Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klokken, meters en controlelampjes werken niet meer.
HA dank voor de tips. ga ik zeker uitproberen. :-*

de zekeringen zijn allemaal goed. Tenminste in het zekeringen kastje. ik heb toevallig van niemand een klok van een ander type gekregen maar wel met de zelfde aansluitingen. Zal ik eens proberen.

ik sprak vanmiddag iemand die in een volvoblad had gelezen dat als bepaalde lamphes neit meer werken er dan bepaalde relais niet in werking worden gezet. En daardoor wordt accu niet bijgeladen.

Ik zal kijken hoe ik dat relais kan activeren. De anwb zette ook spanning op een rode draad middels een doormeetpennetje met een lampje. Hij deed er wat geheimzinnig over. Tja, straks ga ik bij roet mobiel werken ;D

Morgen heb ik ff tijd. ik hoop dat ik dan wat dingen kan uitsluiten. Heeft iemand toevallig een betaalbare klok voor me? Met een elektrische teller.

Anders een goed adres in de randstad waar ik dit kan laten verhelpen?

onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station
Antwoord
Vanmorgen wilde ik dus beginnen. Ik had van te voren de accu een nachtje onder stroom gezet. Begonnen met het meten van de spanning op de accu. Daarna wilde even starten of de laad spanning te meten. Wat schetst mijn verbazing. Alles doet het!!! :Smile Metertjes, lampjes, teller. Als de motor liep dan een hogere spanning dan de motor uit. Dus dacht ik probleem verholpen. ;D Dacht aan kapotte accu.

Na een ochtendje rijden. Klok doet weer niets meer. Spanning op de accu lager als de auto loopt dus laadt niet bij. Accu door alten meten, nieuwe er in. Nog steeds geen werkende klok. Met nieuwe accu ook een lagere spanning meetbaar op moment dat de motor loopt dan stil staat.?????????????? :'(Laadt dus toch niet goed bij op moment dat de klok niets doet. de anwb zei dat de dynamo wel goed laad spanning gaf (14 V)

Ik weet het ff niet meer. Weet toevllig iemand hoeveel kilometer ik ongeveer kan rijden met een nieuwe accu als deze niet goed wordt bijgeladen? Want dan kan ik misschien gewoon mee anar mijn werk en ben ik ff uit de brand als ik hem thuis steeds onder stroom zet. Garage heeft pas over twee weken tijd. Sad

Antwoord
Het acute brandje is geblust want ik heb het zelfde trucje gevonden die de anwb onderweg uithaalde toen ik gestrand was.

Ik heb zon voelertje met aan de ene kant zo’n krokodillenbekje en andere kant een punt. Krokodil op stekkertje zetten met 12 V spanning er op als motor draait. Met de punt de min van de dynamo aanraken. Het lampje brandt even op als je contact maakt. Je hoort de motor iets zwaarder gaan lopen. De spanning die ik op de accu meet gaat van 12 naar 14 volt.

In het dashboard gaat het lampje van de laadstroom branden en ik kan blijven rijden. Accu laadt netjes bij. Alleen bij elke keer starten moet ik dit ritueel Big Grin herhalen.

Nu nog naar de werkelijke oorzaak zoeken maar liever niet in zeikende regen net als vandaag suggesties heb ik al veel; gekregen maar zijn nog altijd welkom. Evenals een suggestie voor een garage in de randstad waar ik dit euvel kan laten maken
Antwoord
Ik stop met het verdenken van je zekeringen, maar verdenk nu je bedrading.
Zoek ergens tussen de zekeringenkast en je klokkenwinkel, daar zit een losse draad of slecht contact.
Het is ook nog mogelijk dat je dit ergens op de achterkant van je klokkenwinkel moet zoeken.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Bedrading bekeken, nu ook neiuwe accu opgeladen dan doen de lampjes het goed spanning op de accu ook hoger als de motor loopt. na een rit van 40 km doend e lampjes en de jklokken het weer niet zodra je het contact opnieuw aan doet. laadt denk ik wel wat bij maar niet genog. ik verdenk nu zelf de dymnamo. laat ikm wel ff dormeten
Antwoord
Opgelost!!! ;D :o :-*

Eindelijk is de storing weg. Nadat ik mijn accu en mijn dynamo heb vervangen door een gereviseerde. Was de storing nog niet verholpen. Met mijn nieuwe multimetertje (Gamma €5,-) aan de gang gegaan achter op de teller.

Oorzaak achterboven op de tellerklok zit een koperen stripje tussen plastic geseald met twee gaatjes, waar een schrioefje doorheen moet. Bedoeld om het ene contactje te verbinden met het andere. Door het plastic maakte het geen goed contact dit heb ik verholpen door er even te morrelen en opnieuw los en vast te draaien.

Contact sleutel aan. Netjes alle lampjes aan, metertjes naar boven, laadt weer keurig bij.

Met dank voor alle tips. Uiteindelijk toch achterop de klok zoals sommigen dus hadden gesuggereerd.
Antwoord
mooi dat je het gevonden hebt.
Hier kun je je werkelijk scheel naar zoeken
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.079 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 966 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 767 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.583 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.371 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.221 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.601 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 2.545 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.350 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240
  Kilometerteller defect maar snelheidsmeter niet. DanielR 23 18.905 10 August 2021, 22:10
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)