ziet er prachtig uit hoor! En is idd de oliedruksensor waar je m aan op hebt gesloten, maar daar was je zelf ook al achter.
Ik bedoelde toch de retourleiding: die heb ik nu doorgeslepen en er een flex. stuk tussen gezet zoals je ook schreef, maar dat vind ik niet super, ben op zoek naar zoiets als jij hebt voor je aanvoerleiding.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Dat is wel leuk, maar... Je hebt geen schroef-verbinding in je blok zitten voor de olie-retour. Er zijn wel een aantal opties. De eisen die je stelt aan de leiding is minimaal. Er staat geen druk op, deze dient enkel olie bestendig te zijn. Je zou je carter kunnen demonteren en daar een moer op kunnen kassen zodat je er een banjo-bout in kan draaien. Op de turbo kan je dan een plaatje monteren met een nippel voor de meest voorkomende slangaansluiting. Daartussen kan je dan een slang maken. Als jij roept welke aansluitingen er gemaakt moeten worden dan kunnen de slangenboeren het. Daar ben ik inmiddels wel achter.
Vanavond nog even een water aansluiting van de turbo gemaakt. Bleek dat ik daarvoor een T-stuk van de LPG verdamperleiding kon gebruiken. Nou zoek ik nog een T stuk van de diameter van de onderste radiatorslang (perszijde) naar de onderkant van de turbo.
Morgen weer aan de klus !
Dan staat op de agenda:
RVS bung inlassen in de uitlaat (opnieuw... Degene die er nu in zit geeft te weinig ruimte tussen de carroserie en de sensor...)
Gaten tappen voor de LPG injectoren.
Brandstofpijp benzine vlotter inkorten zodat de Subaru pomp past.
Inlaatspruitstuk compleet maken
Oliepijlstok plaatsen
Dashboard watertemp sensor plaatsen
En dan zijn we wel zo ongeveer aan bedraden toe !
@ticcie; ik had je ook al eens uitleg gegeven erover toch?
had ik het niet goed uitgelegd of...???
nu jeroen een voordelig alternatief bied, hou ook ik dat in mn achterhoofd.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Nou ja.. Mijn alternatief is "even" de carter demonteren. Ik geef het je te doen...
Maar goed... Ik ben aan de slag !
met alternatief bedoelde ik de slangen, ik had ticcie de prijslijst laten zien van ISA Racing, waar ik het spul normaal bestel(de).
en je carter heb je er toch zo af ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
als je een 245 volledig kan restaureren, moet een carter demonteren ook niet zo'n ramp zijn ;D
Ik dacht dat Bozzma wel gelukt was om een rvs retourleiding te laten maken die ie zo 1 op 1 erop kon zetten, maar helaas..... Ik heb idd gekeken naar die slangen, maar blijf voorlopig op zoek naar de retourleiding van een 740. als dat niet lukt ga ik voor zo'n oplossing.
eigenlijk vind ik het vreemd, want die retourleiding van saint past precies met zn 90+ spruit.
alleen aan de flens kant zijn er 2 gaatjes geboord omdat de t25 flens anders is.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb een TD04-13C Mitsu en een +90 spruitstuk en het pastte zo in elkaar. Nieuw rubbertje en gaan.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Behalve een hoop PK's.... Ook maar weer overdrijven met de electronica...
Een carputer !
Dus.. Geen overdaad aan allemaal gekke metertjes.. Het TFT-tje geeft alles weer. Lambda-waarde, uitlaatgas temperatuur, koelvloeistof temperatuur, boost, koelvloeistoftemperatuur, inlaatlucht-temperatuur en zelfs snelheid kan erop.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Waar heb je dat schermpje gekocht? Die hebben toch ook touchscreen?