Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
iemand ooit gehoord van een contactpuntgestuurde 9 volt bobine??( & waar te verkrijgen??)
heb een ontstekingsprobleem,alle electra vervangen(contactpunten,rotor,verdeelkap,kabels,bobine,bougies)stationair loopt ze prima,maar in Drive of R(automaat) en gas bij valt ze stil.
alles wederom 2x gecheckt, uiteindelijk Voltmeter op de bobine gezet, geeft 9.8 volt aan, kortgesloten van+ pool accu naar + pool bobine, en ze loopt prima, gas erop en alles...> haal je kabel weg en geef je gas......niets.
nu zit er een 12 Volt bobine op,denk dat dat het euvel is, maar 9 volts bobine??bestaat dat??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Ja, die ken ik. Op een Reliant Scimitar GTE zitten die ook.
Op 12V voedingsspanning loopt dat wel, maar erg beroerd.
En andersom, een 12V bobine op 9V voedingsspanning, loopt net zo slecht. Precies zoals jij dat omschrijft: stationair en iets hoger klinkt OK, maar op toeren een ramp.
Als het niet lukt om via de reguliere Volvo kanalen er eentje te vinden, probeer het dan eens via de Britse klassieker specialisten.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
thnx for the support, heb er eentje bij Mercedesdealer gevonden, zitten ook op oude Mercedessen( Bosch) 9 volts, morgen erop en weer lopen hoop k, nu loop ik alleen :
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Dat jij alleen loopt is wel heel goed voor je koksbuikje
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
;D ;D ;D
don't trust a skinny cook!!!! ;D ;D ;D ;D ;D
besides, werk/zaak is om de hoek,fietsje(Onderwater, 40+ kg transportfiets

) is makkelijker, & heb ook een Combo v/z zaak >

>

>

atmosferische diesel,wel 1:20,soms :

:

:

)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Bobine's slaan door als de bobinekabels / bougies slecht zijn. De hoogspanning van de bobine kan dan nergens heen en zal op den duur door de isolatie van de bobine heen slaan naar de primaire wikkeling.
Check dus ook of de bobinekabels, verdeler, rotor en bougies in goede staat zijn. Controleer voor de zekerheid ook de voorshakelweerstand en alle contacten die naar de bobine toe lopen. Eventueel schoonmaken en een beetje zuurvrije vaseline of speciaal contactvet erop. Spanning kan er namelijk al zijn met enorme weerstanden in het circuit. Zodra er stroom gaat lopen zal meteen de spanning in elkaar duiken doordat er verliezen optreden in de overgangsweerstanden.