Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
Bozzma schreef:Het loeizware ijzeren framewerk waar de fan in hing heb ik vervangen door een alu-frame. Dat scheelt een berg.

[Afbeelding: img0101sk8.jpg]

[Afbeelding: img0106in0.jpg]

Ik heb nu ook mn fan eraf liggen en ik ben toch echt zeer benieuwd en geïnteresseerd naar die fan van jou Bozzma. Ik kom er echter niet goed achter wat je nou precies hebt gebruikt. Kun je me even wat meer info geven?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik weet het ook niet....

Het is een Bosch. Ik kan wel eens kijken naar het serienummer. Het ding waait als een gek maar heeft ook een nadeel: De fan steekt naar binnen uit, vandaar het alu-frame.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:Ik weet het ook niet....

Het is een Bosch. Ik kan wel eens kijken naar het serienummer. Het ding waait als een gek maar heeft ook een nadeel: De fan steekt naar binnen uit, vandaar het alu-frame.

Ik heb wel interesse namelijk inclusief aansluitingsschema en frame.
Antwoord
Ticcie schreef:Hooftman heeft mij supergoed geholpen,

Ook heel goede ervaringen mee!
Gister nog samen met Gerard (zwarte flirt) in Schoonhoven geweest, om een revisiesetje (van Scandcar) in zijn carburateur te monteren. (Heb je speciaal gereedschap voor nodig).
Geen enkel probleem, boeken wortden opgezocht, gereedschap word opgezocht, carburateur word opengemaakt en blijkt dat het een verkeerd revisiesetje is.
Boek word gekopiëerd, uitleg word gegeven,en nog babbeltje gemaakt.
Als je dan vraagt wat er betaald moet worden, krijg je als antwoord: als je maar niet iedere week komt!

Kijk, dat is SERVICE!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
retourleiding dan .. Wink my bad. was al laat toen ik postte.

ziet er verder lekker uit jeroen !! zal je hoop lol mee hebben gok ik zo ;D

alleen laatst bedacht ik me; heb je een idee wat voor vermogen er in je ITB setup zat ?
en heb je dat blokje nog liggen toevallig??
Antwoord
Ik heb geen idee. Toen ik eindelijk alles voor elkaar had liep het zeer behoorlijk door. Maar ik kan slecht uitspraken doen over hoveel pk. Niet gemeten...

Blokje heb ik nog en is te koop. Maar ik verkoop het enkel als setje met de kop (flowed, port matched, kleppen en zittingen opgeslepen, KG7 nokkenas, 12,2 mm lift 304 graden) met de ITB's en spruitstukken, luchtfilters, gasklepbediening, afgedraaid vliegwiel enz. En dan kom je op een richtprijs van 1000 euro uit.

Ik ga maar eens beginnen met draadjes leggen.
Antwoord
Vandaag een start gemaakt met de draadboom. Best een hoop werk !

Intake air temp (Ik moet nog een adaptor maken in de buis.)
Coolant temp (3x: dash, MS and spare)
LPG temp (De opnemer zit er al in, waarom niet gebruiken ?)
Throttle position.
2x Hall sensor (cam + cranck)
K-Thermocouple voor Exhaust Gas Temperature (Makkelijk in te bouwen en een coole feature)
Boost solonoid (Boost Control)
4x LPG injector
4x Petrol injector
4x Ignition coil
LPG solonoid
Benzine pomp
Fan (MegaSquirt controlled)
Intercooler sprayers
PWM Idle valve

De wideband ligt al klaar.

Dat kan nooit alles zijn... Voor de zekerheid maar een paar extra draden naar strategische plekken trekken...
Antwoord
mooi project, al zal je er een hoop €€€€€ aan kwijt zijn, maar heb je geen enorm risico met LPG en het injectiesysteem??
wil in m'n GLT gas inbouwen, maar schrik een beetje van meganische injectie en de kans op backfires, om over LPG in m'n Turbo nog maar te zwijgen, al ken ik twee 245 Turbo's op LPG, waarvan er eentje al ruim 5 ton heeft gelopen( ex-Ticcie)
en trekt je dynamo dit allemaal wel, of heb je er een grotere/zwaardere ingezet?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
correctie, meer dan 7 ton, al zal er de komende tijd niet veel bijkomen denk ik.

Ik vind het juist de grote uitdaging en lol van dit project: ja het is al moeilijk genoeg om dit goed lopend op benzine te krijgen, maar als alles op lpi zo gaat functioneren zoals ie het heeft uitgedacht: grote klasse!! En grote kans dat ik er dan ook voor ga in de toekomst.

Maar gezien de trial-and-error-methode die ie hanteert, zal er nog wel es wat kapot gaan denk ik zo..... Of heb je alles nu geprobeerd en zou het nu in 1 keer goed moeten gaan?
Antwoord
zo denk ik er ook over. Vanaf 2009 is mn TIC belastingvrij, als dat tenminste dan nog geldt. En dan wil ik er toch echt wel LPG/LPI in. En dat is een mooie uitdaging om m goed op LPi te krijgen. Maar ik zie wel wat in die MS.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.842 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)