Topics: 38
Welke tekening vertrouw je niet? Die uit de bedradingsschema's lijken te kloppen, maar meten kan nooit kwaad idd. Gewoon 12V op oranje of blauw-geel zetten en meten op welke polen wanneer spanning komt.
Ik hoor het wel als je die stekker nog nodig hebt.
Topics: 196
Ik heb eigenlijk nog even een vraag aangaande het gebruik van de cruise control.
Je kunt hem op de hendel ook op 'OFF' zetten. Ik begrijp de zin van deze instelling niet want ik kan als ik instel op 'ON' de cruise control ook gewoon niet gebruiken.
Is het beter om de cruise control op 'OFF' te zetten als ik deze niet gebruik? En waarom dan?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Topics: 38
Tja, zal wel extra veiligheidsmaatregel zijn. Zo'n aan-uit schakelaar zit ook op modernere auto's nog wel eens.
Ik gebruik hem zelf als "gas los", zo hoef je niet te remmen of de koppeling in te trappen om de CC er af te halen. Druk hem dan niet helemaal door naar OFF maar alleen tegen de aanslag. Daarna kun je hem met Resume of Set weer makkelijk vastzetten.
Topics: 196
Ja, dan heb je je voeten helemaal niet meer nodig ; )
Weer wat geleerd!
Kortom het is dus niet SLECHT voor de auto om het aan te laten staan?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Topics: 163
Volgens mij werken alle cruise controls zo (VAG) en ik heb ze nog nooit op off zien staan. Het knopje gebruiken zoals Arjan bedoelt is ook veel comfortabeler dan de koppeling of rem gebruiken.
Topics: 12
5 May 2021, 22:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 May 2021, 22:28 door aeos.)
Heeft een van jullie nog de juiste schema's om van een witte connector de ombouw naar de zwarte connector te maken, is al een aantal jaren geleden dit topic , maar hoop dat deze nog ergens bij jullie aanwezig zijn.
Mijn originele cruise control heeft nu ook problemen waarbij ik alleen de cruise control schakelaar met witte connector en verkeerde kabelboom kleuren nog kan vinden bij oa. skandix.de, maar die kloppen dus niet met de kleuren waarbij de zwarte connector (in mijn geval) nodig is.
Weet een van jullie nog de ombouw, en het schema ervoor?
he tough get going!