ik heb hier al eens de vraag gesteld ivm de overbrengingen van de achteras.
Nu weet ik dat de 3.91 met de b21 niet echt prettig is hij doet 3000 rpm bij 80/85 km/uur. Blijkt uit ervaring
ik heb dus nog een 3.73 achteras. Nu wilde ik deze gaan monteren. Maar ik heb er nog 2 1 lijkt een 3.54 as te zijn en de andere (dit is de as die gemonteerd zat ) lijkt een 2:1 ratio te hebben alleen lijkt me dat onmogelijk. Is er iemand die hier een licht op kan schijnen. Het is een as die onder een orgineel nederlandse 244 zat waar al wel aan geknutseld is (andere motor) Er lag een m40 bak in.
Verder vraag ik me af of ik er beter de 3.54 as of de 3.73 as kan pakken. Momenteel licht er een b21 in maar er moet een b23 in die voorzien wordt van dubbele carburateur en wellicht een andere nokkenas. De bak die ik ga gebruiken is een m47.
ik heb er niet veel kaas van gegeten maar mijn gevoel zegt dat ik beter in combinatie met de m47 , de 3.73 de beste keus is. Om ook de bak heel te houden.
alvast bedankt voor het meedenken
Nu weet ik dat de 3.91 met de b21 niet echt prettig is hij doet 3000 rpm bij 80/85 km/uur. Blijkt uit ervaring
ik heb dus nog een 3.73 achteras. Nu wilde ik deze gaan monteren. Maar ik heb er nog 2 1 lijkt een 3.54 as te zijn en de andere (dit is de as die gemonteerd zat ) lijkt een 2:1 ratio te hebben alleen lijkt me dat onmogelijk. Is er iemand die hier een licht op kan schijnen. Het is een as die onder een orgineel nederlandse 244 zat waar al wel aan geknutseld is (andere motor) Er lag een m40 bak in.
Verder vraag ik me af of ik er beter de 3.54 as of de 3.73 as kan pakken. Momenteel licht er een b21 in maar er moet een b23 in die voorzien wordt van dubbele carburateur en wellicht een andere nokkenas. De bak die ik ga gebruiken is een m47.
ik heb er niet veel kaas van gegeten maar mijn gevoel zegt dat ik beter in combinatie met de m47 , de 3.73 de beste keus is. Om ook de bak heel te houden.
alvast bedankt voor het meedenken
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 780, 244, s60