Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
ziet er prachtig uit hoor! En is idd de oliedruksensor waar je m aan op hebt gesloten, maar daar was je zelf ook al achter.

Ik bedoelde toch de retourleiding: die heb ik nu doorgeslepen en er een flex. stuk tussen gezet zoals je ook schreef, maar dat vind ik niet super, ben op zoek naar zoiets als jij hebt voor je aanvoerleiding.
Antwoord
Dat is wel leuk, maar... Je hebt geen schroef-verbinding in je blok zitten voor de olie-retour. Er zijn wel een aantal opties. De eisen die je stelt aan de leiding is minimaal. Er staat geen druk op, deze dient enkel olie bestendig te zijn. Je zou je carter kunnen demonteren en daar een moer op kunnen kassen zodat je er een banjo-bout in kan draaien. Op de turbo kan je dan een plaatje monteren met een nippel voor de meest voorkomende slangaansluiting. Daartussen kan je dan een slang maken. Als jij roept welke aansluitingen er gemaakt moeten worden dan kunnen de slangenboeren het. Daar ben ik inmiddels wel achter.

Vanavond nog even een water aansluiting van de turbo gemaakt. Bleek dat ik daarvoor een T-stuk van de LPG verdamperleiding kon gebruiken. Nou zoek ik nog een T stuk van de diameter van de onderste radiatorslang (perszijde) naar de onderkant van de turbo.

Morgen weer aan de klus !

Dan staat op de agenda:

RVS bung inlassen in de uitlaat (opnieuw... Degene die er nu in zit geeft te weinig ruimte tussen de carroserie en de sensor...)
Gaten tappen voor de LPG injectoren.
Brandstofpijp benzine vlotter inkorten zodat de Subaru pomp past.
Inlaatspruitstuk compleet maken
Oliepijlstok plaatsen
Dashboard watertemp sensor plaatsen

En dan zijn we wel zo ongeveer aan bedraden toe !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
@ticcie; ik had je ook al eens uitleg gegeven erover toch?

had ik het niet goed uitgelegd of...???

nu jeroen een voordelig alternatief bied, hou ook ik dat in mn achterhoofd.
Antwoord
Nou ja.. Mijn alternatief is "even" de carter demonteren. Ik geef het je te doen...

Maar goed... Ik ben aan de slag !
Antwoord
met alternatief bedoelde ik de slangen, ik had ticcie de prijslijst laten zien van ISA Racing, waar ik het spul normaal bestel(de).

en je carter heb je er toch zo af ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

als je een 245 volledig kan restaureren, moet een carter demonteren ook niet zo'n ramp zijn ;D

Antwoord
Ik dacht dat Bozzma wel gelukt was om een rvs retourleiding te laten maken die ie zo 1 op 1 erop kon zetten, maar helaas..... Ik heb idd gekeken naar die slangen, maar blijf voorlopig op zoek naar de retourleiding van een 740. als dat niet lukt ga ik voor zo'n oplossing.
Antwoord
eigenlijk vind ik het vreemd, want die retourleiding van saint past precies met zn 90+ spruit.
alleen aan de flens kant zijn er 2 gaatjes geboord omdat de t25 flens anders is.

Antwoord
Ik heb een TD04-13C Mitsu en een +90 spruitstuk en het pastte zo in elkaar. Nieuw rubbertje en gaan.
Antwoord
Behalve een hoop PK's.... Ook maar weer overdrijven met de electronica...

Een carputer !

[Afbeelding: img0177au6.jpg]

Dus.. Geen overdaad aan allemaal gekke metertjes.. Het TFT-tje geeft alles weer. Lambda-waarde, uitlaatgas temperatuur, koelvloeistof temperatuur, boost, koelvloeistoftemperatuur, inlaatlucht-temperatuur en zelfs snelheid kan erop.
Antwoord
Waar heb je dat schermpje gekocht? Die hebben toch ook touchscreen?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)