1 June 2015, 12:37
Gisteren weer verder gegaan met de 242. Had wat vertraging opgelopen omdat mijn broer zijn Omega A wat liefde nodig had.
Die heb ik ooit aan hem verkocht, omdat ik hem toch niet ging slopen en sinds dien is het zijn auto waarmee hij gaat stappen etc.
Maar genoeg over de vloek die Opel heet, het is tenslotte Volvo wat de klok hier slaat. Dus terug naar de 242.
We zijn onlangs begonnen met de inbouw van een universeel motormanagement systeem. We hebben bij dit systeem een kant-en-klare kabelboom gekocht en deze alvast uitgezocht.
Gisteren zijn we verder gegaan met de inbouw van de kabelboom, het maken van de connectors en monteren van de bobine.
Allereerst begonnen met de bobine:
![[Afbeelding: 149d772d527a23935f913fe9ebcad2a7.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/149d772d527a23935f913fe9ebcad2a7.jpg)
Deze met behulp van een schroefdraad-popnagel(sleutelen bij een carrosseriebedrijf heeft zn voordelen
) tegen het schutbord gemonteerd.
Er komt een waterdichte stekker op, dus het is niet erg dat de stekkeraansluiting bovenaan zit. Ook komt er nog een hitteschild tegen de warmte.
Toen de draden voor de injectoren uitgezocht:
![[Afbeelding: 5b8d61eb17391d7c412a68c1a0c9cedc.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/5b8d61eb17391d7c412a68c1a0c9cedc.jpg)
En de connectoren geplaatst:
![[Afbeelding: 2323a6e026b3d8ff28f092fccc0758c6.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/2323a6e026b3d8ff28f092fccc0758c6.jpg)
![[Afbeelding: eba0983c73d1acd7c39a5ba5b5e4f6d6.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/eba0983c73d1acd7c39a5ba5b5e4f6d6.jpg)
Tevens hebben we een nieuwe temperatuur sensor gemonteerd voor het koelwater, maar daar heb ik geen foto van, en heb ik net 4 nieuwe 440cc injectoren aangeschaft(75pk per cilinder) dus die zijn vooralsnog geschikt. In een later stadium zullen ze uiteraard plaats moeten maken voor grotere, maar deze zijn nu meer dan geschikt.
Ik heb nog veel meer foto's, maar die zal ik een andere keer plaatsen.
Die heb ik ooit aan hem verkocht, omdat ik hem toch niet ging slopen en sinds dien is het zijn auto waarmee hij gaat stappen etc.
Maar genoeg over de vloek die Opel heet, het is tenslotte Volvo wat de klok hier slaat. Dus terug naar de 242.
We zijn onlangs begonnen met de inbouw van een universeel motormanagement systeem. We hebben bij dit systeem een kant-en-klare kabelboom gekocht en deze alvast uitgezocht.
Gisteren zijn we verder gegaan met de inbouw van de kabelboom, het maken van de connectors en monteren van de bobine.
Allereerst begonnen met de bobine:
![[Afbeelding: 149d772d527a23935f913fe9ebcad2a7.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/149d772d527a23935f913fe9ebcad2a7.jpg)
Deze met behulp van een schroefdraad-popnagel(sleutelen bij een carrosseriebedrijf heeft zn voordelen

Er komt een waterdichte stekker op, dus het is niet erg dat de stekkeraansluiting bovenaan zit. Ook komt er nog een hitteschild tegen de warmte.
Toen de draden voor de injectoren uitgezocht:
![[Afbeelding: 5b8d61eb17391d7c412a68c1a0c9cedc.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/5b8d61eb17391d7c412a68c1a0c9cedc.jpg)
En de connectoren geplaatst:
![[Afbeelding: 2323a6e026b3d8ff28f092fccc0758c6.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/2323a6e026b3d8ff28f092fccc0758c6.jpg)
![[Afbeelding: eba0983c73d1acd7c39a5ba5b5e4f6d6.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01/eba0983c73d1acd7c39a5ba5b5e4f6d6.jpg)
Tevens hebben we een nieuwe temperatuur sensor gemonteerd voor het koelwater, maar daar heb ik geen foto van, en heb ik net 4 nieuwe 440cc injectoren aangeschaft(75pk per cilinder) dus die zijn vooralsnog geschikt. In een later stadium zullen ze uiteraard plaats moeten maken voor grotere, maar deze zijn nu meer dan geschikt.
Ik heb nog veel meer foto's, maar die zal ik een andere keer plaatsen.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo