Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2014
Hallo ik ben marco heb net mijn ombouw klaar van b230f naar fk.
Nu doet het vreemde zich voor op het moment dat ik de auto op contact zet beginnen de injectors
1 a 2 sec in te spuiten echt een enorme hoeveelheid brandstof.
De motor slaat ook niet meer aan, is dan al verzopen.
Of ik nauw het f systeem monteer of het fk systeem resultaat precies het zelfde.
Heeft iemand een idee ???
Ik raak door mijn ideeen heen.
Bijde systemen LH 2.4.
Hoor graag van jullie.
Volvo 240 '92 Turbo GSX1400 Guzzi cafe racer.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat zal het op druk zetten van het systeem zijn, doet-ie redelijk standaard bij het op contact zetten. Maar dan horen de injectors dicht te zijn. Heb je die wel goed aangesloten? ALs het goed is, worden de injectors geaard door de ECU.
De OBD heeft daarvoor een test, DTM3 heet die, die test de injectors, procedure staat hier:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineO...sticCodesi
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
De injectors worden volgens mij maar door 1 draad bediend (heb nu even niets bij de hand, maar misschien dat daarin iets fout is gegaan) dat die continue de injectors open zet.
Je kan de ECU van die OBD testjes laten doen, een van die testjes zijn de injectoren (2 of 3 keer op het knopje drukken).
En in je andere topic las ik nog iets over de injectoren, wellicht het weerstands pack?
http://volvolvo.nl/threads/16063-Ombouw-...=lpg+b230f
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2014
Hoi Dopski,
Op dit moment alle standaard spullen op de auto zitten dus ook de hoge weerstand injectors.
De 850T5R injectors reageren het zelfde met de turbo ecu.
Zal nu eerst de test gaan doen hoop dat hier wat uit komt.
Heb de kabelboom geheel in takt gelaten LMM kabel er helemaal uit gehaald moest alle de massa herstellen.
Volvo 240 '92 Turbo GSX1400 Guzzi cafe racer.
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2014
De test bracht uitkomst de 940 ecu is defect geen aansturing op de injectors.
Ecu van de 240 is goed motor start direct , test liet ook duidelijk horen dat de inj. en sis klep aangestuurd werden.
Bedankt voor de snelle feedback had dit niet zo snel anders gevonden.
Nu stap voor stap de andere componenten weer uitwisselen .
gr Marco.
Volvo 240 '92 Turbo GSX1400 Guzzi cafe racer.