11 July 2006, 11:47
Het vastlassen van een moer op het tapeind, nog nooit van gehoord, maar het lijkt me een goede oplossing.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
uitlaatspruitstuk
|
11 July 2006, 11:47
Het vastlassen van een moer op het tapeind, nog nooit van gehoord, maar het lijkt me een goede oplossing.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
11 July 2006, 12:53
Warmte helpt in ieder geval goed. Vordert het al een beetje?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
11 July 2006, 16:06
Op dit moment vordert het nog niet omdat ik m'n tijd aan andere dingen heb besteed (maar dan kan de kruipolie des te langer inwerken...). Bovendien heeft de draadaanvoer-motor van m'n lasapparaat de geest gegeven...
Maar ik houd jullie op de hoogte! Alvast bedankt voor de tips...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
12 July 2006, 18:54
Het is gelukt!
Dankzij jullie tips heb ik de vastzittende tapeinden er toch uit gekregen. Ruim een week inweken in kruipolie en warmstoken bleek een goede combinatie. Ik heb twee moeren stevig tegen elkaar gezet en het geheel daarmee losgedraaid. Ik heb dus niet gelast. Nadat ik de afgeslepen tapeinden eruit had heb ik de drie die er bij de andere poorten nog in zaten er ook maar uit gehaald (de andere drie waren al met de moer meegekomen). Nu steken er acht mooie nieuwe tapeinden uit de kop. Morgen het spruitstuk erop, en de 240 is weer mobiel! Aan de tapeinden en de schroefdraad in de kop viel vreemd genoeg eigenlijk niet te zien waarom ze zo vast hadden gezeten. Ik durf bijna niet te denken hoe het was geweest als corrosie wèl stevig had toegeslagen...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
12 July 2006, 23:42
wel kopervet bij het indraaien van de tapeinden gebruikt? en koperen moeren? dan weet je zeker dat het volgende keer loskomt :wink:
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|