Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Buiten dat het niet in mijn magnetron past mag het niet heter worden dan 120 graden.
In een droge omgeving droogt het ook wel op, in de tussentijd leg ik de andere 7 liter in de auto.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.453
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
7kg!? Kijk maar uit dat het je rubbers niet uitdroogt! Haha
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Rubbers staan in de vaseline en ik ga een labelo halen haha
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 364
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Van die warme voeten kan ook weer een hoop vocht afkomen 😂
Die vochtvreters voor in huis daar zit zout in.
Dat zou ik zelf niet in de auto leggen ivm damp.
Auto,s aan de kust roesten ook wat sneller door de zoute lucht.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat is geen zoute lucht maar zeewaternevel en zoutdeeltjes die uit de zee omhoog waaien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 364
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Voor die kristallen in de vochtvreter ben ik niet bang persoonlijk en ze werken naar mijn idee vele malen beter als die zakjes van de action die je daanra kun "drogen" in de magnetron :confused:
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Dat zout werk beter ja maar ik zie nergens zoutzakjes in Electronica of andere verpakking zitten.
Ik denk dat ik wel kan raden waarom.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 87
Topics: 18
Lid sinds: Oct 2014
Jerry schreef:Dat zout werk beter ja maar ik zie nergens zoutzakjes in Electronica of andere verpakking zitten.
Ik denk dat ik wel kan raden waarom.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Goed kijken, er zitten overal wel ergens "zoutzakken"...
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
244dl schreef:Goed kijken, er zitten overal wel ergens "zoutzakken"...
Bij electronica wordt nooit met zout gewerkt, maar met silica. Dat is bovengenoemde kattenbakvulling en zit ook in de zakjes. Die zakjes kunnen duur zijn, maar gisteren nog eentje meegenomen voor 2.99 bij de Action.
Zout wordt vooral toegepast in de Sorbo-achtige houders met navulling. Navulling is een tablet met magnesium of calcium chloride. Deze zouten (anders dus dan keukenzout ofwel natriumchloride) zijnsterk hygroscopisch: ze trekken vocht aan. ALs ze genoeg vocht hebben aangetrokken lost het zout erin op, en onstaat er dus een glibberig/plakkerige geconcentreerde zoutoplossing.
Die zoutoplossing hou ik liever weg bij de auto, het bevat immers water en opgelost zout en is ideaal om oxidatie (roestvormiong dus) te versnellen!
Wat ook nog wel wil helpen: de laatste minuten de auto echt goed door laten waaien met buitenlucht. Dan is de wrme vochthoudende lucht weer naar buiten voor de auto langzaam gaat afkoelen. Doe dat soms (bij droog weer) door raam open en verwarming koud te zetten op laatste km...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005