6 September 2015, 14:41
Wie kan mij verder helpen om de 'elektronische' verdeler met zwarte Bosch kastje (zie foto ander forum http://wqd.nl/eqorn ) aan te sluiten.
Op het B23 blok dat ik in mijn Volvo 245 uit 75 heb gemonteerd zit een verdeler zonder contactpunten. Het vorige blok (B21a) had een verdeler met contactpunten.
Nu probeer ik de verdeler + bij behorende zwarte kastje aan te sluiten op de huidige situatie. Maar ik twijfel over de aansluiting. Kan iemand mij verder helpen?
Vanuit de verdeler komen 2 draden in 1 mantel met een stekker. Die gaan naar zwarte Bosch kastje.
Vanuit het zwarte kastje komen 6 draden
3 keer blauw (waarvan 2 op 1 stekker)
1 bruin
1 wit
1 zwart
Op een ander forum heb ik het volgende gevonden
1) Coil - = wit
2) Ground = zwart
3)
4) 12V
5) Hall+
6) Hall-
7) Tach signal = wit (nvt)
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? Ik heb geen Hall sensor. Hoe ga ik om met de blauwe draden en hoe ga ik om met de 12v spanning. Mag die constant zijn?
Alvast dank!
Op het B23 blok dat ik in mijn Volvo 245 uit 75 heb gemonteerd zit een verdeler zonder contactpunten. Het vorige blok (B21a) had een verdeler met contactpunten.
Nu probeer ik de verdeler + bij behorende zwarte kastje aan te sluiten op de huidige situatie. Maar ik twijfel over de aansluiting. Kan iemand mij verder helpen?
Vanuit de verdeler komen 2 draden in 1 mantel met een stekker. Die gaan naar zwarte Bosch kastje.
Vanuit het zwarte kastje komen 6 draden
3 keer blauw (waarvan 2 op 1 stekker)
1 bruin
1 wit
1 zwart
Op een ander forum heb ik het volgende gevonden
1) Coil - = wit
2) Ground = zwart
3)
4) 12V
5) Hall+
6) Hall-
7) Tach signal = wit (nvt)
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? Ik heb geen Hall sensor. Hoe ga ik om met de blauwe draden en hoe ga ik om met de 12v spanning. Mag die constant zijn?
Alvast dank!