Tijd voor een update! De 242 gaat met sprongen vooruit.
Vorige week heb ik de inlaatbuis weggebracht om er een aluminium bus op te laten lassen en m12x1,5 draad in te laten tappen. Is voor de luchttemperatuur-sensor.
Afgelopen maandag opgehaald en op de terugweg even langs de Growa gereden om onderdelen te halen(heel handig dat alles op het zelfde bedrijventerrein zit als m'n vaders carrosseriebedrijf).
Nadat dat alles op z'n plek zat verder gegaan met de laatste sensoren en stekkers te plaatsen. Ook alle kabels weer voorzien van mesh-hoesjes(werkt heel mooi) en alles deze definitief vastgezet.
Woensdagavond een lijst opgesteld met wat er allemaal nog moet gebeuren voordat we kunnen starten. Viel me eerlijk gezegd niet eens tegen.
Belangrijkste dingen direct maar mee begonnen.
Brandstofpomp aangesloten, massapunt gemaakt voor de bobine, nieuwe bougies & kabels geplaatst, olielekkage opgelost.
En zaterdagavond zag het lijstje er zo uit:
En stond de auto er zo bij:
Vandaag weer bezig geweest met de Volvo, lang bezig geweest maar weinig bereikt.
Had namelijk van het oude 2.1 blok de kabelboom gehaald, die van de schutbordstekker naar de startmotor, dynamo en oliedruk etc.
Helemaal nieuw nagemaakt met de oude stekker zodat alles netjes en vers was. Alleen bij het passen van de kabelboom kwam ik achter mijn enorme fout.
De dynamo zat bij de 2.1 aan de passagiers kant en bij de FK hebben we hem aan de bestuurders kant geplaatst. Niet op gelet en dus 2 uur aan soldeer en krimpwerk weggegooid en uiteindelijk de hele kabelboom opnieuw moeten maken. Ik voelde me behoorlijk knullig
Toch heb ik wel wat bereikt vandaag, want heb het systeem voor de eerste keer van stroom voorzien en kreeg direct al signalen te zien op mijn laptop. (Verbonden via bluetooth met de EMS). Zo kreeg ik gas positie en inlaat temperatuur al door. Niet verder gegaan met starten want wil mijn bevindingen even doorspelen naar BS-autotune of alles goed lijkt.
Tevens vandaag ook een onderdeel dat ik al sinds ik mijn 245 heb zoek voor een klein prijsje opgehaald in Emmen.
1 pootje is kapot, voor de rest paar kleine krassen maar dat is wel op te lossen.
Heb wel eerder geboden op een snowcap, maar die gingen redelijk snel over de 100 euro en dat vind ik toch echt wel een beetje duur(ik pomp al zoveel geld in de volvo's

)
Ik ben helemaal content met mijn snowcap! (Nu nog 1tje op de 242)
Zoek alleen nog een steun voor de stationair klep. Heeft iemand die liggen? Heb die bij de FK zat in de 940 gelegd, en die heb ik inmiddels verkocht.