Topics: 21
Hallo
Ik heb een tijd geleden mijn handbak met km teller aansluiting vervangen door een 5 bak met elektrische km aansluiting op differentieel. Ik
heb dus ook mijn differentieel vervangen. Nu dacht ik mijn klok ook zo over te kunnen zetten maar dat schijnt niet helemaal te passen.
heeft iemand ooit zijn analoge km teller door een elektrische vervangen zo ja wat moet je veranderen.
gegroet
Topics: 38
Gewoon de klokkenwinkel er uit en een klokkenwinkel met elektrische telller er in.
Let wel op dat er verschillende types elektronische tellers zijn.
Onder de wijzer staat een nummer, dat geeft aan welk type het is.
In jouw geval zou je dus moeten weten welk type in de auto gezeten heeft waar je 5 bak uit kwam.
Als dit niet te achterhalen is, is het een kwestie van proberen.
Je hebt natuurlijk ook het kabeltje vanaf het diff. naar de teller nodig ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt dus niet. ik moet eigenlijk weten wat de aansluit nummers zijn van de pinnetjes achterop de klok van de analoge teller en van de elektronische teller. misschien dat ik dan de stekker kan veranderen.
groet
Topics: 38
De analoge teller heeft geen aansluitpinnetjes.
De elektronische teller heeft een aparte stekkeraansluiting achterop de teller.
Dit zijn maar twee aansluitingen.
Het is wel mogelijk dat je een verkeerd nummer teller hebt gebruikt, dan doet ie het ook niet.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
jawel er zitten 2 stekker aansluiting achterop je klok en op de digitale klok zitten ook diezelfde aansluitingen.
daarnaast zit er op de digitale nog een aansluiting voor de km teller waar bij de analoge de kabel zit aangesloten.
weet iemand die aansluit nummers van die stekkers en de pinnetjes van die aansluiting achterop de klok