Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruitenwisser schakelaar
vooruit natuurlijk hehe
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
En dat zelfs niet alleen bij volvo, dat is ook zo bij Boeing en Airbus.
Antwoord
Ik heb me altijd al afgevraagd wat nou links en rechts was.. Volgens mij heeft bijna iedereen er een andere mening over Wink Als iemand tegen mij zegt links dan verwacht ik dat hij links zit vanaf de plek waar je staat.
Linker koplamp bijvoorbeeld zie je van voren af dus ik neem dan maar aan dat ze de koplamp aan de bijrijderskant bedoelen. Maar linker achterlicht, dan sta je achter de auto dus dan is het de bestuurderskant :roll:

Om verwarring te voorkomen zegt men hier dus meestal bestuurders- of bijrijderskant Smile Maar nu weet ik dus hoe de vork in de steel zit!
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
misschien kunnen we beter over stuurboord en bakboord praten
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Funsdaf schreef:Nu nog uitzoeken waar dat vocht vanaf komt.

http://www.volvo240-260register.nl/forum...2364#22364
[img][/img]
Antwoord
Citaat:Ik heb me altijd al afgevraagd wat nou links en rechts was..

"Links is waar je duim rechts zit," zei mijn vader (moge hij rusten in vrede) altijd...
Antwoord
nico_v schreef:Ik heb me altijd al afgevraagd wat nou links en rechts was.. Volgens mij heeft bijna iedereen er een andere mening over Wink Als iemand tegen mij zegt links dan verwacht ik dat hij links zit vanaf de plek waar je staat.
Linker koplamp bijvoorbeeld zie je van voren af dus ik neem dan maar aan dat ze de koplamp aan de bijrijderskant bedoelen. Maar linker achterlicht, dan sta je achter de auto dus dan is het de bestuurderskant :roll:

Om verwarring te voorkomen zegt men hier dus meestal bestuurders- of bijrijderskant Smile Maar nu weet ik dus hoe de vork in de steel zit!

't Is allemaal zo gemakkelijk: In de autobouw wordt altijd met een zogenaamd assenkruis waarvanuit alle onderdelen worden gepositioneerd. Dat betekent dat links en rechts wordt bepaald door de rijrichting van de auto (vooruit rijden hè!). Dus je linker koplamp zit aan dezelfde kant als je linker achterlicht. Je zit normaal gesproken ook achter het stuur. En daarmee kom je tot de grappige constatering dat de achterkant van het dashboard dus de kant is waar je tegenaankijkt en de voorkant juist tegen het schutbord zit te koekeloeren.
We spreken niet voor niets over LHD en RHD auto's voor left-hand drive and right-hand drive auto's.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
MP schreef:We spreken niet voor niets over LHD en RHD auto's voor left-hand drive and right-hand drive auto's.

Ik dacht het zo genoemd was omdat je dan de andere hand op de armsteun (indien aanwezig) kon laten rusten 8) :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Terug naar topic...
Gedoe met ruitenwissers kan ook gevolg van slechte aarding zijn.
Ooit gehad bij mijn kistje: Zodra je dimlicht aandeed gingen ruitenwissers voor en achter automatisch bewegen... (koplampen brandden toen ook direct fout (links te hard, rechts veel te weinig)
Bleek dat de aarding in de buurt van bak met ruitenvloeistof niet helemaal vast te zitten.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Oud draadje, maar toch met een nieuwe vraag:

Mijn ruitenwissers (voorruit) werken normaal. Maar als ik de ruitenvloeistof wil aktiveren gebeurt er niets.
Pompje ruitenvloeisof is volgens mij ok. Normaal moeten de ruitenwissers ook een keer of 6 heen en weer gaan, zelfs als de vloeistof niet komt, maar dat doen ze dus niet.

Ik denk dan aan kabelbreuk of een relais , maar waar zit in godsnaam dat relais ?

G
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.737 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240
  Ruitenwisser schakelaar Ruud245 12 7.392 22 August 2020, 08:09
Laatste bericht: Grey240Polar
  Interval ruitenwisser werkt niet !!OPGELOST!! Boet 11 10.411 27 July 2020, 00:04
Laatste bericht: Boet
  Aansluiten schakelaar elektrische spiegels Ijsbrand84 3 4.401 9 June 2020, 21:15
Laatste bericht: Arjan.
  Groot licht schakelaar ? JaapV 14 14.349 12 July 2017, 20:57
Laatste bericht: A_A
  Ruitenwisser doet vreemd sandstra 7 5.874 8 July 2016, 19:23
Laatste bericht: hugo
  aansluitschema schakelaar Volvo 240 voor mistlamp/verstralers dwarswind 2 4.557 22 March 2016, 09:53
Laatste bericht: dwarswind
  Ruitenwisser intervalstand werkt niet Hanatarash 5 7.113 12 January 2016, 22:44
Laatste bericht: Hanatarash
  Hoe de mistlamp (achter) schakelaar vervangen? martien van moorten 4 4.833 5 December 2015, 00:14
Laatste bericht: martien van moorten
  ruitenwisser sproeier volvod52005 1 2.236 17 November 2015, 11:56
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)