27 May 2006, 19:28
vooruit natuurlijk hehe
Volvo S70R B5234T4 M59
Ruitenwisser schakelaar
|
27 May 2006, 19:34
En dat zelfs niet alleen bij volvo, dat is ook zo bij Boeing en Airbus.
28 May 2006, 16:15
Ik heb me altijd al afgevraagd wat nou links en rechts was.. Volgens mij heeft bijna iedereen er een andere mening over
![]() Linker koplamp bijvoorbeeld zie je van voren af dus ik neem dan maar aan dat ze de koplamp aan de bijrijderskant bedoelen. Maar linker achterlicht, dan sta je achter de auto dus dan is het de bestuurderskant :roll: Om verwarring te voorkomen zegt men hier dus meestal bestuurders- of bijrijderskant ![]()
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
30 May 2006, 00:10
misschien kunnen we beter over stuurboord en bakboord praten
45 1993,v70 awd 97
11 June 2006, 22:04
Funsdaf schreef:Nu nog uitzoeken waar dat vocht vanaf komt. http://www.volvo240-260register.nl/forum...2364#22364
[img][/img]
11 June 2006, 22:21
Citaat:Ik heb me altijd al afgevraagd wat nou links en rechts was.. "Links is waar je duim rechts zit," zei mijn vader (moge hij rusten in vrede) altijd...
24 June 2006, 12:31
nico_v schreef:Ik heb me altijd al afgevraagd wat nou links en rechts was.. Volgens mij heeft bijna iedereen er een andere mening over 't Is allemaal zo gemakkelijk: In de autobouw wordt altijd met een zogenaamd assenkruis waarvanuit alle onderdelen worden gepositioneerd. Dat betekent dat links en rechts wordt bepaald door de rijrichting van de auto (vooruit rijden hè!). Dus je linker koplamp zit aan dezelfde kant als je linker achterlicht. Je zit normaal gesproken ook achter het stuur. En daarmee kom je tot de grappige constatering dat de achterkant van het dashboard dus de kant is waar je tegenaankijkt en de voorkant juist tegen het schutbord zit te koekeloeren. We spreken niet voor niets over LHD en RHD auto's voor left-hand drive and right-hand drive auto's.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
24 June 2006, 14:05
MP schreef:We spreken niet voor niets over LHD en RHD auto's voor left-hand drive and right-hand drive auto's. Ik dacht het zo genoemd was omdat je dan de andere hand op de armsteun (indien aanwezig) kon laten rusten 8) :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
1 July 2006, 18:15
Terug naar topic...
Gedoe met ruitenwissers kan ook gevolg van slechte aarding zijn. Ooit gehad bij mijn kistje: Zodra je dimlicht aandeed gingen ruitenwissers voor en achter automatisch bewegen... (koplampen brandden toen ook direct fout (links te hard, rechts veel te weinig) Bleek dat de aarding in de buurt van bak met ruitenvloeistof niet helemaal vast te zitten.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
18 March 2013, 13:59
Oud draadje, maar toch met een nieuwe vraag:
Mijn ruitenwissers (voorruit) werken normaal. Maar als ik de ruitenvloeistof wil aktiveren gebeurt er niets. Pompje ruitenvloeisof is volgens mij ok. Normaal moeten de ruitenwissers ook een keer of 6 heen en weer gaan, zelfs als de vloeistof niet komt, maar dat doen ze dus niet. Ik denk dan aan kabelbreuk of een relais , maar waar zit in godsnaam dat relais ? G |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|