Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen - 244GL
Kun je niet alleen de kachel radiator omzetten van de "foute" kachel?

Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Nee dat gaat helaas niet passen, dus als je je oude kachel nog nodig hebt:p

Ik heb een andere vacuümgestuurde kachel gevonden. Compleet huis incl goede motor voor 60 euro.

Deze heb ik vandaag helemaal schoongemaakt en gecontroleerd. Nu klaar voor montage.

Morgen eerst om 8.00 bij autotaalglas zijn want ze gaan mijn voorruit vervangen (er zit een witte waas langs de rand). Daarna ga ik de kachel weer monteren.

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Antwoord
Hoi Eggie ,

Kun je mij laten weten of dat met de voorruit gelukt is bij autotaalglas ?.
Wij moeten ook een nieuwe voorruit maar zijn benieuwt of dit goed gebeurt bij een glas bedrijf of dat we naar de volvo dealer moeten ?
Is een verzekerings klusje dus eea wordt zonder kosten vervangen.

Groet Edwin

Eggie schreef:Nee dat gaat helaas niet passen, dus als je je oude kachel nog nodig hebt:p

Ik heb een andere vacuümgestuurde kachel gevonden. Compleet huis incl goede motor voor 60 euro.

Deze heb ik vandaag helemaal schoongemaakt en gecontroleerd. Nu klaar voor montage.

Morgen eerst om 8.00 bij autotaalglas zijn want ze gaan mijn voorruit vervangen (er zit een witte waas langs de rand). Daarna ga ik de kachel weer monteren.

Antwoord
Ga ik doen! Van mij helaas geen verzekeringsklus omdat ik niet voor ruitschade verzekerd ben.

Ik ben alleen even benieuwd wat ze mij adviseren mbt het rubber onder de sierlijst. Ik laat het morgen even weten!

Antwoord
Alvast bedankt Eggie,

Ik hoor het wel.

idd het blijkt mogelijk om ook zonder sierlijst te monteren met ander ruit rubber??. Weet iemand hoe dit zit ?. Wordt er dan een nieuw type rubber geplaatst ?

Groet Edwin
Antwoord
Ik denk dat autoglas bedrijven inmiddels geen idee meer hebben van hoe een 240 eruit ziet dus als je iets bijzonders wilt qua uitstraling, moet je dat tot de laatste klem voor ze uitleggen. Er zijn meerdere sierlijsten, hier staan ze: http://www.volvo200.org/modellen/identif...n_voor.htm

Praktisch gezien is de 91-93 versie de beste (gladder, stiller), en ik vermoed dat dit ook de versie is die je krijgt als je verder niks specificeert. Overigens zijn alle voorruiten sinds ca. 1970 gekit/geplakt en de sierlijst zit er met diverse klemmen en haken op.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Wij moeten ook een nieuwe voorruit maar zijn benieuwt of dit goed gebeurt bij een glas bedrijf of dat we naar de volvo dealer moeten ?

De glasservice bedrijven zijn daar meer ervaren in dan de Volvo dealer.
Sterker nog: de meeste autobedrijven laten tegenwoordig een mobiele ruitzetter langskomen.
Voor het geld waarvoor zij het doen kunnen ze het zelf niet doen vanwege het hoge werkplaatstarief.

Er zijn twee typen ruiten: met en zonder plastic omlijsting. De ruiten met de plastic omlijsting (1989?-1994) hebben een gleuf waarin je een smal afdekrubber drukt na montage van de ruit.
Als je een ruit neemt zonder omlijsting dan heb je de kunststof klemmetjes nodig (overal te bestellen) die je rond de ruit schuift. Op die klemmetjes klik je naderhand de rvs lijst (1977-1989).
Er is bij de allereerste modellen (1974-1977?) dan nog de geheel chromen (rvs) lijst. Deze kan alleen gebruikt worden i.c.m. metalen bevestigingsklemmetjes.Niet aan te raden vanwege roestgevoeligheid in de sponning

Antwoord
Ik heb hem vanochtend weggebracht. Alleen ineens de accu leeg haha.

Heb nog even een foto gemaakt van hoe het was.

Ze zouden bellen als er iets was. Ben benieuwd wat ze ervan makenSmile Heb er opzich wel vertrouwen in. De man van autotaalglas vond het in ieder geval wel een gave auto haha.

Antwoord
Bedankt Jos,

Ik ga dus eerst maar even langs een glasservice. Misschien ook maar laatste model nemen. onze 240 komt uit 89 maar heeft nog wel de sierlijst op klemmetjes.

Gr Edwin.
Antwoord
De auto is weer klaar. Ze hebben gewoon dezelfde sierlijst en rubber gebruikt, alleen wel wat nieuwe klemmetjes.

De man daar gaf inderdaad aan dat er verschillende mogelijkheden waren qua sierlijst. Hij gaf aan dat een zwarte lijst ook een mooi alternatief was omdat deze er wat platter op ligt.

Het rubber zit weer mooi.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 639 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 387 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 671 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.107 7 June 2024, 18:14