Topics: 54
Het begint nu een beetje vervelent te worden , ik heb nu weer mijn km. teller stuk en dat is nu al de derde in anderhalf jaar >
Is er misschien een een reden voor te bedenken dat dat spul steeds stuk gaat ? aan de km stand zal het niet liggen want ik heb ze in hoge en lage km standen gehad en ze houden het allemaal (verrek) te kort uit......
Te hoge spanning o.i.d (als dat al kan bij een teller) of is het gewoon allemaal bagger wat ik steeds heb gekocht.
wie o wie ??????? want ik wil nog vele km. bij tellen met de 245 maar ben niet van plan elk half jaar een andere te kopen.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 22
Tomtom aanschaffen, kan je het ook op aflezen. :

Maar zou het niet aan de kabelaansluiting kunnen liggen, een dolle wartel(weer eens wat anders als een dove kwartel) of zo.
Ik had de mijne 1 jaar geleden met veel moeite van een nieuwe kabel voorzien, op mijn eerste Register :-X-sleuteldag bij Hooftman, en op de terugweg stopte hij omdat, naar later bleek, de wartel er scheef op was gedraaid en weer los kwam.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 38
k'weet niet waar je woont maar in Nieuwegein zit een bedrijf dat snelheidsmeters repareert en nog veel meer(tacho's tripmasters etc.).
waarschijnlijk zijn er meer van zulke bedrijven (even googelen)
ze zullen niet goedkoop zijn maar je kunt hen je vraag eens voorleggen en kijken of zij een idee hebben.
wellicht kunnen ze aan de aard van het defecte onderdeel zien of er een te hoge spanning geweest is.
ik ken het karakter van de opnemer in je achteras niet maar er zijn afhankelijk van de types wel meetmethodes om vast te stellen of de waarden binnen de toleranties liggen.
het bedrijf in N'gein heet CASU
succes, jan
Topics: 54
Tom Tom kan makkelijk zijn natuurlijk maar......dan telt de meter niet door en dat wil ik juist wÃ
l , heb trouwens een electrieke teller
Casu heb ik i.d.d. al eerder ergens voorbij zien komen , het was misschien beter geweest als ik meteen na de eerste keer het ding op had gestuurd had het minder gekost tot nu toe want voor die 3 tellers had ik hem ook kunnen laten maken
Ik woon trouwens in de ''hoogst gelegen gemeente'' van NH
Zal eerst wel eens bij mijn garage horen wat die er van vinden
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 0
Hallo daar. Jan van Meer aan de haak. Ik zit met hetzelfde probleem. Snelheidsmeter doet het en de kilometerteller heeft het begeven. Ik op zoek en heb een adres gevonden vaia Google. IPD 11744 NE Ainsworth Circle Portland OR 97220 Amerika. Deze bied een vervangende klok aan voor 25 dollar een een complete Odometer repair set voor 50 dollar. Wat belangrijker is aan de aanbieding is dat ze schrijven : Volvo's 200 are notorius for odometer/trip-meter failure!!!!! En dat is nou precies waar wij mee tobben. Zij vervanger een of meer tandwieltjes voor een betere kwaliteit. Overigens moet je oppassen met de APK keuring wanneer de kilometerteller niet heeft gewerkt.
Ik hoor jullie wel.
Wat is trouwens het adres van het revisiebedrijf in een van de reacties??
Groet Jan
og 30 jaar 245 GLE erbij. Moet kunnen.
Topics: 107
janvanmeer schreef:Overigens moet je oppassen met de APK keuring wanneer de kilometerteller niet heeft gewerkt.
Groet Jan
Hoezo?
De kilometerteller en dagteller hoeven voor de APK niet te werken als de snelheidswijzer maar werkt.
Topics: 9
de dagteller en totaalteller lijken hier plots ook stuk te zijn
al paar keer gereden, maar dagteller blijft 000 sinds laatste tankbeurt,
en totaalteller lijkt ook niet veel meer te geven...
waarschijnlijk ook het tandwieltje dat het begeven heeft ?
Topics: 47
klak schreef:de dagteller en totaalteller lijken hier plots ook stuk te zijn
al paar keer gereden, maar dagteller blijft 000 sinds laatste tankbeurt,
en totaalteller lijkt ook niet veel meer te geven...
waarschijnlijk ook het tandwieltje dat het begeven heeft ?
En niet best voor je verbruik: tank leeg, op 0 km!
(maar wel vervelend)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
ik ben aan het hopen dat hij nu ook 0 liter verbruikt, (of is dat beetje onrealistisch?

)
nujah, normaal gingen we morgen al naar de garage, dan hebben ze nu er een taakje bij
edit:
Wat ik me afvraag, waar loopt die kabel die de teller moet doen werken?
ik heb vandaag audio kabels geplaatst in de volvo, dat ik dan toch de kabel per ongeluk uitgetrokken heb ofzo,
kweet eigelijk niet goed hoe het systeem zit, maar toch...
even antwoorden op mezelf...
ik sprong vandaag de volvo in (op kalme wijze)
reed naar de garage om radio te kiezen en wat dingen na te vragen,
en in het terugkomen begon plots mijn teller weer te draaien...
(en dus ook mijn totaal teller)
zou het kunnen dat de kabel die de teller doet werken ergens wat loszit?
en waar kan ik dit dan vinden/controleren