Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K-jetronic
Hoi Turboisten
Ik liep tegen een site aan bordevol informatie over k-jetronic!!

http://www.k-jet.org/

Casper
leuk!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
ik heb ook nog ergens het originele Bosch boek vd K-jetronic (algemeen verhaal, maar de systemen verschillen niet/nauwelijks van elkaar).
Antwoord
Zijn nou de injectoren van een turbo anders dan van een normale 240 met kjetronic?

En weet iemand een adresje om ze te bestellen? Ik hoorde iemand een keer over 15 euro stuk oid?
Antwoord
[Inderdaad leuke site, maar ik zou eerst even studeren op Haynes en/of Vadis om een beeld te krijgen. Daarna is de site heel behulpzaam ! Thanx :lol: Big Grin
[img][/img]
Antwoord
lj_dekker schreef:Zijn nou de injectoren van een turbo anders dan van een normale 240 met kjetronic?

En weet iemand een adresje om ze te bestellen? Ik hoorde iemand een keer over 15 euro stuk oid?

Injectoren kosten iets van 55 Euro / stuk bij Bosch.

Maar je kunt ze daar ook laten testen en het sproeibeeld bekijken. Kostte niets, heb alleen een paar nieuwe O-ringen gekocht voor een paar Euro.
45 Turbo Intercooler, 1800 E &amp; ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Antwoord
lj_dekker schreef:Zijn nou de injectoren van een turbo anders dan van een normale 240 met kjetronic?

de turb injectors geven meer benzine
Antwoord
Maar zijn ze fysiek ook anders, omdat ze meer benzine geven?
Antwoord
fysiek anders omdat ze meer benz. geven?????????

wat bedoel je.

alle injectors van de k-jet.systemen in alle auto's zijn het zelfde kwa vorm dan
alleen de opbrengst is anders.

een 2.1 liter heeft minder benzine nodig dan een 2.1 turbo.

en het injectie systeem zelf geeft ook meer benzine dat zal wel moeten uiteraard.
Antwoord
Ik bedoelde inderdaad of de injectoren van een turbo anders qua vorm zijn, maar ze zijn dus precies hetzelfde?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  k jetronic /turbo bertvolvo 0 2.407 8 March 2009, 20:49
Laatste bericht: bertvolvo
  K-jetronic, mechanische injectie vervangen? TheSaint77 34 23.523 11 December 2005, 00:27
Laatste bericht: kaasie
  Brandstofslangen K-Jetronic Vaan 7 5.542 29 November 2005, 21:26
Laatste bericht: Lukas Lagerweij

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)