Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
http://volvoforums.com/forum/volvo-240-7...eft-42941/

http://forums.turbobricks.com/archive/in...38800.html


[h=3]Steering rack information.[/h]Date: Fri, 28 Feb 92 19:11:20 EST
From: mm@lectroid.sw.stratus.com (Michael Mahler)
To: volvo-net@me.rochester.edu
Subject: Sttering Rack FYI's...

Here's some new knowledge I was forced to learn recently:
On early 240 racks (before '83?) you can adjust the rack pre-load byt adding or removing shims under the cover that holds the spring into the pressure "shoe", or whatever you want to call it.
You may have already known that...
You probably also know that there's no shims on the newer racks. However, what many people don't know is that on the newer racks (mine's an '84 240 and the New Car Features Manual says that in '84 the 240's started to use the same rack as 740's) there is a teflon insert that fits in the bottom of the "shoe" (you have to pull it all the way out to see it) simply by pulling out the old one and inserting a new one. 170k miles on the old one wore it down so it almost didn't matter that it was there or not thickness wise. This has the same effect as REMOVING shims on the older racks and is opposite what you'd probably want to do.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Was ik de laatste op voorraad Asterix ;-). Ja Rutger, Zo'n CAMgear is misschien eigenlijk gewoon eruit gooien en een TRW of ZF erin, niet lekkend, van Asterix bijvoorbeeld. Ik heb de oude CAMgearin m'n 245t ook zo gewisseld. werkt super! De polar nu zelfde truuc komende week omdat de oude lekt als een zeef (niet handig voor APK).

Maar snap, dat je nu een CAM hebt, succes met afstellen.. Misschien hier ff posten hoe je het oplost, staat niet enorm veel over geschreven...


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Eruit gooien is ook de volgende stap hoor. Ik heb toch niet meer het idee dat ik hem voor de winterperiode klaar heb.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Laat maar, 1 grote tyfus bende.. ik neem wel een nieuw type stuurhuis.. iemand zo'n ding in de aanbieding?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
binnenste bus die over de "bout" zit verdraaien daarmee stel je links-rechts balans af, dan monteer je het borgplaatje weer maar met een verzet omgebogen lipje welke ast bij je nieuwe positie.
Bovenop zit ook een plaatje met shims daarmee kan je afstellen hoe "stroef" hij stuurt of evt speling eruit halen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Gisteren een dag vrij genomen en lekker met beide volvos aan de slag geweest.

Omdat ik nog steeds geen goed stuurhuis heb gevonden, de huidige maar teruggeplaatst en de stuurbekrachtigingspomp afgesloten. Zodat ik hem toch kan verplaatsen. En de 242 de brug op kan.

[Afbeelding: e52b403a083343258f84404713cffbee.jpg]

Beide lekker stoffen en sinds de VKB weer voor het eerst buiten.

Toen begonnen met de M90 ombouw, we hebben alles binnen behalve de koppelingsslang, dus werd het hoog tijd.

[Afbeelding: 388fac6830701d8c5eb74bd3ab842717.jpg]

Nieuwe 940 TDiC koppeling plus druk groep.

[Afbeelding: bf9a9a077640b42b0652b0fff7592298.jpg]

Pedaal uit een 260 gescoord en omgezet.

[Afbeelding: 0bcb3e3fd3a22bda217f9805a8b8240f.jpg]

Nieuwe koppelingscilinder van een 260

[Afbeelding: d26e5ad1d7072ec5bbfa1d63788f8f8a.jpg]

M90 naar M47 aandrijfas adapter

[Afbeelding: 88c5e17cbb8282cfff7b61a94e202835.jpg]

Toen alles weer op de brug gezet. Met 4cm speling toch maar de velgen van de 242 afgepakt.

Binnenkort de bak er maar onderhangen en pas maken. Pas als dat er allemaal onder zit, gaan we de koppelingsleiding opmeten en laten maken. Als alles dan maar behoren werkt gaat de 242 de brug weer op om de GAZ coiloverset te monteren. Want hij is op dit moment toch nog wel 8cm te hoog op te poten.


Tevens gisteren van Sinterklaas 2 leuke boeken erbij gekregen.

[Afbeelding: 5f88ae470436bad7caee82f46935ec61.jpg]

Een Engelse Haynes voor alle bouwjaren. Compleet nieuw!

Een Nederlands handboek. Ik heb de Engelse al, maar deze is toch een mooie aanvulling.

Ik heb jullie dus niet meer nodig
Geintje natuurlijk.

Tevens vond mijn broer vorige week op de oldtimer beurs(waar mijn kadett stond) in Eelde nog 2 NOS emblemen voor een 240 en een 140 (140 versie is groter).

Ook maar meegenomen voor de fun en de heb!

[Afbeelding: a6d7be884cee981090919acec77d641f.jpg]

En nog een foto van mijn kadett. Omdat ik hem na 6 jaar nog steeds gaaf vind!

[Afbeelding: e8c06d9edb55a260c324c77648f981c7.jpg]
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Wat heb je betaald voor de koppeling en drukgroep?
Antwoord
Gewoon net geld. Ik bestel altijd alles via de lokale onderdelen handel. Die hanteren nette prijzen en daar krijgen wij korting omdat wij daar alles bestellen.



Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Gisteren mijzelf onbedoeld een extra verjaardagscadeau gekocht.

Was op Marktplaats aan het browsen tijdens mijn dagelijkse web- rondje en kwam een R-sport cluster tegen.

Printplaat was heel, alle glaasjes en lampjes ook en heeft tot voor kort in een 142 rallywagen gezeten.

Advertentie was 13x bekeken en direct gemaild dat ik hem graag wou kopen.

De volgende dag mijn zusje er langs gestuurd om op te halen (zij was in west nederland) dus bij thuiskomst van mijn stage lag er een pakketje op mij te wachten

[Afbeelding: 263c6097e387f90c9d5c68a385d309a1.jpg]

[Afbeelding: 057e76671eb34ae4cdb0e589d7f128bc.jpg]

[Afbeelding: d5c5d3ad99b7ef3a3c464b7823ba46d7.jpg]

[Afbeelding: 54a52eaa91fb288180e802a08c49cba2.jpg]

1 randje is iets beschadigd, klein stukje zwarte verf mist, maar voor de rest in super staat.

Heel erg blij mee. Kan mooi in mijn paarse 245..
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Goed gedaan! Ik vind wel dat ie in je 242 moet.

Waar heb je die aandrijfas adapter eigenlijk vandaan?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.452 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 592 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.073 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.516 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.102 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.260 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.056 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)