Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wéér een 245 T6
#41
Van 't weekend niet echt gruwelijke meters gemaakt, maar wel weer dichterbij om wat van de lijst af te strepen:

De hoofdremcylinder zag er niet uit, beetje schoongemaakt:

[Afbeelding: 76.jpg]

[Afbeelding: 77.jpg]

Dan kan ik daarna weer verder met de leidingen..

Ai, en ik was de panhardstang vergeten..

[Afbeelding: 78.jpg]

[Afbeelding: 80.jpg]

[Afbeelding: 85.jpg]

De brug is eventjes voor mij, dus verder met brandstof, remmen en een beetje fatsoeneren:

[Afbeelding: 81.jpg]

[Afbeelding: 82.jpg]

[Afbeelding: 83.jpg]

[Afbeelding: 84.jpg]
Antwoord
#42
Gisteren een dagje vrij genomen om extra gebruik te maken van 't feit dat 'ie op de brug staat.
Ik zal de details achterwege laten en het samenvatten met 1 plaatje:

[Afbeelding: 86.jpg]

De Panhardstang voorzien van PU rubber
Remleidingen afgemaakt
Benzinetank teruggehangen
En een bergje kleine frot-dingentjes gedaan

Niks bijzonders.
Antwoord
#43
Nice.
Topictitel als het goed is gelijk gefixt
Antwoord
#44
(16 March 2018, 18:42)Dopski schreef: Nice.
Topictitel als het goed is gelijk gefixt

Ah, thanks! Dat leest een stuk prettiger Big Grin
Antwoord
#45
Nog even over de Walbro's.
Is je intankpomp een centrifugaal (opvoerpompje ) of een verdringerpomp  ( hogedrukpomp ).
Dat laatste gaat niet werken .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#46
(17 March 2018, 13:48)edwin schreef: Nog even over de Walbro's.
Is je intankpomp een centrifugaal (opvoerpompje ) of een verdringerpomp  ( hogedrukpomp ).
Dat laatste gaat niet werken .

Ah, dat had ik nooit uitgezocht omdat ik deze setup op meerdere plekken had gevonden.
Maar na wat onderzoek blijkt dat ik een 255lph Walbro centrifugaalpomp in de tank heb en een Bosch 044onder de auto .  Big Grin
Bedankt voor de tip! Weer wat wijzer geworden  Big Grin
Antwoord
#47
De afgelopen weken weer rustig aan de hobby geweest.

Ten eerste staat de motor nu (hopelijk permanent) op zijn plek.

[Afbeelding: 87.jpg]

[Afbeelding: 88.jpg]

Met het bijbehorende 1e kabelboompje welke ik uit de bestaande S80 kabelboom geweekt heb.

[Afbeelding: 90.jpg]

[Afbeelding: 89.jpg]

De opgepoetste remcylinder kan nu ook op zijn plek

[Afbeelding: 91.jpg]

[Afbeelding: 92.jpg]



De ECU/EMU zijn plekje gegeven op dezelfde plek als de originele Bosch unit met behulp van een adapter-plaatje.

[Afbeelding: 93.jpg]

[Afbeelding: 94.jpg]

Dan ook maar direct de bedrading van de brandstofpompen netjes maken

[Afbeelding: 95.jpg]

En verder met de intercooler.

Deze stak nogal ver voor de radiator. Met een ander "bakje" bij de bumperlip zou de intercooler een stuk verder kunnen zakken.
Het betere knip, vouw en plak werk:

[Afbeelding: 96.jpg]

[Afbeelding: 98.jpg]

Even passen

[Afbeelding: 97.jpg]

[Afbeelding: 99.jpg]

[Afbeelding: 100.jpg]

Qua hoogte perfect in lijn met de bestaande gaten. Die zijn wel te klein voor een 3inch intercoolerpijp dus daar moet de zaag in.

[Afbeelding: 101.jpg]

[Afbeelding: 102.jpg]

[Afbeelding: 103.jpg]
Antwoord
#48
Koel plekje voor de intercooler. De rest zit er ook netjes in, maar kan er nog wel een inlaatspruitstuk bij zo?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#49
(23 May 2018, 16:21)Marc1970 schreef: Koel plekje voor de intercooler. De rest zit er ook netjes in, maar kan er nog wel een inlaatspruitstuk bij zo?

Ja, dat moet wel passen. Aan de koude kant is best wel wat ruimte. De uitlaat (en turbo) daarentegen.. Dat wordt nog wel wat puzzelen.



I see a red door and I want it painted black. No colors any more, I want them to turn black.

[Afbeelding: 104.jpg]

[Afbeelding: 105.jpg]

[Afbeelding: 106.jpg]

En toen waren mijn spuitbusjes leeg.

De intercooler zit mooi laag, maar vangt wel weinig rijwind.. Kunnen we wat aan doen.
Eerst de gaten in de lip wat vergroten. Deze heb ik ingezaagd, verhit en omgevouwen.
Om het contrast voor de foto's wat te vergroten heb ik er een kartonnetje over de motor gegooid.

[Afbeelding: 107.jpg]

[Afbeelding: 108.jpg]

[Afbeelding: 109.jpg]

Dat is beter maar nog niet goed genoeg. Meer zagen!

[Afbeelding: 110.jpg]

[Afbeelding: 111.jpg]

[Afbeelding: 112.jpg]

Zo.



Onder het front en achter de bumper is het 1 groot gat. Om de lucht er toch een beetje door de intercooler te forceren moet er tunneltje gemaakt worden.
Zie hier mijn knip en vouw kunsten.

[Afbeelding: 113.jpg]

[Afbeelding: 114.jpg]

[Afbeelding: 115.jpg]

[Afbeelding: 116.jpg]
Antwoord
#50
En dan racegaas er achter?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Na lange tijd weer een 245 hugo 0 145 3 August 2025, 11:58
Laatste bericht: hugo
  Weer een 245! jero 2 438 11 December 2024, 19:18
Laatste bericht: Marc1970
  Weer een 245! jero 0 324 10 December 2024, 20:00
Laatste bericht: jero
  Weer terug CasperV70 9 5.272 12 July 2022, 18:36
Laatste bericht: Rin
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.821 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.671 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Weer een Volvo 245 volvo144 8 7.886 6 December 2015, 11:18
Laatste bericht: volvo144
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 82.139 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Gelukkig weer een Volvo !!! Ties240 30 26.539 18 October 2014, 23:25
Laatste bericht: Ties240
  Joepie ik heb weer een Volvo op de oprit :) Jerry 20 14.828 27 March 2014, 20:56
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)