Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Bozzma schreef:Het loeizware ijzeren framewerk waar de fan in hing heb ik vervangen door een alu-frame. Dat scheelt een berg.
![[Afbeelding: img0101sk8.jpg]](http://img70.imageshack.us/img70/5598/img0101sk8.jpg)
![[Afbeelding: img0106in0.jpg]](http://img73.imageshack.us/img73/1676/img0106in0.jpg)
Ik heb nu ook mn fan eraf liggen en ik ben toch echt zeer benieuwd en geïnteresseerd naar die fan van jou Bozzma. Ik kom er echter niet goed achter wat je nou precies hebt gebruikt. Kun je me even wat meer info geven?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Ik weet het ook niet....
Het is een Bosch. Ik kan wel eens kijken naar het serienummer. Het ding waait als een gek maar heeft ook een nadeel: De fan steekt naar binnen uit, vandaar het alu-frame.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Bozzma schreef:Ik weet het ook niet....
Het is een Bosch. Ik kan wel eens kijken naar het serienummer. Het ding waait als een gek maar heeft ook een nadeel: De fan steekt naar binnen uit, vandaar het alu-frame.
Ik heb wel interesse namelijk inclusief aansluitingsschema en frame.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Ticcie schreef:Hooftman heeft mij supergoed geholpen,
Ook heel goede ervaringen mee!
Gister nog samen met Gerard (zwarte flirt) in Schoonhoven geweest, om een revisiesetje (van Scandcar) in zijn carburateur te monteren. (Heb je speciaal gereedschap voor nodig).
Geen enkel probleem, boeken wortden opgezocht, gereedschap word opgezocht, carburateur word opengemaakt en blijkt dat het een verkeerd revisiesetje is.
Boek word gekopiëerd, uitleg word gegeven,en nog babbeltje gemaakt.
Als je dan vraagt wat er betaald moet worden, krijg je als antwoord: als je maar niet iedere week komt!
Kijk, dat is SERVICE!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb geen idee. Toen ik eindelijk alles voor elkaar had liep het zeer behoorlijk door. Maar ik kan slecht uitspraken doen over hoveel pk. Niet gemeten...
Blokje heb ik nog en is te koop. Maar ik verkoop het enkel als setje met de kop (flowed, port matched, kleppen en zittingen opgeslepen, KG7 nokkenas, 12,2 mm lift 304 graden) met de ITB's en spruitstukken, luchtfilters, gasklepbediening, afgedraaid vliegwiel enz. En dan kom je op een richtprijs van 1000 euro uit.
Ik ga maar eens beginnen met draadjes leggen.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Vandaag een start gemaakt met de draadboom. Best een hoop werk !
Intake air temp (Ik moet nog een adaptor maken in de buis.)
Coolant temp (3x: dash, MS and spare)
LPG temp (De opnemer zit er al in, waarom niet gebruiken ?)
Throttle position.
2x Hall sensor (cam + cranck)
K-Thermocouple voor Exhaust Gas Temperature (Makkelijk in te bouwen en een coole feature)
Boost solonoid (Boost Control)
4x LPG injector
4x Petrol injector
4x Ignition coil
LPG solonoid
Benzine pomp
Fan (MegaSquirt controlled)
Intercooler sprayers
PWM Idle valve
De wideband ligt al klaar.
Dat kan nooit alles zijn... Voor de zekerheid maar een paar extra draden naar strategische plekken trekken...
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
mooi project, al zal je er een hoop â¬â¬â¬â¬â¬ aan kwijt zijn, maar heb je geen enorm risico met LPG en het injectiesysteem??
wil in m'n GLT gas inbouwen, maar schrik een beetje van meganische injectie en de kans op backfires, om over LPG in m'n Turbo nog maar te zwijgen, al ken ik twee 245 Turbo's op LPG, waarvan er eentje al ruim 5 ton heeft gelopen( ex-Ticcie)
en trekt je dynamo dit allemaal wel, of heb je er een grotere/zwaardere ingezet?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
correctie, meer dan 7 ton, al zal er de komende tijd niet veel bijkomen denk ik.
Ik vind het juist de grote uitdaging en lol van dit project: ja het is al moeilijk genoeg om dit goed lopend op benzine te krijgen, maar als alles op lpi zo gaat functioneren zoals ie het heeft uitgedacht: grote klasse!! En grote kans dat ik er dan ook voor ga in de toekomst.
Maar gezien de trial-and-error-methode die ie hanteert, zal er nog wel es wat kapot gaan denk ik zo..... Of heb je alles nu geprobeerd en zou het nu in 1 keer goed moeten gaan?
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
zo denk ik er ook over. Vanaf 2009 is mn TIC belastingvrij, als dat tenminste dan nog geldt. En dan wil ik er toch echt wel LPG/LPI in. En dat is een mooie uitdaging om m goed op LPi te krijgen. Maar ik zie wel wat in die MS.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"