Topics: 2
goeden avond/nacht, sinds kort bezit ik een volvo 240 turbo, die erg lekker rijdt (ben dus nieuw op volvolvo: ~ 10 jaar ouder dan de 240). minpuntje is de niet functionerende overdrive. ik heb op het forum met name opmerkingen gelezen over slecht functionerende overdrives en een paar over niet functionerende overdrive. wat zijn de meest voorkomende oorzaken en hoe zijn deze te checken? volgens de papieren die ik bij de auto heb ligt het niet aan het pookje en/of de eerste kabel.
Topics: 22
Welkom op dit Forum Jo, heb je al foto's van je nieuwe aanwinst ??? Turbo's worden zeldzaam, wees er zuinig op.
Is de schakelaar van je overdrive nog goed, geen slecht contact?
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 135
vaak is het relais kapot dat onder je dashboardkasje hangt. Blauwe doosje zo groot als 2 luciferdoojes op elkaar.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 22
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Bedankt voor de reacties, ik ga ermee a/d slag en zal laten weten wat de resultaten zijn. zal ook eens een foto maken en plaatsen.
Dank voor de tips. Het was inderdaad het relais. Voor 27 Euro een nieuwe gekocht en er in gezet en het werkt.
Maakt wel wat of je 120 in 4 of OD rijdt. Verbruik zal ook wel lager zijn (nog niet voldoende km gereden om verschil te kunnen uitrekenen). Ik haalde met 4 versnellingen met moeite 1 op 10. Dat moet dus beter kunnen.
Moet nog een paar kleinde dingetjes doen:
1) een zwarte strip vinden voor boven de voorbumper en dan heb ik de benodigde strips en is ie (na montage) optisch klaar. Heb even kort geprobeerd om een zwart lijst dat boven de knipperlicht unit moet te plaatsten maar ik zie niet 1,2 3 hoe dit moet, ook omdat het lijstje blijkbaar van binnenuit moet worden vastgezet. Komend weekend maar eens verder puzzelen..
2) handrem verder afstellen, heb het nu dmv aandraaien grote stelschroef in console vd asbak gedaan. is wel iets beter geworden maar nog niet genoeg. ook iets voor het weekend.
gr