Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K-jetronic, mechanische injectie vervangen?
Ik liep al even met het idee. :!: Idea De K-jetronic (B21ET met intercooler), mechanische injectie vervangen door een electronishe. Idea Dat moet toch kunnen, maar wat heb ik dan allemaal nodig en wat moet er nog meer anders? Iemand? :wink:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
hey,

ik zou zeggen, het aller beste is megasquirt erop zetten, das zelf progarmmeerbaar, en best goedkoop.

moet je wel een spruitstuk van een B230F hebben met injectoren enzo, zelf een draadboom maken en wat sensoren vervangen/erbij zetten.

loopt zuiniger dan originele turbo injectie van de 740/940, veel meer vermogen uit te halen ook nog...

meer info op http://www.turbobricks.com
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik heb zelf soortgelijke plannen en ben van plan om MegaSquirt te gaan gebruiken, programmeerbare injectie die ook nog eens betaalbaar is Smile

Wat je daar voor nodig hebt zijn een aantal sensors (staat op de site welke), een megasquirt stuurbox (zelf in elkaar solderen of een kompleet klare box, ca $250), evt met kabels. Anders kan je de kabels zelf regelen maar er zijn complete kabelstukken te koop voor $50 en dat is het wel waard volgens mij. Verder heb je een "insug" (?? inlaat-spruitstuk, geen idee hoe dat heet in het Nederlands?) nodig met bijbehorende electronische injectoren, bijv van een nieuwere 240/740/940, kost ongeveer 50-100 euro. En een instelbare brandstofdrukregulator, ongeveer 70 euro. Verder een of ander luchtfilter wat past, een pijp/slang met open filter is volgens mij de gemakkelijkste optie, ongeveer 60-70 euro voor een goed filter?
Volgens mij is het dan kompleet als ik even niks vergeten ben, dan moet je het nog in elkaar zien te krijgen Smile

Anders moet je zowieso een nieuw inlaat-spruitstuk met injectoren kopen, alle stuurboxen en kabels, luchtfilterbox, zeker ook nog wat sensors. Volgens mij ben je ongeveer even veel kwijt maar je krijgt alleen geen programmeerbare injectie en dan word je gedwongen om dure trimchips te kopen als je meer effect wilt Smile

Ik ben nog een beetje beginner op injectie gebied maar volgens mij klopt wat ik hier schreef wel ongeveer. Als ik wat gemist heb hoor ik het graag, dan weet ik dat ook weer Wink
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
interessante info over K-jetronic:

http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI01

Dank voor de tips alvast! Ik ga eens kijken hoe het werkt. Ik ben benieuwd. Zelf programmeerbaar. Klinkt OK!

Ik wil waarschijnlijk toch LPG in de turbo, maar misschien kan ik dit dan combineren met een LPG installatie (LPI??) ook al heb ik dan geen G3 klassificatie in verband met uitstoot, dan heb je misschien wel een mooier verbruik, ook op LPG. En meer power.
Antwoord
Waarom wil je zo'n uitgebreid injectie-systeem als je toch op gas gaat rijden??? Kun je beter zorgen dat je met gebruikmaking van je gassysteem meer vermogen/rendement haalt. LPI zal moeilijk worden omdat er voor de 240 nooit een systeem ontwikkelt is en om nu zelf gaten te gaan boren in spruitstukken voor extra injectoren in de hoop het werkend te krijgen lijkt me nog niet zo eenvoudig...
Antwoord
Divadi schreef:Waarom wil je zo'n uitgebreid injectie-systeem als je toch op gas gaat rijden??? Kun je beter zorgen dat je met gebruikmaking van je gassysteem meer vermogen/rendement haalt. LPI zal moeilijk worden omdat er voor de 240 nooit een systeem ontwikkelt is en om nu zelf gaten te gaan boren in spruitstukken voor extra injectoren in de hoop het werkend te krijgen lijkt me nog niet zo eenvoudig...

940's zijn er wel mee geelverd dus die spruitstukken passen precies op deze blokken. lijkt me makkelijk er in te zetten.
Een complete 940 turbo motor met lpi injectoren en turbo en injectie moet voor 1000 euro zeker te krijgen zijn.

Megasquirt is erg mooi, ik weet iemand in belgie die een 142 aan het bouwen is die ongeveer 600 pk moet krijgen, hij gebruikt het ook...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:940's zijn er wel mee geleverd dus die spruitstukken passen precies op deze blokken...
Daar had ik idd nog ff niet aan gedacht... :oops:
Antwoord
Dus het kan wel. LPi op de 240 B21ET bouwen d.m.v. een ombouw met eventueel een 940 inlaatspruitstuk en injectoren. Kan ik dat combineren dan met Megasquirt of stel ik nu domme vragen?
Antwoord
ff wachten op Kaasie ... z'n pc is kapoerewiet ... hij weet het vast!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
moet lpi geen data van het motor managment hebben?

heb B21ET niet

die megasquirt ofso is dat het zelfde als DTA ????? :twisted:

zo'n 940 spruitsuk kan er zo op.

heb je xtra gaten voor je lpi injectors hof je nix te veranderen of te boren 8)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.076 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  B230F injectie in een B21ET... 242-turbo 3 4.947 17 February 2010, 01:15
Laatste bericht: Jw240
  k jetronic /turbo bertvolvo 0 2.408 8 March 2009, 20:49
Laatste bericht: bertvolvo
  benzieneleidinkjes van de injectie volvoman0_0 6 5.162 7 September 2006, 19:37
Laatste bericht: kaasie
  K-jetronic teygeler 9 6.646 26 May 2006, 00:32
Laatste bericht: LJ
  Brandstofslangen K-Jetronic Vaan 7 5.550 29 November 2005, 21:26
Laatste bericht: Lukas Lagerweij

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)