4 January 2016, 14:56
dit dus?:
![[Afbeelding: dc8b3436ca.png]](http://puu.sh/mjcPI/dc8b3436ca.png)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
4 January 2016, 14:56
dit dus?:
![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 15:28
Past het spul uit een 940 niet?
Pedaal cilinder en slang?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
4 January 2016, 15:32
Het is pas te maken, ik heb voor de makkelijke manier gekozen en heb een nieuwe mastercilinder van een Volvo 260 gekocht, en een Volvo 260 koppelingspedaal.
de leiding van een 940 wil ik niet opnieuw gebruiken. Zo'n leiding is al dik 15 jaar oud en past niet mooi in een 240. Dus als we het toch allemaal aan moeten passen, wil ik alles gewoon nieuw hebben. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 15:36
Estoque schreef:dit dus?: Je hebt 2 rechte fittingen in je mandje staan. je hebt maar 1 nodig (die van â¬5,80 EUR) Dit zou het moeten zijn inderdaad. M12x1 zou je voor de zekerheid nog even kunnen checken. Maar weet het 90% zeker dat dit klopt. Koppelingen passen voor de rest zo. Gewoon logisch nadenken ![]() Ik ben wel kastanjes voor veel mensen uit het vuur aan het halen volgens mij :tongue:
4 January 2016, 15:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2016, 15:52 door Estoque.)
M12x1 wordt over gesproken in het "Grote M90 Ombouw topic" en dat samen met jouw 90% onderbuikgevoel, is voor mij reden genoeg om dat te vertrouwen
![]() Ik ben niet echt een pionier als het gaat om technische dingen. Hoewel ik het leuk vind om dingen cosmetische dingen uit te proberen en te testen, maar technische zaken koop ik liever kant-en-klaar. Dus ik ben dan ook blij met mensen die mij voor zijn gegaan in bepaalde trajecten om oplossingen aan te dragen. (in dit geval ben jij dat dus). Mooi voorbeeld is de ombouw van het koppelingspedaal en aandrijfas. Jij verlengt het koppelingspedaal om te kunnen gebruiken met een hydraulische koppeling, ik koop liever ÃÃntje die al gereed is. Jij verlengt en balanceert je aandrijfas, ik koop een adapter. Super bedankt voor de toelichting! ik kom er wel uit nu ![]() Edit: En besteld! Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 16:01
Estoque schreef:M12x1 wordt over gesproken in het "Grote M90 Ombouw topic" en dat samen met jouw 90% onderbuikgevoel, is voor mij reden genoeg om dat te vertrouwen Klopt, ik hou wel van een beetje pionieren, gewoon omdat het leuk is. Vaak mislukt er wat, maar levert vaak ook leuke dingen op en bespaart in veel gevallen geld. Kant en klaar dingen kopen vind ik vaak een te makkelijke weg, of niet helemaal naar mijn wensen. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan de AFR meter ![]() bat-motorsport.de is een prima webwinkel, ik kreeg alleen geen bevestiging van mijn bestelling in de mail. Mocht dit bij jou ook het geval zijn, maak je niet druk ![]()
4 January 2016, 16:16
Voor de oplettende burger, mijn topictitel is nu aangepast zodat ook de 242 eindelijk vermeld staat
![]() Ik betaal via PayPal, dus ook als het niet komt zit ik gebakken ![]() Diepe respect voor jou programmeerskills, heb mij enkele keren proberen te verdiepen in de magische wereld van het programmeren, maar dat laat ik tegenwoordig lekker over aan de professionals. (Ik houd mij bezig met Grafische Vormgeving, dus echt de tegenpool van Programmeren, maar die toch vaak samenkomen). Ik ben een beelddenker en moet vaak dingen voor mij zien voordat ik ze snap en/of doorzet. Zo ben ik nu al een tijdje op zoek naar een geschikte skikoffer voor mijn 245, maar ik vind maar geen mooi exemplaar die aansluit bij het beeld dat ik van de 245 + Skikoffer + camouflage wrap heb.. Over die AFR meter, toen ik mijn 245 kocht, zat daar een AFR-display in van TechEdge, staat naar mijn mening vele malen beter dan die ronde AEM tellers met digitale displays, maar zou ik nooit aanschaffen als ik in de markt was voor zo'n ding (veel te duur). In de 242 hebben wij de AFR op ons tablet-cluster zichbaar, dus daar hoeft geen display in. En toch is het wel jammer dat ik niet kan programmeren, want mijn R-sport cluster gaat nu niet gebruikt worden in de 242 (geen telleraandrijver in de m90) of in de 245 (geen oud type dashboard). dus daar heb ik nu geen functie voor (behalve op de plank boven mijn bed staan ![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 17:21
Zelfs een plank boven je bed... Dat is lekker oldskool.
Hoe zit dat 'tablet-cluster' in de 242? Zit ie er permanent in? Klinkt goed, verhaal van de 260-spul. Heb je ze bij de dealert besteld of een NOS iets gevonden? Die krengen zijn tweedehands bar slecht aan te komen! Heb je inmiddels al een beter stuurhuisje voor de 245? Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
4 January 2016, 17:42
Stevves schreef:Zelfs een plank boven je bed... Dat is lekker oldskool. Ik ben behoorlijk oldskool, maar dat was volgens mij wel duidelijk met 4 auto's waarvan de jongste inmiddels ook 24 kaarsjes van heeft uitgeblazen ![]() Mijn broer is bezig geweest met het uitbouwen van de originele teller. deze zal zijn weg ook niet meer terugvinden in de auto omdat onze tablet definitief wordt ingebouwd. het originele cluster wordt vervangen door een 2mm staalplaat waarop onze tablet gemonteerd wordt met daarnaast 6 lampjes. 2x Groen (knipperlichten) 1x Blauw (Groot licht) 3x Rood (Olie, Handrem en Dynamo) deze komen aan de rechterkant van de tablet. De Tablet zal constant voorzien worden van stroom en kunnen wij demonteren doordat wij hem "bevestigen" met klitteband. Uiteraard wordt de metalenplaat voorzien van een kleur doormiddel van wrapfolie. (zit te denken aan zwart suede folie). Tablet blijft in eerste instantie definitief in de auto zitten. Alleen willen wij hem wel kunnen "demonteren" als het nodig is. Door de inbouw van de tablet hebben wij slechts 2 functies die komen te vervallen. Kilometerteller en Tankmeter. Kilometerteller vinden wij niet zo erg, maar kan wellicht wat moeite opleveren bij de apk. en de tankmeter zullen wij moeten vervangen door een lampje die gaat branden bij een bepaalde weerstand (het balletje aan de vlotter van een 240 geeft een weerstand door die de weergave op de meter bepaald. dus daar moeten wij een lampje aan hangen als hij nog voor 1/4e gevuld is). Ik heb het 260 pedaal via dit forum gekocht voor 3 tientjes en de mastercilinder heb ik nieuw besteld via de Growa in Lochem (automaterialen zaak). Daar bestel ik alles omdat mijn vaders bedrijf daar vlakbij in de buurt zit en aangezien zij daar vaak wat halen een gunstige korting krijg. de mastercilinder was onder de 100,- euro maar die moest ook uit het buitenland komen, het kan vast goedkoper. Ik gebruik alleen de Slave-cilinder van de 940 opnieuw gebruikt. Stuurhuis heb ik nog niet. Ik heb een ander exemplaar gevonden en ingebouwd, maar deze heeft nog niet het gewenste resultaat dus ik ben nog opzoek naar een 92-er stuurhuis. Maar daar heb ik nog tot begin maart voor, dus niet zo heel veel haast. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 17:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2016, 17:54 door pieterveenstra.)
Estoque schreef:Voor de oplettende burger, mijn topictitel is nu aangepast zodat ook de 242 eindelijk vermeld staat Ik moet bekennen dat ik zelf maar een heel klein beetje kan programmeren:wink: Ik ben zelf ook maar Steenhouwer :tongue: M'n maat Johan (ook hier op het forum) heeft het het grootste gedeelte geprogrammeerd, dus alle lof voor hem wat dit betreft. Net als de telleraandrijving voor mijn 240 (die nog niet helemaal af is trouwens). Electra ben ik inmiddels redelijk in thuis, dus de componenten is geen probleem voor mij. Die cluster zal op termijn ook niet echt een probleem vormen denk ik? ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|