. Maar het inbouwen kan wel wat meer tijd kosten....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl